NAS, zelfbouw of kant&klaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 11:41
Hallo Allemaal,

Ik wil graag een NAS die voornamelijk gebruikt gaat worden als Back-up server en om media te streamen naar een WD TV Live.

Nu twijfel ik tussen zelfbouw volgens onderstaande lijst, waarbij de NAS draait op FreeNAS met 4 schijven in een Raid 5 opstelling of een kant en klare oplossing waarbij ik dezelfde schijven gebruik icm, en hier twijfel ik ook nog over, een QNAP TS-412 of een Synology DS411J / 413J.

Welke oplossing zou de voorkeur verdienen?

#ProductPrijsSubtotaal
4Western Digital Red WD20EFRX, 2TB€ 99,-€ 396,-
1HP Proliant Microserver N40L (658553-421)€ 213,83€ 213,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 609,83

[ Voor 9% gewijzigd door ykaenS op 03-01-2013 22:53 . Reden: Lijst aangepast naar aanleiding reactie redfoxert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je FreeNAS draait heb je toch geen hardware raid controller nodig? Dan kan je het met de "standaard" linux configuratie ook af. Flexibeler ook omdat je dan de hardware laag er tussenuit haalt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
Ik dacht dat ik deze nodig had, aangezien de Proliant geen Raid5 ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Software raid heeft nooit hardware raid nodig :) De Synology of QNAP hebben ook gewoon linux software raid.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
Blijft nog de vraag staan wat de voorkeur zou hebben.

Zou je met FreeNAS dan ook bij voorkeur ZFS gebruiken ipv RAID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

ykaenS, ik vind jouw startpost dusdanig summier dat ik twijfel om je topic te sluiten. Hoe kunnen wij advies geven zonder dat je zelf duidelijk aangeeft wat je wilt? Waar wil je nu precies advies over? Wat heb je zelf al qua onderzoek uitgevonden?

Kortom, ik wil je vragen om je startpost uit te breiden met de gevraagde informatie.
Pagina: 1