Hey guys,
Geen enkele van mijn apps doet het nog. Start ik Skype dan zie ik een blauw scherm en verder totaal niets. Start ik het weer, scherm paars en niets. Beursapp: groenscherm met logo en totaal niets. Start ik de store, scherm groen met logo, ronddraaide bolletjes, en dan zit ik na 30 sec weer op mijn metro scherm.
Dit is van de een op de andere dag gekomen. Apps herinstalleren is er ook niet bij omdat de store ook niet werkt.
Deze site geeft wat tips, die het probleem niet verhelpen:
1. Mijn resolutie is hoog genoeg
2. UAC staat niet uit
3. Mijn drivers zijn up-to-date
4. Ik heb geen live-account om in te loggen
5. Ik heb al 5x gereboot
6. Ik heb niet geupgrade van Windows 7
7. Beetje erg rigoreus.
Deze link stelt dat de resolutie een probleem is, dat is het niet. Ze noemen ook het gebruik van een lokaal account, dat doe ik al.
Men benoemt het gebruik van tools om de achtergrond te tweaken, die heb ik niet gebruikt de installatie is default.
Men benoemt antivirus/firewall. Ik heb geen firewall. Antivirus uit lost het probleem niet op.
Hier zegt men dat het MS-account corrupt raakt. Dat gebruik ik niet. Een corrupt profiel is altijd een optie maar een compleet nieuw profiel aanmaken is nog steeds vrij rigoreus dus bij voorkeur zou ik alleen metro voorkeuren resetten of zo.
Deze site benoemt de optie "refresh your pc". Bestanden en personalization instellingen blijven behouden maar de pc-instellingen niet. Dit betekent echter wel dat al mijn software ook verdampt en daar zou ik graag nog even mee wachten.
De apps die wel willen starten zijn niet functioneel. De muziekplayer start maar daar ben ik uitgelogd en hij speelt geen muziek. Kaarten start maar deze toont geen kaart, geen verkeer, pinnen is niet mogelijk. Skydrive start maar vraagt of ik in wil loggen en blijft daarop hangen. Apps van derden starten soms wel maar doen vervolgens niets.
Het toepassingslogboek versuipt overigens wel in de fouten:
soortgelijk aan http://superuser.com/ques...iver-or-permissions-issue
Hij noemt daar de volgende oplossing:
Maar dit is iemand die zelf al zijn rechten is wezen ver*en voordat de problemen begonnen (At the same time, because of annoying permission messages, I changed the C:\ drive and all its files ownerships to my user, and gave it full permission. / Metro apps worked properly before I messed with permissions.)
Omdat ik die ownership niet heb gewijzigd, kan ik ook zijn oplossing niet doorvoeren!
De oplossing die hier genoemd staat
Hier wordt gesteld dat het expliciet opgeven van machtigingen op bepaalde registerkeys het probleem heeft veroorzaakt.
Hoewel ik vanaf begin af aan al het idee heb dat het een permissieprobleem zou kunnen zijn, heb ik geen idee waar of dit vandaan zou moeten komen. Ik heb namelijk geen custom map- of registerpermissies afgedwongen.
Wel opgevallen is mij het volgende. Aan de hand van deze link ben ik naar de
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole key gaan kijken. Ik ga nu kijken of dit werkt..
Geen enkele van mijn apps doet het nog. Start ik Skype dan zie ik een blauw scherm en verder totaal niets. Start ik het weer, scherm paars en niets. Beursapp: groenscherm met logo en totaal niets. Start ik de store, scherm groen met logo, ronddraaide bolletjes, en dan zit ik na 30 sec weer op mijn metro scherm.
Dit is van de een op de andere dag gekomen. Apps herinstalleren is er ook niet bij omdat de store ook niet werkt.
Deze site geeft wat tips, die het probleem niet verhelpen:
1. Mijn resolutie is hoog genoeg
2. UAC staat niet uit
3. Mijn drivers zijn up-to-date
4. Ik heb geen live-account om in te loggen
5. Ik heb al 5x gereboot
6. Ik heb niet geupgrade van Windows 7
7. Beetje erg rigoreus.
Deze link stelt dat de resolutie een probleem is, dat is het niet. Ze noemen ook het gebruik van een lokaal account, dat doe ik al.
Men benoemt het gebruik van tools om de achtergrond te tweaken, die heb ik niet gebruikt de installatie is default.
Men benoemt antivirus/firewall. Ik heb geen firewall. Antivirus uit lost het probleem niet op.
