Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thinkpad vs HP

Pagina: 1
Acties:

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 11:18
Hallo,

Ik ben mijzelf aan het verdiepen in wat laptops en nu kom ik uit bij een Thinkpad of een HP. HP is bij mij bekend als een solide merk wat tegen een stootje kan, dit is namelijk wel nodig.

Ik heb zelf geen ervaring met een Thinkpad misschien kan iemand mij hier iets over vertellen? Doet een Thinkpad onder aan een HP zoals een Toshiba (Ik heb hier geen goede ervaringen mee)?

Groet,
Sjaakmans

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het eerder andersom zien. Met HPnotebooks heb ik al zat problemen gehad, met Thinkpads eigenlijk nooit, al moet ik eerlijk zeggen dat dat nog met de hele oude was.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Belangrijk: heb je het hier over gewoon een HP consumentenlaptop of over een ProBook of EliteBook? Daar zit namelijk een groot verschil tussen.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:20

SuBBaSS

-has Ryzen

danielkraak schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:57:
Belangrijk: heb je het hier over gewoon een HP consumentenlaptop of over een ProBook of EliteBook? Daar zit namelijk een groot verschil tussen.
Dit dus. Die laatste probook serie zit echt degelijk in elkaar en is niet van die plastic zut als die dv series.
Ze zijn ook voor een nette prijs verkrijgbaar, enige nadeel (vind ik) is die berg onnodige software die HP je levert, maar goed een beetje tweaker lost dat natuurlijk wel op door hem zelf van een OS te voorzien zodat ie van die bloatware af is.

Verwijderd

Die 'plastic zut' is hartstikke stevig als het slim in elkaar zit. Zie thinkpad.

Imo, thinkad > latitude > elitebook voor standaard tikwerk. Thinkpad >> precicion & elitebook voor als je de GPU nodig hebt. Ik hoor echt van massa's problemen met elitebooks en precisions, en met thinkpad en latitude nauwelijks. Een nadeel: thinkpads zijn vrijwel onmogelijk te krijgen in nederland voor een goede prijs.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb 5 jaar ervaring met HP (business notebooks) gehad en vond het echt fantastische laptops. Degelijk, goed keyboard en goede (onsite) garantie. Ik was altijd al van Thinkpads gecharmeerd, maar heb er nooit 1 echt in bezit gehad. Anderhalf jaar geleden heb ik een keertje een Thinkpad uitgeprobeerd en sindsdien ben ik verkocht aan Thinkpads en vind een Thinkpad in vrijwel alles beter dan een HP (Business) notebook.
Dus als je kon kiezen tussen een HP of een Lenovo Thinkpad laptop dan zou ik je een Thinkpad aanraden.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 21:13
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:48:
Die 'plastic zut' is hartstikke stevig als het slim in elkaar zit. Zie thinkpad.

Imo, thinkad > latitude > elitebook voor standaard tikwerk. Thinkpad >> precicion & elitebook voor als je de GPU nodig hebt. Ik hoor echt van massa's problemen met elitebooks en precisions, en met thinkpad en latitude nauwelijks. Een nadeel: thinkpads zijn vrijwel onmogelijk te krijgen in nederland voor een goede prijs.
ThinkPads zijn nu ook via de shop van Lenovo zelf te configureren en te kopen tegen betere prijzen dan ik in de Pricewatch heb kunnen vinden: http://shop.lenovo.com/SE...ad%20notebooks/T%20Series
(Is niet interessant voor de budget Edge series).
Verder is er een engelse outlet store, alleen weet ik niet of zij ook naar Nederland versturen: http://outlet.uk.lenovo.c...AAAAN&rests=1357313858474
Langzaam aan komen er betere mogelijkheden :)

Verwijderd

Gaaf. Bedankt voor het melden.
Pagina: 1