"Verspringen" prijzen in de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik had kortgeleden een printer geselecteerd, die ik binnenkort had willen bestellen (Lexmark X543DN: duplex alles-in-1 kleurenlaser rond de 250 euro. Echter, gisteren was-ie duurder, en vandaag weer duurder.
Nu viel me het prijsverloop op:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=236548

Iets verder kijken leert dat dit bij meerdere printers in die categorie het geval is! Nu ben ik benieuwd naar de oorzaak, iemand die daar iets van weet?
-Zijn dit foute links in de pricewatch die steeds terugkomen?
-Is dit een leverancier die heel veel webshops bedient en telkens de prijzen aanpast?
-Iets anders?

En vooral: als ik zo'n printer "bij lage prijs" bestel, is er dan een kans dat-ie vanwege een foute prijs alsnog niet geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
lijkt alsof dat ding gewoon af en toe in de aanbieding is? Overigens, even googelen geeft je gewoon een prijs van 250:
http://www.kelkoo.nl/p-al...=price&page=1&merchantId=

Dubbelcheck even of ze het steeds over dezelfde printer hebben (bij de goedkope shops). Zo kom je erachter of ze niet gewoon per ongeluk een goedkopere versie doorgeven als zijnde de x543DN aan de pricewatch, waardoor het lijkt alsof de prijzen steeds wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Als er weinig aanbieders zijn, met een automatisch systeem wat de prijzen aanpast als het bij de leverancier veranderd (bijvoorbeeld door een aanbieding) en ze hebben allemaal dezelfde leverancier, dan is dit niet zo raar. Daarnaast is het eerste gedeelte redelijk normaal, maar goed, toen was het product ook nog nieuw en waren er meer aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Kurkentrekker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:55:
lijkt alsof dat ding gewoon af en toe in de aanbieding is? Overigens, even googelen geeft je gewoon een prijs van 250:
http://www.kelkoo.nl/p-al...=price&page=1&merchantId=

Dubbelcheck even of ze het steeds over dezelfde printer hebben (bij de goedkope shops).
Dank je voor de link, die had ik nog niet gevonden. Ik zal Centralpoint eens mailen wat het verschil is tussen deze en deze.
Het EAN/UPC-nummer scheelt iets, het aantal op voorraad scheelt ook. De specs bij de tweede zijn iets uitgebreider, maar alles wat er staat komt overeen. Beide worden geleverd met high yield toner.

Zodra ik een reactie heb post ik dat hier.
Reactie:
Het betreft hier wel 2 verschillende printers. De unieke EAN codes zijn anders, evenals de productcodes. Echter kan ik niet direct de verschillen zien tussen de twee artikelen. Ik ga hier nog even achter aan voor je.
Nog even afwachten dus :)

*Edit*: Als ik Google op de EAN-code van de goedkoopste, kom ik die ook tegen voor de hogere prijs. Alleen daar is-ie een aantal kg lichter dan op andere sites. Ik wacht even af.

[ Voor 19% gewijzigd door RemcoDelft op 07-01-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Ondertussen heb ik de laatste besteld bij Centralpoint.
Lexmark heeft ook recycle-toners in omloop, maar voor zover ik kan vinden kan je dat net zo goed bij de duurdere variant aantreffen. Ik laat weten hoe-ie bevalt.

*Edit*: Volgens de doos zit hier inderdaad de recycle-toner in. Voor zover ik kan vinden kan je die toners niet zelf vullen, en houdt "de chip" bij hoeveel toner er uit is waardoor je hem niet volledig leeg kan maken. Daarna kan je hem dan kosteloos opsturen zodat ze hem recyclen. Vreemd genoeg staat erbij dat dat een license betreft en ik me daaraan moet houden.

Op de doos staat: "X543dn High Volt Poland Russia Turk", het lijkt een afwijkende import te zijn. Er zitten dan ook 3 losse bovenpanelen bij (met het opschrift voor de bediening van de toetsen), ik gok in het Pools, Russisch en turks... Gelukkig zit er wel een Engels frontje op de printer zelf :)

[ Voor 62% gewijzigd door RemcoDelft op 18-01-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 23:26
De Lexmark X363DN wordt aangeboden voor 211 euro, terwijl die normaal gesprokken 350 euro of meer kost.
Link: pricewatch: Lexmark X363DN

Zit hier een addertje onder het gras? Dure toners? Slechte kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 18:30
Heel veel webshops, maar een handvol leveranciers en dan moeten ze ook nog maar net allemaal dat product hebben.
Dus als de leverancier zijn prijs wijzigt zal dat bijna overal effect hebben.

De reden van de prijswijzigingen bij leveranciers zijn divers, rest stock, grijze import, acties, etc.
Pagina: 1