GPU i.c.m. 300 Watt voeding

Pagina: 1
Acties:

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-02 20:41
Hallo allemaal,

Ik heb een Dell Inspiron 545 met een (originele) 300 Watt PSU.
Nu zit hier een HD4350 in, die wil ik graag vervangen voor een betere.
Ik was van plan een game PC te kopen maar toen kwam ik de iPhone 5 tegen en heb ik die gekocht, het budget is +- 150 euro, ik ben bereid om mn PSU te vervangen.
Weet iemand een goede bang for the power videokaart?

-Thomas

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:43
Is de 150 euro incl voeding?

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:32
Het is 'bang for buck'. Ik zou als ik jou was het budget iets oprekken en voor een 7850 1 of 2 gb en een corsair builder 430 watt bronze gaan. Dan ben je voor ongeveer 200-220 klaar. ;)

• iDonkey
De 150 euro is inclusief voeding ja
En bang for the power was meer een sorrt van grap omdat het over mn PSU gaat maarja hahah.
Als ik voor een 1GB 7850 ga bottlenecked mijn Core 2 Quad Q8300 het systeem dan?

• iDonkey

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:25
Opzich vormt de cpu geen al te grote bottleneck. Aangezien het de gpu blijft die het meeste werk moet doen :P een voeding moet je niet mee klooien en een nieuwe lijkt mij een goed begin pricewatch: Corsair Builder CX430 V2
En dan een mooi kaartje voor onder de 100 euro mischien tweedehands? Genoeg keuze namelijk http://tweakers.net/categ...O9U2sULIyNDCAcTPzlKx0DWsB vooral deze V&A aangeboden: Sapphire HD 7770 GHz Edition 1GB GDDR5 lijkt me een mooi deal

Verwijderd

Voordat je verder gaat en een ieder hierboven ook, welke Dell Inspiron 545 heb je? Je hebt een ATX psu versie en je hebt een TFX psu versie. Bij die laatste heb je een low profile videokaart nodig.

Wat zijn de specs van je voeding? Wat zijn je aansluitingen van de psu? Dell levert namelijk geen slechte voedingen af en het zou zo kunnen dat je een nieuwe voeding niet nodig hebt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Mm, ik denk dat een 5870 wel een mooie is
V&A aangeboden: Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCIE
Wel wat afdingen he :P

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
Wat zijn de specs van je DELL? Er zijn namelijk een hele hoop verschillende configuraties.
Als er een fatsoenlijke quadcore in zit zou ik gaan voor een leuke tweede hands kaart: Nvidea GTX460, GTX470 of een ATI HD5850,6850 (of 5870). Deze koop je voor minder dan 100 euro en geven erg leuke prestaties voor hun geld (wel even opletten dat ze 1GB geheugen hebben).

Ik heb zelf ooit eens een tweedehands GTX460 gekocht voor ~100 euro en kon hier Battlefield 3 leuk mee spelen op medium/high. Een ATI 5850 of 6850 kun je met wat mazzel al op de kop tikken voor 75 euro!

Dan heb je nog 60-70 euro over voor een leuke tweede hands voeding en een geheugen upgrade :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 18:43:
Voordat je verder gaat en een ieder hierboven ook, welke Dell Inspiron 545 heb je? Je hebt een ATX psu versie en je hebt een TFX psu versie. Bij die laatste heb je een low profile videokaart nodig.

Wat zijn de specs van je voeding? Wat zijn je aansluitingen van de psu? Dell levert namelijk geen slechte voedingen af en het zou zo kunnen dat je een nieuwe voeding niet nodig hebt.
Dit dus, voordat je verder gaat kijken moet je eerst hier naar kijken. Aangezien oem-fabrikanten nogal eens afwijkende connectoren en vormen voor de PSU willen gebruiken, moet je eerst heel zeker weten of bijvoorbeeld een standaard ATX PSU (voeding) wel gaat passen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• iDonkey
_Dune_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:35:
[...]

Dit dus, voordat je verder gaat kijken moet je eerst hier naar kijken. Aangezien oem-fabrikanten nogal eens afwijkende connectoren en vormen voor de PSU willen gebruiken, moet je eerst heel zeker weten of bijvoorbeeld een standaard ATX PSU (voeding) wel gaat passen.
Hoe kom ik hier achter? Kijken naar de afmetingen?

• iDonkey
_Dune_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:35:
[...]

