Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik gebruik sindskort ook W8 en het bevalt allemaal prima en het loopt lekker, nu heb ik echter wel een probleem sindskort. Ik heb mijn wachtwoord veranderd in een wachtwoord dat erg veel lijkt op mijn vorige waardoor ik nog wel eens een typo maak. Echter als ik dit verkeerde wachtwoord intyp als mijn pc uitslaap stand komt blijft het inlogrondje doorlopen en gebeurd er helemaal niks.
Ik kan dan ook niks doen om het proces te stoppen (ctrl+shift+esc, ctrl+alt+delete+, esc) dus ik moet de pc uitdrukken en opnieuw opstarten. Wanneer ik daar dan de fout maak dan zegt ie gewoon, fout wachtwoord try again.

Nu heb ik lopen nadenken en wat er misschien mee te maken heeft is dat w8 nu probeert in te loggen op je online account. Mijn netwerk kaart heeft echter de irritante eigenschap dat windows altijd denkt (terecht of niet) dat deze nog in een soort van slaapstand staat aangezien ik altijd nog voor een stuk of 30 sec het gele uitroepteken zie staan bij mijn verbinding. (hij doet het overigens wel gewoon, ik heb dat getest door meteen te pingen).

Dus misschien kan windows wanneer het uit slaapstand komt geen verbinding krijgen, terwijl deze er eigenlijk wel is en raakt het in de war.. het is slechts een idee.

Heb jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Gewoon wachten? Hier met mijn laptop van t werk heb ik ook een soortgelijk issue.
Wanneer wilt inloggen na standby en er is geen netwerk beschikbaar, moet je wachten op een timeout.
daarna moet hij met cached credentials inloggen. Denk dat dit ook werkt op die manier met online accounts.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
De eerste keer dat mij dit overkwam heb ik ruim geschat een aantal minuten lopen wachten, ik ben niet van plan elke keer zolang te moeten wachten alleen omdat ik een typo maak. Is die tijd ook ergens aan te passen dan voor de time-out?

En zoals ik zei, in principe is er gewoon een netwerk beschikbaar, dit wordt alleen niet juist herkend door mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Topicstarter
Ik maak even een dubbelpost om te bumpen, hij blijft makkelijk 10 minuten hangen in dezelfde fout.

Vandaag kreeg ik de ingeving om te kijken wat er zou gebeuren als ik in zou loggen met mstsc. Dit zorgde ervoor dat het scherm op mijn pc terugkwam naar het inlogscherm, echter op mijn laptop zorgde dit voor ene volledig zwart beeld. Toen ik vervolgens weer inlogde op mijn pc, kwam ik op ditzelfde zwarte beeld terecht.
Hier waren geen laadiconen/schermen of andere berichtgevingen. Alle toepasbare mogelijke toetsencombinaties hadden geen gevolg.
Ik kon het switchen tussen mstsc en normaal scherm (en dus weer opnieuw inloggen) wel blijven herhalen maar er gebeurde verder niks.

---
Bij nader inzien zie ik dat WWahost.exe wel vaak ook dan is vastgelopen, dit blijkt een main windows 8 proces te, vergelijkbaar met de svchost e.d..

[ Voor 13% gewijzigd door Ircghost op 13-01-2013 12:19 ]