Toon posts:

Samsung Syncmaster S22B150: onderkant scherm te licht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren een Samsung Syncmaster S22B150 gekocht. Ik heb dit scherm gekalibreerd via windows 7.

Alles is inorde buiten 1 ding:

De onderkant van mijn scherm is veel lichter dan de bovenkant. Als je bijvoorbeeld een film opzet dan is de onderste balk grijs/zwart met een witte schijn, en de bovenste zwart.

Ook op een website zie je duidelijk dat op de onderkant de witwaarde (zo zal ik het maar noemen) veel te hoog is. Ik heb het al met brightness en contrast proberen weg te werken maar dit lukt niet. De kleuren op de onderkant komen ook niet duidelijk over. Het is precies of er ligt een soort film over.

Ik vond hier op het internet ook geen info over of op de topics op dit forum. Weet iemand hier iets meer over, of is mijn scherm stuk.

Alvast bedankt.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:35

TommieW

Numa numa.

Kan je het scherm aansluiten op een andere computer?
Is dit probleem er ook als Windows nog niet is opgestart (bijvoorbeeld in de BIOS)?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier maar 1 computer staan.
Het probleem is er ook als Windows nog niet is opgestart.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:35

TommieW

Numa numa.

Je hebt ook geen ander scherm dit je kan aansluiten op je computer?
Het klinkt wel een beetje alsof je scherm stuq is, als het probleem er ook is voordat Windows is opgestart...

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dit is een typisch geval van backlight bleeding waarmee je denk ik toch wel terug kan gaan als het zodanig is zoals je omschrijft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik had vrijdag er op het werk met een IT'er ook over gehad en hij zei ook dat dit niet normaal is. Ik heb het fenomeen "backlight bleeding" opgezocht in google en ik kom wel een aantal foto's tegen bij afbeeldingen die ongeveer hetzelfde zijn. Ik ga nu maandag mijn scherm terug binnen brengen en hoop dat ik er een nieuwe voor krijg.
Pagina: 1