Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Accu levensduur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Y500. Ik vraag mij iets af over de accu. Moet deze eruit als de laptop aan netstroom zit? Of wordt het circuit naar de accu afgesloten als de accu 100% is en de laptop aan netstroom zit?

Ik lees erg wisselvallige dingen:

- Huidige laptops sluiten het circuit naar de accu af als hij op netstroom zit en de accu is 100%
- Accu eruit halen indien op netstroom
Lees ook dat dit slecht kan zijn
- Accu bijna ontladen en dan weer opladen
- Kalibreren ( Lenovo energy management )
- In de koelkast

Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag mij dus echt af wat een goede maatregel is voor de levensduur van de accu.

Bedankt!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:50
Haha ik denk dat het het eerste is maar ik weet het niet 100% zeker. Welk accutype zit er in je laptop?

Ik neem overigens aan dat je de laatste optie niet serieus overweegt? "in de koelkast"!
Een daling in temperatuur heeft wel effect op je accuduur, ze krijgen een langere levenstijd. Je kunt ze dan echter niet meteen gebruiken, ze moeten eerst opwarmen. Dit lijkt me bij een laptop niet echt wenselijk :).

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:15:
Haha ik denk dat het het eerste is maar ik weet het niet 100% zeker. Welk accutype zit er in je laptop?

Ik neem overigens aan dat je de laatste optie niet serieus overweegt? "in de koelkast"!
Een daling in temperatuur heeft wel effect op je accuduur, ze krijgen een langere levenstijd. Je kunt ze dan echter niet meteen gebruiken, ze moeten eerst opwarmen. Dit lijkt me bij een laptop niet echt wenselijk :).
Haha nee ik somde alleen al de dingen op die ik las. Zonder te kijken op de accu zelf ( kan nu niet.. ) is het volgens mij een 3 hours (6-cell battery) li-ion

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan is in Lenovo Enery Management ingesteld: Optimale batterij toestand. Dit zorgt ervoor dat hij maar tot 60% geladen wordt wat blijkbaar optimale levensduur geeft volgens het programma zelf