Hier zegt men dat het MS-account corrupt raakt. Dat gebruik ik niet. Een corrupt profiel is altijd een optie maar een compleet nieuw profiel aanmaken is nog steeds vrij rigoreus dus bij voorkeur zou ik alleen metro voorkeuren resetten of zo.
Deze site benoemt de optie "refresh your pc". Bestanden en personalization instellingen blijven behouden maar de pc-instellingen niet. Dit betekent echter wel dat al mijn software ook verdampt en daar zou ik graag nog even mee wachten.
De apps die wel willen starten zijn niet functioneel. De muziekplayer start maar daar ben ik uitgelogd en hij speelt geen muziek. Kaarten start maar deze toont geen kaart, geen verkeer, pinnen is niet mogelijk. Skydrive start maar vraagt of ik in wil loggen en blijft daarop hangen. Apps van derden starten soms wel maar doen vervolgens niets.
Het toepassingslogboek versuipt overigens wel in de fouten:
Dat logboek "Microsoft-Windows-TWinUI/Operational" kan ik niet vinden. Wel onder "Microsoft > Windows > Apps > TWinUI/Operational. Dat helpt ook niet echt:taskhostex (3244) WebCacheLocal: Een poging het bestand C:\Users\**\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\V01.log te openen voor alleen-lezen is mislukt. Systeemfout 32 (0x00000020): Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt. . Tijdens het openen van het bestand treedt fout -1032 (0xfffffbf8) op.
taskhostex (3244) WebCacheLocal: Fout -1032 (0xfffffbf8) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\Users\**\AppData\Local\Microsoft\Windows\WebCache\V01.log.
App microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe!Microsoft.WindowsLive.People is niet gestart binnen de toegewezen tijd.
Het activeren van de app microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe!Microsoft.WindowsLive.People is mislukt door de fout De app is niet gestart binnen de vereiste tijd.. Kijk in het logboek Microsoft-Windows-TWinUI/Operational voor aanvullende informatie.
Het pakket microsoft.windowscommunicationsapps_16.4.4406.1205_x64__8wekyb3d8bbwe is beëindigd omdat het onderbreken te lang duurde.
Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 2095 van bron Microsoft-Windows-Immersive-Shell niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe!Microsoft.WindowsLive.People
2147745793
Kan de bericht-id van het gewenste bericht niet vinden
Met die foutmelding wel verder wezen zoeken:De activering van de app microsoft.windowscommunicationsapps_8wekyb3d8bbwe!Microsoft.WindowsLive.Mail voor het Windows.Launch-contract is mislukt met de volgende fout: Kan RPC niet uitvoeren..
soortgelijk aan http://superuser.com/ques...iver-or-permissions-issue
Hij noemt daar de volgende oplossing:
I added "ALL APPLICATION PACKAGES" to the C:\ security options, and gave it full control. Now Metro apps work fine.

Maar dit is iemand die zelf al zijn rechten is wezen ver*en voordat de problemen begonnen (At the same time, because of annoying permission messages, I changed the C:\ drive and all its files ownerships to my user, and gave it full permission. / Metro apps worked properly before I messed with permissions.)
Omdat ik die ownership niet heb gewijzigd, kan ik ook zijn oplossing niet doorvoeren!
De oplossing die hier genoemd staat
Is het niet. Deze staat bij mij ongedefnieerd en de toepassingspaketten hebben al lokale toegang.After a lot of investigation into this using a virtual machine I have managed to resolve the issue we were having. I found that we had a group policy which was causing the problem, but once the group policy had been applied the problem would not go away, even after removing the policy and taking the machine of the domain.
The group policy which was causing the issue was changing two settings which were
both in Computer Config\Policies\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options\
These were called DCOM: Machine Access Restrictions in Security Descriptor Definition Language (SDDL) syntax and DCOM: Machine Launch Restrictions in Security Descriptor Definition Language (SDDL) syntax
If these policy were set to a machine once then the metro apps would never work again. It appears this policy is not removed once applied once.
To resolve this I have removed this policy from our Group Policy (as we no longer need it) and also removed the whole regisitry key HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\dcom.
Rob
Hier wordt gesteld dat het expliciet opgeven van machtigingen op bepaalde registerkeys het probleem heeft veroorzaakt.
Hoewel ik vanaf begin af aan al het idee heb dat het een permissieprobleem zou kunnen zijn, heb ik geen idee waar of dit vandaan zou moeten komen. Ik heb namelijk geen custom map- of registerpermissies afgedwongen.
Wel opgevallen is mij het volgende. Aan de hand van deze link ben ik naar de
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Ole key gaan kijken. Ik ga nu kijken of dit werkt..
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 13:13 ]