beginnersvraag: gigabit switch na 100mbit router

Pagina: 1
Acties:

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Beste,

ik heb een beginnersvraag, we zitten hier in een bureel omgeving met verschillende switchen (de ene linkt door naar de andere). Voorlopig nog 100mbit maar we zouden dit willen upgraden naar gigabit.

Nu verloopt onze connectie met de buitenwereld dmv een Siemens Gigaset SX76, en deze is dus een 100mbit examplaar.

Heeft het nut om onze switchen die achter die adsl router liggen te upgraden, zodat bvb onze NAS'en sneller beschikbaar zijn, of gaat gans het netwerk automatisch aan de snelheid van het traagste element?

Alvast bedankt,
Pieterjan

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja dat heeft nut.

Zou wel kut zijn in een netwerk als alles op de snelheid van de traagste ging, zo met die 56k modems die in afrika nog in zwang zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door CyBeR op 04-01-2013 13:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12 18:28

Eagle Creek

Breathing security

Ja dat heeft zin. Het netwerk conformeert zich niet aan de laagste snelheid. Gelukkig niet zeg :9

Voorwaarde is uiteraard wel dat de NAS in kwestie op de gigabit-switch zit aangesloten, evenals de pc's die deze moeten benaderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 04-01-2013 13:51 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Xzero14
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10-2022
Bedankt!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Graag gedaan!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees je even in over wat switches en hubs doen, dan wordt gelijk duidelijk waarom dit vanzelfsprekend wel zin heeft met een switch maar niet met een hub :z

Oslik blyat! Oslik!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hubs? Bestaan die nog? Ik dacht dat je die alleen nog tegenkwam op rotsschilderingen uit de tijd dat de mastodonten over de prairie zwierven..

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Hou je er wel rekening mee dat je minimaal Cat 5e legt als dat er nog niet ligt.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Eagle Creek schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:25:
Hubs? Bestaan die nog? Ik dacht dat je die alleen nog tegenkwam op rotsschilderingen uit de tijd dat de mastodonten over de prairie zwierven..
Ik heb er nog een 10mbit. Die is zelfs in gebruik. Ik had hem over en er moesten ineens twee apparaten aangesloten worden ipv 1. Nu had ik geen zin om nog een kabel te trekken van beneden naar boven door een overvolle kabelgoot. Ik heb mijn hub er tussen geknald, er wordt toch alleen maar geinternet over die kabel. Nog geen klachten.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

De apparatuur zelf dient natuurlijk ook gigabit te ondersteunen en te kunnen gebruiken. Een nas van 2 tientjes gaat dat niet redden ook al heeft deze een Gigabit switch.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Pagina: 1