r0b schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:49:
Kijk even naar
www.money2.nl - dan kan je m.b.v. iDeal geld overmaken naar je PayPal rekening én staat het er binnen een paar tellen op t.o.v. een normale overmaking.
Dan hoef je in ieder geval niet je rekening en/of credit card aan PayPal te koppelen, en kan je toch (bijna) direct betalen mocht je dat willen.

Ook ik ben aan het rondkijken op buitenlandse webshops - met name bij Chinese - omdat ik naar iets op zoek ben wat ik op Nederlandse webshops tot nu toe niet gevonden heb.
Maar rechtstreeks mijn bankgegevens invoeren/achterlaten op een buitenlandse webshop vind ik te link, dus betalen via een "tussenpersoon" a la PayPal lijkt mij veiliger.
Daarover heb ik echter wel wat vragen, want via Google en het zoeken hier binnen Tweakers kwam er niet uit wat ik wil weten.
1a. Kan ik PayPal beschouwen als een (met een gebruikersnaam/wachtwoord beveiligde) digitale portemonnee?
WAAR of
NIET WAAR ;
1b. Indien vraag 1a
WAAR is, is PayPal dan internet-only dus alleen bedoeld voor aankopen via internet?
JUIST of
NIET JUIST ;
1c. Indien vraag 1b
NIET JUIST is, kun je dan ook in de supermarkt met PayPal betalen met je mobiele telefoon (er bestaat immers een PayPal-app) ?
WAAR of
NIET WAAR ;
2. Wat ik begrijp is dat je je eigen bankrekening (na goedkeuring/verificatie) kunt koppelen aan je PayPal-rekening. Is het dan zo dat je eigenlijk helemaal geen (positief) saldo op je PayPal-rekening hoeft te hebben en dat - wanneer je bij een (buitenlandse) webshop aangeeft met PayPal te willen betalen - het te betalen bedrag gelijk automatisch (dus
real time) vanaf je eigen bankrekening via PayPal wordt doorgesluisd/overgemaakt naar de webshop (dus: eigen bankrekening > PayPal > bankrekening webshop) ?
JUIST of
NIET JUIST ;
3. (Open vraag:) Wat is eigenlijk het verschil tussen het koppelen van je eigen bankrekening aan een PayPal-rekening en de "iDEAL-methode"
Money2 van PayPal?