video kaart voor Far Cry 3 (€250 - €350)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04-2022

Kassie2

That's a no-brainer!

Topicstarter
Ik zoek een video kaart voor mijn hagelnieuwe PC, om Far Cry 3 mee te spelen. Wie weet een goede kaart voor mij?

Mijn budget is zo'n € 250 à € 350. Ik heb geen voorkeur voor nVidia of AMD.

Mijn PC specs:
  • CPU: Intel Core i5 3570K
  • SSD: OCZ Vertex 4 256 GB
  • MOBO: ASRock Z77 Extreme4
  • RAM: G.Skill Ares 8GB DDR3-1866 CL9 kit
  • PSU: Cooler Master Silent Pro M2 520W
  • monitor: Iiyama ProLite E2473HDS (1920 x 1080)
  • case: Corsair Vengeance C70
Ik heb op Tweakers de review over Far Cry 3 en grafische kaarten gelezen.

Ik vind het verschil tussen "high" en "very high" aanmerkelijk. Dus ik richt mij op een kaart die minimaal "very high" draait, op 1920 x 1080.

Ik heb mijn PC gekocht met OC-en in het achterhoofd. OC-en heb ik nog nooit gedaan en wil ik een keer proberen als ik er tijd voor vind, aankomende paar maanden. De video kaart moet dus ook een beetje mee kunnen komen met OC-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
De ''XFX Radeon HD 7950 Double Dissipation Black Edition''.

Dit wordt ook mijn toekomstige kaart, van alle reviews die ik heb gelezen is de kaart zeker in staat om FC3 op Ultra/Very High te spelen met 60FPS+. XFX/Double Dissipation = een systeem dat de kaart koeler maakt, Black Edition = Kaart is speciaal gemaakt om the overclocken.

Een alternatiefje zou de XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Black Edition kunnen zijn, die iets sneller maar ook iets duurder is.

[ Voor 16% gewijzigd door KetchupFTW op 04-01-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Volgens tweaker is die XFX kaart niet echt een goed model qua warmte en geluid : reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten

Ik zou dan eerder voor de club 3d 7950 royal king gaan. Of voor de 7950 boost : pricewatch: Sapphire HD 7950 Boost 3GB GDDR5
uit de BBG: reviews: Desktop best buy guide: editie januari 2013

De GTX 670 zou een duurdere maar wel weer snellere keuze zijn, die betere scores behaalt dan de 7950.
Voor de GTX 670 hier een aantal opties: reviews: Zes opgevoerde GTX 670's en 680's in de ring

De 7970 zou bijvoorbeeld ook nog kunnen. de prijzen tussen alle modellen zijn erg afwisselend bij de 7970 en de GTX 670. Ik dacht dat de 7970 een goedkope variant had die goed presteerde en goed overklokbaar was. De goedkoopste 7970 was volgens mij goedkoper dan de GTX 670 zijn goedkoopste. Al ben ik hier niet helemaal zeker van...

Hier een aantal 7970's getest: http://nl.hardware.info/r...rgelijkingstest-conclusie

(bij deze test van de 7970 is de XFX wel aangeraden. Misschien dat er verschil in zit tussen de 7950 koeler en de 7970?

En hier de resultaten van bijna alle nieuwe videokaarten en hoe deze presteren bij far cry 3: http://nl.hardware.info/p...753&specId=10885&tcId=286

Als je dit allemaal even bekijk moet je er wel uitkomen ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
http://www.fudzilla.com/h...ed?tmpl=component&print=1

http://www.legitreviews.com/article/1847/13/

Volgens mij is Tweakers vergeten de temperatuur/geleuidsproductie te meten of ze hebben het simpelweg verkeerd ingevuld. Zowel Double Dissipation en XFX zijn gemaakt om alles koeler te maken. Een 1/5 is het zowiezo niet |:(. Gelieve de hele review door te lezen en niet alleen de conclusie.

!) De kaart die Tweakers test is niet double dissipation.

