Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Beamer voor klein Café

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers.

Ik ben eigenaar van een klein Café in het zuiden van het land.
Helaas heeft mijn beamer het begeven en moet ik een nieuwe aanschaffen.

Ik heb al wat rondgevraagd en er zijn mij 2 opties gegeven.

De NEC M300X
http://www.beamershop24.nl/nec-beamer/nec-m300x/

En de BenQ MX717
http://www.beamershop24.nl/benq-beamer/benq-mx717/

De beamer zal voornamelijk voor sportwedstrijden gebruikt worden.
De beelddiagonaal is rond de 2 meter.
Het Café is niet helemaal donker maar ook niet licht te noemen. Tijdens EK's ed zal ook in de middag een goed beeld nodig zijn.
De beamer hangt op ongeveer 4 meter van het projectieoppervlak.
Omdat het een klein Café betreft is roken nog toegestaan. Zal dus handig zijn als de beamer hier tegen kan.

Zouden jullie mij kunnen helpen in de aanschaf van een nieuwe beamer?
Ook andere suggesties zijn natuurlijk welkom. Het budget ligt ongeveer bij de €900

Alvast heel erg bedankt,

Groet,
Henk

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Advies mag in CEA. Ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17
Ook niet onbelangrijk, mag er in jouw café gerookt worden? Als je café namelijk blauw staat vermindert dat de lichtopbrengst op het scherm. In dat geval heb je dus meer ansi-lumens nodig. Tevens zie ik dat je een standaard beeld beamer hebt uitgekozen, mogelijk is breedbeeld interessant.

Misschien kun je eens te raden gaan bij een verhuurbedrijf in de buurt, die hebben wel zicht op de afstanden, schermgroottes en benodigde ansi-lumens. Dan huur je één keer een beamer om te testen en er daarna één aan te schaffen. Mogelijk is het aanschaffen van een ex-rental ook een optie, even letten op de branduren van de lamp, dan heb je waarschijnlijk meer kwaliteit voor je geld.

Ik weet niet waar je in het zuiden zit, maar in de omgeving Bergen op Zoom heb ik wel een tip voor een verhuurder.

[ Voor 0% gewijzigd door lexi op 04-01-2013 10:04 . Reden: leren lezen....... ]

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 02:27:

Omdat het een klein Café betreft is roken nog toegestaan. Zal dus handig zijn als de beamer hier tegen kan.
@lexi

Verwijderd

Topicstarter
Het Café staat in landgraaf, veel zuidelijker kan bijna niet.

Een ex-rental vind ik een beetje risky. Je weet nooit zeker of ze altijd goed behandelt zijn en of de lampuren wel kloppen.

Ik heb een redelijk goede afzuiging hangen dus het staat niet blauw van de rook.

Breedbeeld is ook een optie maar in het geval van de NEC scheelt dat ongeveer €150 en voor dat geld maken 2 balkjes mij niet veel uit.