Dit verhaal heeft toch nog een goed einde gekregen
Ik wist voorheen niet wat ik in vredesnaam moest gaan kopen. Ik leek in alles voorzien. De wasmachine in huis bleek van mijn huisgenoot te zijn en die ging ineens verhuizen. Weg wasmachine...
Nu met de BTW dagen van de Media Markt dacht ik daar dus ook gebruik van te kunnen maken. De betreffende winkel doet namelijk aan een "laagste prijs garantie". Gisteravond kreeg ik echter niet een duidelijk antwoord in de winkel. Laagste prijs garantie ja, maar lager dan dit kan echt niet kreeg ik te horen.
Vandaag maar eens gebeld naar de klantenservice. Ik vroeg aan de mevrouw aan de andere kant wat zij bedoelen met "de laagste prijs garantie" en hoe ik daar gebruik van kon maken. Het antwoord wat ik kreeg was nogal apart.
- In de webshop geldt dat niet
- In de filialen bepalen de filiaalmanagers of ze meegaan met de prijs.
Waarop ik vroeg wat zij dan precies bedoelen met 'garantie'. Als een manager zelf mag bepalen of hij meegaat, dan is er dus geen sprake van een laagste prijs
garantie. Garanderen doen ze niks.
Na 2x in de wacht te zijn gezet, gaf de mevrouw het na 15 minuten op. Ik zou worden terug gebeld.
2,5 uur later nog niks gehoord. Laat ik zelf dan nog maar een keer bellen. Ik kreeg dezelfde dame aan de lijn

Ze moest gelijk zuchten haha. Ze zei dat ze het had nagevraagd en op een papiertje had ze hetzelfde staan als wat ze daarvoor zei. Hierop herhaalde ik het feit dat hetgeen op hun site staat dus niet overeen komt met wat zij nu beweerde. Ik werd weer in de wacht gezet

Na een minuut zei ze dat ik werd doorverbonden naar iemand anders (wat was die blij om van mij af te zijn haha).
Deze mevrouw maakte het nog bonter. Ze vroeg of ik het wilde weten voor de webshop of voor de winkels. Ik vroeg of dat wat uitmaakte? Haar collega had al gezegd dat deze garantie niet geldt voor de webshop. Vervolgens vroeg ze naar welk specifiek product ik keek, terwijl het mij ging om die laagste prijs garantie in het algemeen. Afijn, ik noemde haar een product dat bij de MM nu ~345 is en bij hun voor ~450 op de site stond. Ze ging overleggen met de webmanager. Uiteindelijk zei ze dat ze konden zakken naar 438,- maar lager kon echt niet. De MM stond niet in het lijstje volgens de webmanager. Daarop zei ik dat ik de site open had staan en de MM er toch echt tussen stond. En voor de winkel mevrouw? Geldt daar hetzelfde voor? Want wat stelt die 'garantie' dan voor?
Toen werd het helemaal leuk. Weer in de wacht. De MM stond inderdaad in het lijstje. Foutje. De webshop kon niet lager. Wat de winkels betreft antwoordde ze dat het aan de filiaalmanager was om te beslissen of hij meeging met de prijs. Volgens haar werd er gekeken naar:
- Welk product het betrof
- Om welke klant het ging
Ik: Dus de garantie is selectief en u maakt onderscheid tussen klanten? In de voorwaarden wordt namelijk niks gezegd over het uitsluiten van producten en onderscheid maken tussen klanten klinkt mij als discriminatie. Daarop reageerde ze wat geïrriteerd. Ik zou haar woorden in de mond leggen. Ik herhaalde enkel wat zij net had gezegd. "Meneer, in welke regio woont u?" En bam... ze zette me door naar het dichtsbijzijnde filiaal.
De beste man vroeg me om welk product het ging. Hij zou me even later terug bellen. 5 minuten later werd ik gebeld. Het betreffende artikel kon hij gewoon voor dezelfde prijs aanbieden als wat de MM ervoor vroeg.
Toen ik vroeg of dit nou voor alle producten geldt? Daarop was hij heel duidelijk. In alle prijzen gaan zij mee, mits aantoonbaar en voldeed aan de eisen die in de voorwaarden stonden. Hij had kieskeurig als bron gebruikt. Prima dacht ik zo. Kan ik even rustig kijken welke wasmachine ik ga nemen.
Bijna hetzelfde artikel stond in hun krantje. Verschil? Kleur deur ofzo. Wel nieuwer en een stuk duurder overal. Ik werd enkele minuten later weer gebeld. Dat artikel in de folder stond voor ~400,- mocht ik ook voor die prijs van 362,- meenemen. (MM prijs 450

). Ik snel naar de winkel en de deal gesloten!
Bij het afrekenen: "Ik heb als het goed is hier nog een tegoed van 282 euro open staan" Die man

"loop maar even mee". Ze moesten het even opzoeken, maar niet veel later stond ik weer buiten. 95 euro bijgelegd voor een wasmachine die elders minimaal 450,- kost. Thuisbezorgd en geïnstalleerd (2 hoog sjouwen)
Al met al een heel gedoe, maar ik heb er van genoten. Vooral die vrouwen van de klantenservice

Ik zal als alles staat een shopreview plaatsen en dat ook in dit topic vermelden. Dan kan iedereen zijn eigen conclusies trekken. In ieder geval een dikke +1 voor de filiaalmanager (of medewerker? twijfel).