[ Voor 13% gewijzigd door KetchupFTW op 04-01-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

De testen die jij laat zien zijn niet vergeleken met andere 7950 kaarten hè. Die testresultaten in jouw geval zijn vooral samen met oudere kaarten van de vorige generatie, die minder zuinig zijn en dus ook meer koeling nodig hebben.
In je onderste link (van legitreviews) komt het geluid ook neer op zo'n 50-60 Decibel. Dit komt aardig overeen met de resultaten van tweakers: reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten
Er zijn dus kaarten die een stuk stiller zijn. De XFX maakt in verhouding met andere 7950 modellen veel geluid. (even bij het onderwerp geluid en warmtebeelden kijken.

Ook is bij tweakers verschil te zien tussen de 7950 en de 7970. De 7950 koelt wel goed, onderaan het onderwerp geluid, staat dikgedrukt in het zwart temperatuur, hierbij is de XFX 7950 de koelste. Hier tegenover is dit de (één van) meest lawaai makende kaart onder de 7950 modellen. De kaart houdt de GPU goed koel. En is goed overklokbaar. Maar het geluid is het grootste minpunt...
Ik geef toe 1/5e ster is wel erg laag, heb net alle resultaten even bekeken. Koeling is uitstekend. Jammer van het geluid. Mijn voorkeur gaat daardoor naar de gemiddelde club 3d 7950.

Er is dus ook wel degelijk verschil tussen de koeler van XFX DD bij de 7950 en 7970. Bekijk anders zelf even de resultaten bij tweakers en vergelijk deze met de andere kaarten + de in jouw links geteste XFX 7950.

Er is nog geen één single GPU kaart die far cry 3 op max settings >50 fps gemiddeld haalt -> http://nl.hardware.info/p...753&specId=10885&tcId=286

Het zou idd combinatie van very high/ultra moeten worden, dat ook al top eruit ziet! :D Met 40fps is de game denk ik ook wel goed speelbaar ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mirno op 04-01-2013 17:32 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x6Pnda
  • Laatst online: 29-07-2024
AA is bugged in FarCry3. Die moet je gewoon uitzetten. Frankieonpcin1080P kan je daarover meer vertellen. (engels) Hij kocht een GTX680 EN een GTX690 en haald bij farcry3 niet meer dan ~20 fps. Met SLI. Qua cooling mag ik AMD niet zo erg. Ik zou sparen en voor een GTX 660 TI gaan. (asus versie) Die heeft geen windtunnel en kan toch veel games op ultra aan. (bf3 ultra aa4 ~60FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Was mij ook al opgevallen dat de temperaturen bij de XFX 7950 - 7970 heel erg uit een lopen. Ik vind dit zeer raar, en als je voor de 7970 gaat (Kassie) zal ik er toch nog wat research op gaan doen of het bij alle testen zo is.

Qua geluid heb je zeker gelijk, XFX is niet de stilste kaart, maar daartegenover staat natuurlijk wel dat het zeer koel blijft, wat de levensduur vergroot. Ook is de Black Edition beter overclockbaar dan de 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

KetchupFTW schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:41:
Was mij ook al opgevallen dat de temperaturen bij de XFX 7950 - 7970 heel erg uit een lopen. Ik vind dit zeer raar, en als je voor de 7970 gaat (Kassie) zal ik er toch nog wat research op gaan doen of het bij alle testen zo is.

Qua geluid heb je zeker gelijk, XFX is niet de stilste kaart, maar daartegenover staat natuurlijk wel dat het zeer koel blijft, wat de levensduur vergroot. Ook is de Black Edition beter overclockbaar dan de 3D.
Liever een paar graden meer dan meer kabaal imho. Een kaart gaat makkelijk mee met 85 graden onder load.

En betere overclockbare edities bestaan niet. Het is allemaal een kansspel. Een FTW/Black Edition/XXX edition kopen heeft ongeveer net zoveel nut als het kopen van een staatslot bij een sigarenshop waar vaker mensen winnen...erg weinig dus.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Met betere koeling behaal je idd hogere overklok resultaten. Hogere overkloks korten te levensduur van de kaart weer alleen maar in ;) Ik verkies ook geluid boven overklokbaarheid. Maar idd de koeling is wel goed. De 7970 XFX BE heeft een wat beter gemiddelde. Bij een 7970 zou de XFX BE koeler wel erg aantrekkelijk zijn.

