Nieuwe vorm van wachtwoorden

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495461

Topicstarter
Ik las laatst een artikel over hackers en hoe zij te werk gaan om achter wachtwoorden te komen. Het komt er op neer dat als een hacker je wachtwoord echt wil je er niks meer aan kunt doen. Er is software die eindeloos door blijft raden naar alle mogelijke combinaties dat ze na lange tijd er achter kunnen komen. En als ze eenmaal in je email zitten hebben ze alles. Een creepy idee, maar de ‘doorsnee’ mensen maken nog niet veel kans om gepakt te worden.

Dus mensen, hoe moet een nieuw soort wachtwoord eruit zien? Iris scans zoals in films? Of geluidsherkenning? Of is dit ook te onveilig?

ps. had geen idee waar ik het bericht moest plaatsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 495461 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:29:
Ik las laatst een artikel over hackers en hoe zij te werk gaan om achter wachtwoorden te komen. Het komt er op neer dat als een hacker je wachtwoord echt wil je er niks meer aan kunt doen. Er is software die eindeloos door blijft raden naar alle mogelijke combinaties dat ze na lange tijd er achter kunnen komen. En als ze eenmaal in je email zitten hebben ze alles.
Lockout-policies (X mislukte pogingen, daarna account locken), rate limiting (steeds tragere responses naarmate mislukte login pogingen), 2 Factor (of 2 Step) authentication en ga zo maar door zijn zomaar wat opties die de meeste aanbieders (GMail, Hotmail, ...) bieden. Het artikel heeft, misschien, een kern van waarheid maar enkel voor diegenen die de simpelste logins gebruiken op de simpelste systemen. Helaas weet ik niet over welk artikel je het hebt dus 't is een beetje lastig discussiëren zo.

Verder zie ik niet wat je topic in IM doet (Waar hoort mijn topic?) en past je topic waarschijnlijk beter in Beveiliging & Virussen. Ik ga je topic echter niet verplaatsen; je kunt aldaar desgewenst een nieuw topic openen maar neem dan wel even onze Quickstart bij de hand (en voorzie je topic volgende keer van bronnen i.p.v. verwijzen naar "een artikel") als je dat doet.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 04-01-2013 15:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.