Bass opeens weg Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• RePlayedNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-03-2025
Hallo tweakers,
Startte net mijn pc op, wilde iets afspelen met Spotify en geen bass? Raar, dus ik proberen met WMP (Windows Media Player). Daar ook geen bass. In de geluidsinstellingen van Windows zelf herkent hij mijn 5.1 setup wel en alles doet het daar ook gewoon. Ook in de Realtek manager detecteert hij 5.1 en alles doet het daar ook als ik op testen klik. Ik heb dit probleem eerder gehad maar ik weet niet meer hoe ik het toen opgelost heb. Iemand een idee? Als ik mijn USB headset gebruik, die overigens een eigen driver heeft, doet alles het gewoon, ook met WMP en Spotify.

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 15:27
Je hebt uitgesloten dat het niet aan je geluidset ligt?

• RePlayedNL
Hij doet het wel gewoon helemaal in de Realtek HD Audio Manager... Ook in Windows, onder configuratiescherm/geluid/luidsprekers/testen...

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:48

MeNTaL_TO

The future is not set

Even stekker van de sub eruit en weer insteken en kijken of ie herkent wordt door de Audio manager?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• RePlayedNL
Ik ga even alles eruit trekken en er een voor een weer opnieuw in doen;)

Edit: Nog steeds niks uit mn subwoofer bij Spotify en WMP... Youtube ook niet.

[ Voor 36% gewijzigd door RePlayedNL op 04-01-2013 11:05 ]

• RePlayedNL
Nee, niemand?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30

Jag

En als je alleen een stereo (full range) signaal van een andere bron doet? Bijvoorbeeld met mp3 speler of telefoon, heb je dan wel bas?

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:55
Jag schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:10:
En als je alleen een stereo (full range) signaal van een andere bron doet? Bijvoorbeeld met mp3 speler of telefoon, heb je dan wel bas?
Waarschijnlijk sluit het het 5.1 setje aan via de 3 jack connectoren, dus dat gaat niet direct lukken. Je kunt natuurlijk het stekkertje van de sub wel eens in een muziekspeler stoppen. Het lijkt mij echter dat je het in de geluidskaart moet zoeken.

Je kunt het apparaat een keer verwijderen via systeembeheer. Na een reboot wordt deze dan opnieuw geinstalleerd.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Het kan zijn dat je in de control panel van realtek een vinkje niet hebt aangezet. Je kan dan naar het tabblad met een plaatje van een voorbeeld opstelling gaan en hieronder staan 3 vinkjes die je aan en uit kan zetten speel daar even mee.

Sorry dat ik zo vaag ben maar dit is wat ik kan herinneren van een jaar of 4 geleden.

• nikola2704
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 13:45
Probeer eens het sub/center te veranderen naar front speakers in realtek menagment, kan je zien wat die juist doen. Als je wel geluid krijgt, steek even u sub/center in een ander jack en zet die plug als sub/center. Wat je ook moet zien is dat je u center en sub niet hebt verwisseld in realtek menagment
Pagina: 1