Airport Express icm Ziggo Ubee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NV2013
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:34
Hallo,

Ik ben nieuw hier, dus vergeef mij mijn eventuele onwetendheid.
Ik zit met het volgende;
Op de eerste verdieping heb ik een Ziggo Ubee modem en op de begane grond een Airport Express.
Helaas is op de begane grond de dekking van het Ubee modem zwak en op sommige plekken helemaal geen dekking. Graag zou ik mijn netwerk draadloos willen versterken met de AE. Op dit moment heb ik gekozen voor de optie "verbind met draadloos netwerk". De AE heeft inderdaad een connectie met de Ubee, alleen gaat al het verkeer nog steeds via de Ubee. Oftewel ik heb een signaal vanuit de AE bedraad en ik kan gebruik maken van de Airplay mogelijkheid naar mijn vertsterker en al het draadloze data verkeer gaat via het Ubee modem. Graag zou ik willen dat de AE in de huidige draadloze setting ook gezien wordt op de begane grond en een versterking is van de Ubee?

Indien mogelijk graag een stappenplan. ;)
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Versterking van je Ubee is per definitie een stuk langzamer, dat realiseer je je wel? Mooier zou in mijn ogen zijn de ssid hetzelfde te laten zijn en beide AP's op andere kanalen in te stellen, of je APE op een andere ssid en die dan gewoon kiezen als je op die verdieping zit.

In beide gevallen kom je niet om het trekken van een ethernetkabel heen, maar het is wel veel en veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NV2013
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:34
Helaas is er geen mogelijkheid om de AE bedraad aan te sluiten. In combinatie met homeplug werk het wel, maar niet stabiel. De reden hiervoor is dat ik reeds een homeplug gebruik naar de 2e verdieping.
De wens is wireless.