Toon posts:

Lags

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aantal maanden geleden mijn systeem:

Asus k7m
AMD Athlon 500
192 mb 100 hz sdram
Quantum Fireball 20,5 gb Uata66 7200 rpm HD
Asus v6600

Ge-upgrade naar een:

MSI k7pro2a
AMD Duron 800
256 mb 133 hz sdram
Quantum Fireball 20,5 gb Uata66 7200 rpm HD
Asus v6600

De algemene prestaties zijn over het algemeen beter (zoals ze horen te zijn), maar er is 1 punt dat mij erg stoord. Dit is namelijk dat als er een grote dataoverdracht plaats vind (zoals, kopieren van een groot bestand (groter dan 50 mb) naar een andere partitie, of bijvoorbeeld de installatie van office2000) dan is mijn computer vrijwel onbruikbaar.., er ontstaan grote vertragingen. De muis schokt door het beeld. Ongeveer na elke 5 seconden staat mijn computer voor een paar seconden volledig stil.
Dit is zoals u begrijpt erg storend, en ik hoop dat hier een oplossing voor is en het zou fijn zijn als u kunt reageren op dit mailtje

Verder heb ik de laatste bios update (2.7) voor mijn k7pro2a
Dit is het mailtje dat ik een paar weken geleden heb gestuurd het emailadres van msi-computers. Ik kreeg toen als reply dat ik de nieuwste bios moest installeren. Toen ik weer reageerde dat ik dat (zoals ook al in mijn oorspronkelijke mailtje had stond) al had gedaan, kreeg ik verder geen reacties meer terug.

Ik hoop dat er hier iemand is met betere suggesties om dit probleem op te lossen, want ik ken systemen met een kloksnelheid die 2x zo laag is als die van mij die nog sneller werken :'(

Verwijderd

je maakt gebruik van de laatste via drivers je moederbord heeft namelijk de via 686b chip die heeft een bug :(
nieuwe drivers kunnen dit hopelijk verhelpen ik zou het anders ook niet weten

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik heb dus al de nieuwste bios, heeft iemand nog een andere suggestie?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, oké, de laatste BIOS. Maar heb je ook de laatste VIA 4-in-1's installed? Op dit moment is dat versie 4.31

Dat wil ook nogal schelen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze nu geprobeerd, en geen merkbare verschillen..

Kan iemand me verder een beetje uitleggen wat nou 't verschil tussen de turbo en de standard mode is?