Facebook toegang in China

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321197

Topicstarter
(beetje moeilijk te plaatsen hoop dat deze plek goed is)

Een vriendin van mij zit voor langere tijd in China. Graag zou ze gewoon kunnen facebooken. Zoals velen van jullie wel weten is dit niet mogelijk zonder technische ingreep in China.

Uiteraard levert google'n een hoop info op. Echter vraag ik mij af of er tweakers zijn die zelf oplossingen uitgeprobeerd hebben en of er bijvoorbeeld een "pakkans"/berisping kan volgen op het uitbuiten van een technische mogelijkheid om jezelf toegang te verschaffen tot fbook in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

Stewie!

Keen must die!

Gewoon een VPN connectie opzetten. Toen ik in Peking zat werd de hele wifi connectie in het hotel 5 minuten disabled elke keer als ik naar facebook surfte. Met een VPN is je latency een stuk hoger maar werkt het tenminste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ik zat in mei 2011 in Beijing en toen was het hetzelfde verhaal als Stewie al aangeeft. Alleen via VPN kan het en anders geen Facebook zolang je binnen China bent.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je berispt kan worden. De toegang tot de website is gewoonweg afgesloten (tenzij). Overigens was het niet overal in China altijd even goed geblokkeerd. Soms lukte het medereizigers om erop te zitten zonder problemen.