Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen zomer heb ik de camera kit veel gebruikt op vakantie: de kit voor en met sd kaart in de ipad, en hop, kon zo alle foto's die op de sd kaart stonden, importeren op de ipad. Ideaal!

Nu paar maanden verder wil ik de sd kit weer gebruiken, maar helaas. Ik heb 3 verschillende sd kaarten geprobeerd (ook die ik afgelopen zomer heb gebruikt), maar geen reactie. Het importeer scherm laat zich niet zien. Meestal dan, want soms pakt ie hem ineens wel op.
Ik heb ook de kit voor usb aansluiting geprobeerd, daar de camera met kabel op aangesloten en toen kon ik wel de foto's importeren.

Ligt het aan de sd-kaarten? Of is de kit voor sd-kaarten misschien gewoon kapot? Of ik zie iets over het hoofd, dat kan natuurlijk ook.. Of moet er een DCIM map op de kaart staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als ik de sd kaart vanuit de camera in de kit voor de ipad doe, dan reageert de ipad niet. Wil ik vervolgens de kaart terug doen in de camera, dan moet ik de kaart formatteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 22:11

Bear

wench

Dan lijkt het op een brakke kaart, omdat beide apparaten hem niet meer herkennen. Dan is volgensmij de enige oplossing om de kaart te formateren in je camera.

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Heb je het ook al met een andere SD kaart geprobeerd?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb verschillende kaarten geprobeerd. Ook geformatteerd, zowel op camera als op de laptop.

Ben met de kit in de Apple geweest en het blijkt dat de kit voor de sd kaart gewoon kapot is..
Verklaart alles, maar wel slechte zaak. Kit is nog geen jaar oud. Helaas geen bon of bankafschrijving meer, dus dikke vette pech!

Maar volgens mij is het ook zo dat de camera kit de sd kaart alleen kan lezen als er een map-indeling van de camera op zit (DCIM map oid), kan dat kloppen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny-bb
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11-2021
Dit verhaal over de camera connectionkit komt regelmatig voor.
En ik denk dat het eerder een slecht contact is dan iets anders.

Ik heb namelijk ook een connectionkit maar die is niet van apple en geeft het zelfde probleem, als je het een paar keer probeert doet hij het in eens weer.

als de kit er in gestoken zit moet de Ipad de accessoire herkennen door een bepaalde weerstandwaarde tussen twee specifieke aansluitingen op de connector, als dit niet lukt werkt het niet.
Pagina: 1