Toon posts:

Welke monitor aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben opzoek naar een nieuw beeldscherm.
Wegens de beperkte plaats op mijn bureau zijn er twee opties.

Een 24" of een 27" met een zeer kleine rand (waardoor hij niet te breed uitkomt).

Na even rondkijken kwam ik de LG IPS2772L tegen. Lijkt mij een aardig mooi scherm, maar ik zou graag nog de mening willen van de PRO's ;-)
http://www.redcoon.be/ind...79/cid/8225/refId/kiesk/#

Wat denken jullie? Goed of zijn er nog andere opties?

Let me know!

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Welke doeleinden heeft de monitor? Is er een budget?

[ Voor 20% gewijzigd door jooosdt op 03-01-2013 20:59 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Voor mooie kleuren en goede kijkhoek IPS.
Voor betrouwbaarheid verbruik en helderheid Led backlight.
Voor gamen waarbij snelle beelden je reactie tijd verbeteren een 120hz paneel.

Wat je er mee gaat doen bepaalt vrij veel je kan natuurlijk ook een goede IPS nemen die stellen eigenlijk nooit te leur.

Als je toch 27 inch gaat kan je voor een mooi 2560x1440 ips scherm gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Budget is +- 300 euro.

Zal gebruikt worden voor:
- Video bewerking
- Films bekijken
- PlayStation spelen

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:17
Hmm, ik ben niet echt bekend met de IPS monitoren van LG... waar ik wel mee bekend wat betreft LG is dat de specificaties die ze meestal voor hun monitoren opgeven (totaal) niet kloppen. Leugentjes over zwartwaarden, contrast en zelfs de dikte van de bezel zijn ze niet eerlijk over. Daarom blijf ik persoonlijk tegenwoordig uit de buurt van LG monitoren. Even kijkende naar je link... die afbeelding klopt niet, de randen zijn toch wel een stukje dikker in de praktijk... die foto hebben ze slecht geshopped. Buiten dat, 1920x1080 op een 27" scherm is niet mooi meer, dan kan je pixels tellen of je moet best ver van de monitor af zitten.

Maar dat maakt eigenlijk weinig uit, want zonder enige twijfel kan je in die prijsrange veel beter naar een Dell Ultrasharp kijken... die behoren sowieso tot de betere monitoren IPS monitoren voor een nog redelijke prijs.

24" IPS 1920x1200 LED edge-lit vanaf circa €260 : pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

Dat is dus een 16:10 monitor, je hebt dus effectief meer pixels in de hoogte en 24" vind ik persoonlijk het maximale waarop 1920x1080/1200 nog een beetje toonbaar is... beeld wordt bij groter te grof.

De 27" is dan helaas wel een stukje duurder... maar heeft dan ook weer een 2560x1440 resolutie en dat heeft die LG niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 04-01-2013 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die van Dell wou ik eerst ook, maar daar zitten geen hdmi uitgangen op.
Heb wat recensies gelezen over die LG en ze zijn allemaal lovend.

Nu die rand, ja maakt mij niet echt uit. Elk bedrijf photoshopt wel aan u dingen.
Pagina: 1