Hulp nodig met vervangen LED naar IR LED in fietslampje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:39

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo,

Laat it beginnen met zeggen dat ik niet echt onderlegt ben als het op electronica aan komt.
Zoals de titel zegt wil ik graag de LED vervangen uit deze fietslampjes om een headtracking systeem te maken mbv freetrack. Ik wil onderstaande lampjes gebruiken met een IR LED er in en de Wii remote als ontvanger.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mu4oS.jpg

Nu heb ik gelezen dat LED'jes altijd met een weerstand geschakeld moeten worden. Ook zijn er rekentools om te bepalen hoe zwaar zo'n weerstand moet zijn.

De vraag
Kan ik deze ledjes OSRAM SFH485P zomaar erin zetten? Of gaat dit niet goed omdat de weerstand niet geschikt is. En waar moet ik "meten" wat voor weerstand er op zit?

Alvast bedankt.
Hugo

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die LED's hoeven toch alleen maar te branden? Niet te knipperen ofzo?

Waarom moeilijk doen met fietslampjes modden en niet gewoon zelf een circuitje (batterij, weerstand en LED's) maken? Dat valt immers prima te vinden via Google. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Osiris schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:37:
Die LED's hoeven toch alleen maar te branden? Niet te knipperen ofzo?

Waarom moeilijk doen met fietslampjes modden en niet gewoon zelf een circuitje (batterij, weerstand en LED's) maken? Dat valt immers prima te vinden via Google. :)
Nee hoeft idd niet te knipperen.

Het lijkt mij handig om dit te gebruiken omdat dit eenvoudig aan de headset te hangen valt. Batterij zit er al op, aan/uit zit er op. Hoef zo enkel het ledje te vervangen, als ik kan nagaan of de weerstand matched.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
deze dingen hebben waarschijnlijk geen weerstand of anders een onder de witte plakkaat, maar daaraan modden is onbegonnen werk.

bovendien kun je die led nooit op volle sterkte laten branden. dan lust hij 100mA, dat kan die batterij niet leveren (en als hij het kon was hij zo leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 16:43
In princiepe kun je de LED zo vervangen maar zoals hierboven al vermeld word brand hij dan niet op volle sterkte. Ik heb zelf ook zon systeem gemaakt van een ander fietslampje 3 LED. Daar zitten 2 penlites in en de LED daar zitten de bij behorende weerstanden al in kan zijn dat die iets hoger en of lager zijn dan je nodig hebt maar dat verschil ga je haast niet zien met het systeem. je haalt de oude LEDjes eruit en soldeerd draden voor de nieuwe. Ze moeten op een bepaalde afstand zitten voor de werking van FreeTerack ( ik had het zelf in een pet gestopt)

Ik snap dat je dit systeem zelf wil testen maar ik zou je niet al te veel hoop willen geven, het werkte bij mij niet echt bevredigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden. begrijp dat de batterij het niet aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Let sowieso op bij Freetrack. Ik had hetzelfde idee tijdje terug, maar lang niet alle LEDjes werken even goed. Kijk eens naar de mensen die zelf zo'n ding hebben gebouwd.

En als het uiteindelijk niet werkt: het komt zeker niet omdat het concept faalt, want TrackIR werkt wel degelijk top. Ik heb persoonlijk betere ervaringen gehad met FaceTrackNoIR, mits je een fatsoenlijke webcam gebruikt (PS Eye ofzo).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1