Waarom raden jullie Lenovo Y500 aan zolang er problemen zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Ik zie hier in heel wat topic passeren dat de Lenovo Y500 een goede laptop is die voor zijn prijs toch betere specificaties heeft dan andere laptops.

Doch lees ik zowel hier als op verschillende andere sites dat er echt heel veel problemen zijn met de touchpad? Ik las bijvoorbeeld op een andere site dat ze de Lenovo echt niet aanraden zolang dit probleem niet gefixt kan worden, en dit vind ik eigenlijk nog geen slecht idee.

Ik weet niet als ik hier nu overdrijf en dat jullie missschien wel degelijk geen problemen hebben met deze laptop. Maar wou dit toch even bespreken aangezien ook ik op zoek ben naar een goede laptop en bijvoorbeeld een laptop waar de muispad niet goed werkt eigenlijk vrij waardeloos is voor mezelf.

Edit: Het spreekt voor zich als je in staat bent een muis te gebruiken dat dit geen probleem is. Maar vooor mij is een laptop nog altijd iets wat draagbaar is en overal gebruikt wordt, dus in mijn situatie niet altijd een tafel of ruimte ter beschikking voor een aparte muis te gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door amadeus123 op 04-01-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 10:18
http://tweakers.net/categ...ZPtFQgrT433RSQpati-MFx_AA

Voor de specs ga je echt niet iets goedkopers vinden.

Over die touchpad zie ik alleen dat het over de elan's gaat maar welke in welke zit zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:30
Omdat de laptop afgezien van het touchpad wel goed is. En voor die prijs ga je prijs technisch gezien niets beters krijgen.

Maar het touchpad vind ik geen probleem als je telkens een muis kan gebruiken.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-07 12:52
Al klopt het hier wel - vind ik - dat er soms wat te stellig naar één specifieke laptop (gekozen) laptop gewezen wordt. Terwijl er soms zat andere opties zijn die vrij dicht in de buurt komen.
Daarbuiten is de bangforbuck-ratio vrij hoog bij de Y500, en is het trackpadprobleem op te lossen hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:30
`Wellicht, maar feit blijft dat er gewoon heel weining goede laptops zijn met 1080p scherm (een goed scherm). Dus vandaar wel dat de Dell's hier zo vaak worden aangraden of de Lenovo of de N56's.

Ik zeg tijd voor een tweakers laptop ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Iekozz op 04-01-2013 17:27 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ashen Shugar schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:23:
Al klopt het hier wel - vind ik - dat er soms wat te stellig naar één specifieke laptop (gekozen) laptop gewezen wordt. Terwijl er soms zat andere opties zijn die vrij dicht in de buurt komen.
Daarbuiten is de bangforbuck-ratio vrij hoog bij de Y500, en is het trackpadprobleem op te lossen hoorde ik.
Welke dan? De N56 die niet beschikbaar is met GT 650m en i5, en bovendien met GDDR3 komt, of de inspiron 17R SE met gigabit ethernet en een veel hoger gewicht?

Daarnaast heeft de N56 ook voldoende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:31:
[...]

Welke dan? De N56 die niet beschikbaar is met GT 650m en i5, en bovendien met GDDR3 komt, of de inspiron 17R SE met gigabit ethernet en een veel hoger gewicht?

Daarnaast heeft de N56 ook voldoende problemen.
Darkstone, ik lees geregeld mee op het forum en herinner me dat in vele van je posts je oa accuduur en stevigheid naast prestaties wel een belangrijk iets vindt. Dit slaat dus op gebruiksgemak. Zou je dan, niet tegenstaande de problemen van de Y500, deze nog altijd zelf aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De N56 schijnt de stevigste van de 3 te zijn, maar de accuduur van de Y500 is een stuk langer. Verder heeft de inspiron weer een beter touchpad maar geen gigabit ethernet.

In het Y500 topic kom ik eigenlijk te weinig om iets zinnigs over te zeggen. Ik vind het touchpad erg belangrijk (het enige waar ik niet tevreden over ben op mn E6520 is het touchpad..) maar ik volg het te weinig om iets zinnigs er over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476987

Ik type dit op mijn Y500 i7 en ik heb er gister voor het eerst last van gehad. Toch gebruik ik hem nu al een maand elke dag zeer tevreden.
Het ligt er maar net aan hoe je hem gebruikt. Ik gebruik het touchpad eigenlijk nooit behalve s'avonds in bed en zelfs daar gebruik ik hem nauwelijks.
Echter is het wel degelijk een probleem, op het moment dat je er last van hebt wordt je touchpad onbruikbaar. Klikken doet die niet meer en als je gewoon je vinger op het touchpad houd zie je de cursor alle kanten opspringen. Ik heb hem toen een keer in slaapstand gezet en weer aangezet en toen deed die het weer duurt even 5 seconden maar dan lijkt het probleem voorlopig opgelost.
Geen idee waar dit probleem door komt. Ik werk met een geaard stopcontact maar ook als je op je accu werkt wil dit probleem nog wel eens voorkomen.
Al met al vind ik dit probleem enigsinds in het niet vallen bij alle voordelen van de laptop. Echter als je de touchpad dus veel gebruikt zou ik je aanraden om 2 keer na te denken voordat je hem aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dag heren/Dames,

Als ik jullie allen zo begrijp zeggen jullie dus dat als je gewoon een aparte muis erbij doet je er prima mee overweg kan ? geen statish gedoe en dergelijken ? zou er betreft de 16GB Msata SSD er nog een andere in kunnen? en kun is het raadzaam om te overwegen de 1tb te vervangen voor een 7200 rpm schijf ? want dat is eigenlijk het enige wat ik zo zie aan de specs dat in elk geval een pimp mag hebben.

Ben benieuwd naar de verdere reacties!

Groet

Tom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476987

Het touchpadprobleem treed alleen op als je hem gebruikt. Met een externe muis is er bij mij niks aan de hand.
Ik heb de 16gb ssd vervangen voor een 128gb Crucial M4, daar een verse windows 7 opgezet en de 1tb gebruik ik nu als opslag. Daarmee verhelp je gelijk het probleem van de 5400rpm omdat dat bij muziek en video ruim voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb een cleaninstall van W8 pro gedaan de standaard drivers van Synaptics geinstalleerd voor de touchpad, tot nu toe geen problemen.. Moet ik ook zeggen dat ik hem niet veel gebruik.

Scrollen gaat goed, in en uit zoomen wat niet onbelangrijk is op dit scherm gaat goed / klikken ook..

@Tomtomgogo kijk dit topic maar eens na:

[Ervaringen] Lenovo IdeaPad Y400 en Y500
Pagina: 1