Vodafone blokkade Viber/Skype/VoIP per 1-1-2013 opgeheven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Vodafone kan iedereen per 1-1-2013 op het Vodafone netwerk gewoon Viber / Skype en VoIP applicaties gebruiken, dit in tegenstelling tot de situatie vóór de jaarwisseling. Althans dit is het geval volgens hun eigen persbericht (zie link hieronder). Reden: blokkeren van specifieke stromen dataverkeer het is gewoon niet meer toegestaan door de Tweede en Eerste kamer, ook niet van VoIP verkeer wat het aantal belminuten en dus de inkomsten van Vodafone zouden kunnen verminderen.

http://over.vodafone.nl/n...le-themas/netneutraliteit

Ik vroeg me af of Vodafone gebruikers nu sinds 1-1-2013 kunnen bevestigen dat Viber / Skype en VoIP (apps als Bria / Acrobits / MobileVoIP) nu ineens wel gewoon goed werken. Hebben zij in de praktijk iets gemerkt van de opheffing van deze blokkade of heeft Vodafone misschien een alternatieve truc (vb rerouting van verkeer, waardoor het onpraktisch langzaam wordt, zonder werkelijk te blokkeren) toegepast.

Zou een Vodafone gebruiker kunnen checken? Als het werkt dan sluit ik voor 6 januari nog gauw een abonnementje af. :). Ik hoop op een paar snelle reacties _/-\o_

De reeds bekende work-around rond de blokkade via een VPN verbinding is (denk ik) te langzaam voor bruikbare VoIP.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43
Ook daarvoor werkte het al bij mij. Vodafone i abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

henkjobse schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:36:
Ook daarvoor werkte het al bij mij. Vodafone i abonnement.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste HenkJobse,
Dus met jouw iPhone abonnement (ik neem aan dat je dat bedoelt met Vodafone i abonnement), kon jij al voor 1 januari Viber en Skype gebruiken met goede geluidskwaliteit? Had jij een BloX bundel hierbij afgesloten?

Is er iemand die een Bel+SMS+Web abonnement van Vodafone heeft die ook van Viber / Skype of VoIP app heeft kunnen gebruikmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is daar een gratis blox voor beschikbaar sinds de wet door de eerste kamer is aangenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 13:01
Ik heb een BSW met fup en bij mij werkt skype niet. Hakelen en soundglitches. Aan de andere kant horen ze niks. Met wifi geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vodafone zakelijk abonnement, zowel skype als facetime bellen via 3G is niet te gebruiken.
Ook als er een goede 3g verbinding is werkt het niet.
Speedtest geeft een prima resultaat, dus daar ligt het niet aan.
Ik verdenk vodafone er van traffic shapping toe te passen.
Via wifi werkt zowel skype als facetime prima.
Tevens is de 3G dekking van vodafone bedroevend slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 10:33
Sinds november werkte mijn voipbusterpro niet meer. Nu doet ie het idd weer wel. Kwaliteit heb ik nog niet getest.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mag je nu ook thetheren bij vodafone? Dat mocht eerst ook niet maar neem aan dat dat nu ook onder deze regeling valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
i abbo , kon voor 2013 ook al perfect skypen. Was erg onder de indruk van de kwaliteit. Tetheren ook nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1