Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[?] Nieuwe versterker nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een aantal jaar geleden, heb ik mij een Philip MC-50/22 stereotoren aangeschaft. Hier heb ik heel erg veel plezier van gehad totdat er iets misging in de cd-speler. Deze kon niet meer open (omdat er iets vasthing binnenin) en als ik hem in het stopcontact deed, hoorde ik een monotoon geluid, waar je gek van werd. Ik heb er ongeveer voor een jaar niets meer mee gedaan, omdat het ding gewoon nutteloos is. Nu heb ik besloten om hem weg te doen, maar de luidsprekers te laten staan. Om deze werkend te krijgen heb ik wel een ander apparaat nodig, dat tussen de pc en de luidsprekers zit (versterker). Ik ben niet echt thuis in de audio, dus daarom vraag ik jullie om hulp.

De luidsprekers hebben ieder 2 kabeltjes die normaal in de stereotoren gingen. 1 zwarte en 1 rode. (Let op, geen tulpstekkers, 2 dunne losse kabeltjes!)
Verder zijn de luidsprekers ieder 50W.
Hieronder bijgevoegd is de specificatie-pdf zoals die staat op de website van philips.
Link

Hopelijk krijg ik spoedig een reactie.
Alvast bedankt,

Kevin-

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat heb je zelf al gevonden? Er bestaan genoeg apparaten waar je 2 simpele speakers aan kan hangen.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 13:54
Openschroeven, cd-speler onklaar maken, dichtschroeven, ;).

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

Daniel36

vernieuwde formule

And there you go.

http://tweakers.net/categ...2QVrWRoYGAC1ACkTJVia2trAQ

Eerste vijf overslaan aub.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel! Mag ik vragen waarom ik de eerste vijf moet overslaan? Die zitten namelijk wel in mijn prijsklasse. Ik was namelijk niet bereid om 50+ euro ervoor uit te geven.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:24
Ik denk dat je m beter kan openschroeven en de cd-speler onklaar maken inderdaad.

Aangezien je t over een PC hebt, neem ik aan dat je geen cd-speler nodig hebt, of anders de cd via de PC afspeelt?

toettoett

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:43

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Dankjewel! Mag ik vragen waarom ik de eerste vijf moet overslaan? Die zitten namelijk wel in mijn prijsklasse. Ik was namelijk niet bereid om 50+ euro ervoor uit te geven.
Als je niet bereid bent om 50+ euro uit te geven, dan zou ik gewoon lekker op marktplaats/ebay of op de vraag&aanbood pagina hier van T.net kijken :)

En gewoon kijken naar een tweedehands versterker/recever. Nieuw ga je niets fatsoenlijks vinden iig.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je kan ook op Ebay op zoek naar een T-amp. Redelijk goedkoop mits de verzending gunstig uitpakt. 'Krachtig' genoeg voor het vervangen van een basic stereosetje.

Life is not about specs, it is about joy!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:55

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:48:
[...]

Je wilt twee speakers aansturen en geen koptelefoon dacht ik >:)
Het zijn koptelefoon versterkers nl.

Andere tip, kijk eens op Marktplaats naar tweedehands versterkers, kan je veel kopen voor 50 euro.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Het probleem is dat ik tweedehands niet helemaal vertrouw. Ik besluit daarom om de oude stereotoren incl. luidsprekers weg te doen en een heel nieuw systeem te kopen. Weten jullie wat ik ongeveer kan vragen voor dit apparaat? Op Marktplaats zie ik dit model nergens staan.

M.v.g. Kevin-

Verwijderd

10 euro schat ik zo. Als je mazzel hebt.

Verwijderd

Topicstarter
En stel ik doe de luidsprekers erbij?

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Dat is inclusief de speakers lijkt me ;)
Ga er maar vanuit dat je blij mag zijn als je er 10 a 20 euro voor terug krijgt. Veel meer zal die set niet meer waard zijn vrees ik voor je ;)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:24:
Een aantal jaar geleden, heb ik mij een Philip MC-50/22 stereotoren aangeschaft. Hier heb ik heel erg veel plezier van gehad totdat er iets misging in de cd-speler. Deze kon niet meer open (omdat er iets vasthing binnenin) en als ik hem in het stopcontact deed, hoorde ik een monotoon geluid, waar je gek van werd.
Ik heb exact hetzelfde voorgehad met een Akai setje.
Opengeschroefd, CD-speler ontkoppeld et voila. Fixed.

Verwijderd

Topicstarter
DieterVDW schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 03:23:
[...]

Ik heb exact hetzelfde voorgehad met een Akai setje.
Opengeschroefd, CD-speler ontkoppeld et voila. Fixed.
Ik heb dat al geprobeerd, maar nog steeds hoor ik dan een heel irritant geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 02:43:
Dat is inclusief de speakers lijkt me ;)
Ga er maar vanuit dat je blij mag zijn als je er 10 a 20 euro voor terug krijgt. Veel meer zal die set niet meer waard zijn vrees ik voor je ;)
Dat is minder... Ik had zelf verwacht dat hij 20 euro meer opbracht.
Ik heb nu in ieder geval een indicatie.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

pricewatch: Scythe Kama Bay Amplifier

Klein en voldoende vermogen om je speakers aan te sturen (kost tevens amper wat)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk van de hand gedaan voor 10 euro. Nu ga ik maar eens op zoek naar een leuke set.
Allemaal bedankt voor de hulp!
Pagina: 1