Het verhaal van de AMD koelers, AMD heeft toch zelf geen koelers. De merken als Club3d en Asus monteren toch hun eigen koelblokken daarop...
Ik vind dat bij de GTX 670 juist mindere koelers zijn gemonteerd dat goede keuzes zijn dan bij de 7950 en 7970

@woutj86
Wat bedoel je eigenlijk precies? Komt dit door de CPU ofzo? en wat is de max AA setting van far cry 3, AAx4 of hoger?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
In your opinion ja, maar bedenk wel dat niet iedereen geluid belangerijker vind dan temperatuur. Afgaan op de review die Tweakers heeft gegeven, is de XFX toch zeker beter clockbaar dan de 3D, hoe je het ook went of keert.

O en trouwens, de 3D is over het algemeen 50-60 euro duurder dan de XFX. Is dat het waard? Imho niet.

[ Voor 4% gewijzigd door KetchupFTW op 04-01-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing
pricewatch: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

10 euro verschil ongeveer.
Het is dus de keuze bij de 7950 tussen geluid en erg goede overklokbaarheid
minder geluid en standaard overklokbaarheid

De €350 wordt hierbij overigens lang niet bereikt ;)

De XFX 7970 DD BE -> pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
Dit is één van de goedkoopste 7970 kaarten. En onder het budget van €350.
Bij deze link zijn de prijzen nog goedkoper : http://nl.hardware.info/p...ation-edition#tab:prijzen

Bij tweakers is alleen de eerste prijs onder de €350 Bij HWI vind ik een hoop meer van <€350

Overigens zijn de andere 7970 kaarten €360 en meer. 400 voor de Asus DC2T editie van de 7970

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Ik heb de volgende bekeken :?

Maar dan heeft mirno idd gelijk, het is wat jij persoonlijk prefereerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
woutj86 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:40:
AA is bugged in FarCry3. Die moet je gewoon uitzetten. Frankieonpcin1080P kan je daarover meer vertellen. (engels) Hij kocht een GTX680 EN een GTX690 en haald bij farcry3 niet meer dan ~20 fps. Met SLI. Qua cooling mag ik AMD niet zo erg. Ik zou sparen en voor een GTX 660 TI gaan. (asus versie) Die heeft geen windtunnel en kan toch veel games op ultra aan. (bf3 ultra aa4 ~60FPS)
Droog dat ik met men gtx 670 dan wel 60+ fps haal met AA op max.. (wel zonder msaa op max, anders is het 45+ ofzo)
-> pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD

KetchupFTW schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:32:

Dat is de kaart die tweakers oorspronkelijk heeft gereviewed. Er is echter nog een 30mhz hoger (stock) geklokte versie uitgekomen die veel beter verkrijgbaar is & stukken goedkoper is :)

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 04-01-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

KetchupFTW schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:32:

Haha die komt als eerste bovenaan te staan hè. Ik heb er ook even naar moeten zoeken ;)
is idd persoonlijke kwestie jah ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mirno op 04-01-2013 18:46 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ik denk dat woutj86 dit bedoelde : YouTube: GTX 690 REVIEW / UNBOXING / PERFORMANCE!
In het filmpje wordt verteld dat met die AA de game met iets van 20fps liep
Ondertussen zijn er al weer updates geweest, weet niet of die het verholpen hebben...
Ook wordt er in het filmpje verteld dat Fary cry 3 als administrator uitgevoerd moet worden om meer fps te halen (Wat wel vreemd is)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2

Kassie2

That's a no-brainer!

Topicstarter
Wauw, want een informatie allemaal! Dankjewel. Super!

Ik ga 'r induiken. Maar het duurt wel een aantal dagen voordat ik weer boven kom. ;)

Toevallig heeft Hardware.info net vandaag een GPU benchmark voor FC3 naar buiten gebracht!

Ook Tom's Hardware blijkt een benchmark te hebben. (Tip komt van Ubisoft FC3 forum.)

Genoeg nog om uit te zoeken. :)

Geluid vind ik minder belangrijk als ik game, ik speel namelijk met een koptelefoon op. Maar bij office/internet/mail dan heb ik liever wel geruisloze kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Heb net het artikel van HWI gelezen in je link. Ook hier schijnt volgens de HWI testers AMD last te hebben van microstuttering... Toch jammer :(

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2

Kassie2

That's a no-brainer!

