iPod 4 (8Gb) - Wit scherm na vervanging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22
iPod 4e generatie was gevallen en ik heb het LCD netjes vervangen, tijdens de vervanging heb ik netjes ge test of het LCD werkte en dit was ook het geval.
Hierna heb ik de iPod uit gezet en heb ik alles netjes in elkaar geschroefd. Na het aanzetten van de iPod kreeg ik een wit scherm.

Geprobeerde oplossingen:
  • Soft reset (home & power button voor 10 seconden in houden)
  • Hard reset, via iTunes
  • Ander LCD (precies het zelfde probleem, werkt in het begin, daarna niet meer)
Ook heb ik gecontroleerd of ik geen componenten heb beschadigd tijdens het weghalen van het oude scherm (zoals in YouTube: Fixing white screen in iPod Touch 4th gen after screen change - The Computer Room Nottingham wordt besproken)

Overige info:
iPod wordt wel in iTunes herkend.
iPod reageerd op de home button, het scherm gaat daarna aan.
iPod kan wel gereset worden, maar geeft geen Apple logo, na een volledige boot is het scherm wit en gaat hierna uit zoals ingesteld bij scherm time-out.

Afbeeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LKJL4pfm6OSbmGmHyLu44bOk/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TiAVdmA3VjXJYDFHYaEv0jHu/thumb.jpg

De volgende tutorial heb ik gebruikt om het scherm aan te passen:
YouTube: How To: Replace iPod Touch 4g Screen Repair | DirectFix

Hebben jullie nog tips en ideeën?

[ Voor 19% gewijzigd door MaNDaRK op 04-01-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:24

lasharor

7 december 2004

En je weet elke keer zeker dat de ribbon kabel wel blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Het scherm reageert wel op de home knop, dan wordt het scherm wit.

Als ik daarna het scherm weer los haal, zit de kabel nog steeds vast. Dus ja de ribbon kabel blijft zeker zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32
Hoe bedoel je precies met 'werkt in het begin en daarna niet meer'? Heb je eerst wel normaal beeld met logo od. of direct al een wit scherm bij het aanzetten?

Heb je toevallig ook geprobeerd om hem te testen als deze weer uit elkaar lag zoals in de video?

[ Voor 24% gewijzigd door Frank__B op 04-01-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Tijdens de reparatie heb ik de iPod getest, toen kreeg ik normaal beeld en werkte het touchscreen.
Hierna heb ik de iPod uitgeschakeld en heb ik de iPod weer in elkaar gezet. Nadat ik klaar was heb ik de iPod aangezet en kreeg ik het witte scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Ik bedoelde eigenlijk, heb je hem naderhand wederom uit elkaar gehaald om opnieuw te testen of het scherm nog steeds wit bleef wanneer de iPod uit elkaar ligt? In de video kwam de meneer erachter dat hij het namelijk wel deed wanneer de iPod uit elkaar lag, maar niet wanneer hij in elkaar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
Nee, de iPod werkt niet als de iPod uit elkaar ligt. Dus helaas...

Ook heb ik al geprobeerd om het scherm opnieuw aan te koppellen nadat de accu leeg was, maar helaas ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Eerlijk gezecht heb ik ook even geen nieuwe ideeën. Ik kan me wel voorstellen dat als je de fix gedaan hebt zoals in de video van DirectFix, je mogelijk BGA chips of andere componenten loskomen van de print. Ze gaan wel vrij ruw om met zo'n printje. Misschien kan je het controlleren door te kijken of het wel werkt wanneer je het moederbord een beetje wringt of tordeert. Zo kom je er gauw achter of dit inderdaad aan de hand is.

Verder geven ze ook nog een harde reset op met 3 knoppen, heb je dat ook al geprobeerd?
Op http://www.ifixit.com/Ans...+after+repair+the+screen. geven ze ook nog een aantal tips met betrekking tot de connector, misschien dat daar ook nog wat bruikbaars tussen staat. Maar ik kan me voorstellen dat je al het een en ander geprobeerd hebt.
Pagina: 1