Volgens mij is er een grote en een kleine 545, ik heb de ''grote''

Verwijderd

Je kan je bericht ook editten dan blijft je topic overzichterlijker.

Als jij een normale atx voeding hebt zou je als laatste eens kunnen kijken of je ook de normale aansluitingen hebt. Computerbouwers als Dell en of HP willen nog wel eens hun eigen voeding maken met andere connectors dan wat je normaal hebt. Ben je niet zeker van het feit dat het normale connectors zijn maak dan een duidelijke foto van de voeding, het voedings label en de aansluitingen/connectors.

Als het een normale atx voeding is met een een 6 pins videokaart aansluiting heb je geen nieuwe voeding nodig en zou je een HD6850 of een HD7770 kunnen kopen. Een 300w voeding van Dell is in de regel niet slecht en zou een dezer videokaarten makkelijk van prik moeten voorzien.

• iDonkey
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:28:
Je kan je bericht ook editten dan blijft je topic overzichterlijker.

Als jij een normale atx voeding hebt zou je als laatste eens kunnen kijken of je ook de normale aansluitingen hebt. Computerbouwers als Dell en of HP willen nog wel eens hun eigen voeding maken met andere connectors dan wat je normaal hebt. Ben je niet zeker van het feit dat het normale connectors zijn maak dan een duidelijke foto van de voeding, het voedings label en de aansluitingen/connectors.

Als het een normale atx voeding is met een een 6 pins videokaart aansluiting heb je geen nieuwe voeding nodig en zou je een HD6850 of een HD7770 kunnen kopen. Een 300w voeding van Dell is in de regel niet slecht en zou een dezer videokaarten makkelijk van prik moeten voorzien.
Ik zie geen 6-pins videokaart aansluiting, ik maak in de loop van deze week nog een foto.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-03 22:35

Nikeo

Jawelles

Afbeeldingslocatie: http://virtuapin.net/images/adapter-2x-molex-6pin.jpg
Als je twee HDD molex pluggen over hebt (wat ik betwijfel) kun je ook zelf nog een pci-6 pins met een verloopje maken.

De krachtigste videokaart die geen 6-pins voeding nodig heeft is de AMD 7750, te vinden in de pricewatch. Ook te krijgen in low-profile. Prijzen zitten tussen de 80 en 115 euro. Deze kaart heb ik in een vergelijkbaar Dell-systeem geplaatst, zonder problemen.

Anders moet je toch je voeding gaan vervangen denk ik. Een operatie die toch ook wel 40 euro gaat kosten. Je huidige voeding heeft niet veel marge maar zo moet het kunnen.

• iDonkey
Nikeo schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:28:
[afbeelding]
Als je twee HDD molex pluggen over hebt (wat ik betwijfel) kun je ook zelf nog een pci-6 pins met een verloopje maken.

De krachtigste videokaart die geen 6-pins voeding nodig heeft is de AMD 7750, te vinden in de pricewatch. Ook te krijgen in low-profile. Prijzen zitten tussen de 80 en 115 euro. Deze kaart heb ik in een vergelijkbaar Dell-systeem geplaatst, zonder problemen.

Anders moet je toch je voeding gaan vervangen denk ik. Een operatie die toch ook wel 40 euro gaat kosten. Je huidige voeding heeft niet veel marge maar zo moet het kunnen.
Ik denk dat ik dan voor de 7750 ga, als ik BF3 wil spelen op een resolutie van 1600 x 900 met een Core 2 Quad op 2.5 Ghz en 6 gb aan RAM, krijg ik dan een decent framerate? En bovendien, kan de PSU dat aan?

Verwijderd

Over je psu hoef je je geen zorgen te maken als je een HD7750/7770 in je pc gebruikt. Ik weet alleen wel dat een HD7750 BF3 niet op high speelt, maar een mix van low/medium settings moet haalbaar zijn. Lees anders war reviews door.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:08
Zeker de singleplayer campaign kun je prima op high (zonder AA) spelen @ 1600x900 met de 7750.

• iDonkey
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:35:
Over je psu hoef je je geen zorgen te maken als je een HD7750/7770 in je pc gebruikt. Ik weet alleen wel dat een HD7750 BF3 niet op high speelt, maar een mix van low/medium settings moet haalbaar zijn. Lees anders war reviews door.
Oh oke nice, ik ga dan voor de 7750 denk ik, is het het waard (en is het een probleem) om voor de 7770 te gaan?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix te verduidelijking
Pagina: 1