Topicstarter
De hele thread lijkt om Radeon te draaien.

Toch heb ik net een GTX 660 Ti gekocht. :P
De Radeon die bij de "best buy" game PC staat, daar staat ook een link naar precies mijn gekozen MSI 660 Ti! :)

Revit is een programma wat ik ook wil draaien (bouwkundig 3D tekenpakket). Blijkt dat de GTX 650+ serie daar goed op werkt!

Radeon geeft kans op "microstuttering". Dat heb ik liever niet.

De MSI blijkt goede OC mogelijkheden te bieden. En is in het algemeen een mooi compromis van geluid/prestatie/prijs. Zowel Tweakers als HWI denken daar zo over.

De 670 is wel iets beter dan de 660 Ti, maar ongunstiger qua prijs-kwaliteit-verhouding. De 680 zit boven mijn budget.

De DVD ligt al klaar, de DVD-speler ook, maar zit nog niet IN de PC. De grafische kaart is onderweg!

Morgen draait het spel! Far Cry 3, HERE I COME. :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Kassie2 op 07-01-2013 21:39 . Reden: typo e.d. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 23:29
De 680 is nog veel ongunstiger qua prijs-kwaliteit aangezien een overgeclockte 670 haast niet onder doet voor een standaard 680 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik heb dezelfde cpu gpu en mobo, vraag me af of je voeding van 520 genoeg zal zijn bij overclocken?

Heb hier toevallig gisteren een nieuwe topic over aangemaakt (onder overclocking & tweaking).

* kan link even niet plaatsen, type vanaf mobiel.

Ben benieuwd hoe FC3 het doet met "onze" gpu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2

Kassie2

That's a no-brainer!

Topicstarter
Ben benieuwd hoe FC3 het doet met "onze" gpu ;)
  • Ik ben tevreden.
  • Ik heb geen benchmarks. Ik weet dus niet mijn fps.
  • Ik draai Far Cry 3 op de hoogste settings (!) en ervaar geen stutteringen en prima vloeiend beeld.
    Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2mrsfmp.png
  • Ik speel (nog) geen multiplayer, waar muissnelheid en fps echt toe doen.
  • Virtu MVP herkent FC3 niet automatisch. :( Gezien FC3 gestart wordt van UPlay (Ubisoft's Steam variant), moet ik nog even zoeken naar de juist .exe en instellingen.
  • Ik ga nog bezig met Fraps, OC-en e.d.. Maar pas over een maand of twee.

[ Voor 9% gewijzigd door Kassie2 op 18-01-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Berichtje gelezen, thx voor reactie!

Had ook wel verwacht dat de GPU FC3 prima zou aankunnen. Zag dat je ook Revit gebruikt, ik heb dat ook voor mijn studie op de HvA nodig gehad. Hoe zijn de prestaties daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaanrh
Kassie2 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:30:

• Virtu MVP herkent FC3 niet automatisch. :( Gezien FC3 gestart wordt van UPlay (Ubisoft's Steam variant), moet ik nog even zoeken naar de juist .exe en instellingen.
Btw Bij mij start BF3 met Virtu MVP ook niet.... Ik heb het eraf gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie2

Kassie2

That's a no-brainer!

Topicstarter
Sebastiaanrh schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:32:
Zag dat je ook Revit gebruikt, ik heb dat ook voor mijn studie op de HvA nodig gehad. Hoe zijn de prestaties daarmee?
Naar tevredenheid. Wederom.

Het demo-model start in een kleine 20 seconden op. Waar op m'n werk een 2 jaar oude "super computer" daar eerder anderhalve minuut voor nodig heeft (voor mijn gevoel).

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/5oz2tg.png

Hoewel. Het model ronddraaien kent een lage framerate. :( Maar dit verwijt ik de engine van Revit.

Ik moet nog steeds het programma écht eigen maken. Dus ik heb geen gebruikerservaring, zoals het aanpassen van een deurkozijn in een groot model, hoe zich dat vergelijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kassie2 op 21-01-2013 20:54 ]

Pagina: 1