• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 11:12
Hallo

Ik een 24 inch full hd tv gekregen nu had ik al een 24 full hd en een 22 inch scherm.
Nu wil ik ze dus alle 3 aansluiten op mijn HD 6870 als ik het goed heb moet ik dus mijn display port gebruiken?

En waar kan ik er een goedkoop aankomen?

Mvg Lars

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 18:53

Egocentrix

Parttime zeurkous

Wat voor 6870 heb je? Het is vooral belangrijk wat voor aansluitingen hij heeft. Volgens mij kun je alle digitale aansluitingen gewoon mixen (DisplayPort, DVI-D en HDMI, waarbij die laatste twee eigenlijk hetzelfde zijn).

Waar wil je precies goedkoop aan komen?

edit: Ook belangrijk: welke aansluitingen hebben je tv en monitors?

[ Voor 11% gewijzigd door Egocentrix op 04-01-2013 20:22 ]

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• GMavak
heb een XFX met 2 displayports 1 hdmi en 2 dvi aansluitingen

En waar ik het beste een display port kabel kan komen naar denk ik display naar hdmi?

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb mijn displayport naar dvi adapter van mycom vandaan. Toen de goedkoopste active adapter die er was (ong 25 euro, de rest vanaf 80 euro). Let goed op dat je een "active" adapter neemt, want anders heb je kans dat je alsnog slechts 2 schermen tegelijkertijd werkend krijgt.

Edit: Ik heb een 5770 als ik het goed heb, met Display port, HDMI, DVI-I

[ Voor 12% gewijzigd door FReaKaNDeLL op 04-01-2013 20:30 ]

• GMavak
Bedankt voor uw reactie

Wat is dan eigenlijk beter naar hdmi of dvi of maakt dat niks uit?

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
HDMI bevat een DVI signaal, maar kan daarnaast ook nog audio en andere signalen versturen. Daarnaast is DVI gelimiteerd tot een bepaalde resolutie (bandbreedte), terwijl ik begrepen heb dat HDMI een hogere bandbreedte aankan (afhankelijk van versie en apparaat). Maar voor elke monitor tot full HD maakt het iig niet uit. Daarna even nazoeken op bijv wikipedia.

• GMavak
Bedankt allemaal voor de reacties mijn vraag is beantwoord.

Ik zal gaan zoeken naar een actieve displayport

Bedankt lars

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Als het een dual-mode displayport is (te herkennen aan het DP++ logo) kun je ook een passief verloopje van rond de 15 euro kopen. Zo'n poort kan namelijk ook een HDMI/DVI-signaal uitsturen. Het is dan feitelijk een hdmi-poort met een dp-stekker.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Egocentrix1 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:12:
Als het een dual-mode displayport is (te herkennen aan het DP++ logo) kun je ook een passief verloopje van rond de 15 euro kopen. Zo'n poort kan namelijk ook een HDMI/DVI-signaal uitsturen. Het is dan feitelijk een hdmi-poort met een dp-stekker.
Een dergelijke poort verwacht echter nog steeds dat de videokaart het HDMI of DVI signaal kan aanleveren. Een DP++ poort gaat niet zelf het DP-signaal omzetten van DP naar wat DIV of HDMI. En aangezien de videokaart niet meer dan 2 DVI-signalen kan maken, houdt het daar op.

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Die limiet van twee DVI-signalen wist ik niet, dat maakt inderdaad uit. Heeft niet één van je monitors gewoon een DP? Dan kun je je tv met hdmi en je andere scherm met dvi aansluiten. Anders moet je inderdaad een actief verloopje hebben.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:10

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik zit thuis met hetzelfde. Ik heb de 7970 en heb 3 schermen als volgt aangesloten:
1 HDMI, 1 Displayport en 1 DVI (heb maar 1 active displayport adapter).

Werkt als een tierelier!

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1