Zoveelste moet ik genoeg nemen met een tegoedbon topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dag allemaal,

Excuses dat ik jullie hier mee lastig val ;) Ik kan helaas geen duidelijk antwoord vinden op de vraag of ik genoegen moet nemen met een tegoedbon of niet.

Situatie is als volgt:
  • Combi magnetron gekocht bij winkel A
  • Combi magnetron is vervolgens meerdere keren gerepareerd. Dit is gegaan via LG zelf.
  • Nadat de combi magnetron voor de 6e keer gerepareerd zou moeten worden heb ik gevraagd om creditering.
  • Dit verzoek is ingewilligd door LG en doorgestuurd naar de winkel.
  • Winkel A bestaat echter niet meer, maar is overgenomen door winkel B.
  • Winkel B heeft mij gebeld, maar die wilt mij alleen een tegoedbon aanbieden.
  • Een tegoedbon t.w.v. 282 euro die een jaar geldig is.
Moet ik hiermee akkoord gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14

Eagle Creek

Breathing security

Ik neem aan dat dit ligt aan wat of er afgesproken is over wat winkel B allemaal wel al dan niet overneemt van winkel A.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Winkel A is failliet gegaan en winkel B heeft ze 'overgenomen'. De administratie niet volgens de medewerker, want ik moest een kopie van het aankoopbewijs naar hun hoofdkantoor opsturen. Meer dan dat weet ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Freakster86 op 03-01-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51
Maar als de garantie wordt overgenomen door winkel A - dat even navragen -, dan zou de koop ontbonden moeten worden en dan zou je geld terug moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Service en garantie zijn overgenomen door winkel B volgens persbericht wat ik net vond. Dus dan wordt de koop ontbonden en heb ik dus gewoon recht op cash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
Hoe is de waarde van die tegoedbon tov de originele prijs van de magnetron?

Als dat in verhouding is, en je van plan bent bij die winkel weer wat aan te schaffen, kun je die bon accepteren. Maar moeten is het niet.

Bij een ontbinding van de koop is een tegoedbon geen plicht, je hebt recht op je geld terug.

http://www.consuwijzer.nl...geld-terug-maar-tegoedbon

Als een winkel wordt overgenomen, worden alle plichten overgenomen in principe.
Alleen als er bij een faillisement oid een (deel van) de activiteiten overgenomen wordt misschien niet, maar als het een voortzetting van het bedrijf is wordt dit afaik gezien als een verplichting om ook de gedane overeenkomsten na te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 03-01-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Het is gewoon het originele aankoopbedrag (- de 5 euro verwijderingsbijdrage volgens mij). Ik ben verder niet van plan om binnen een jaar een grote aankoop te doen, daarom ging mijn voorkeur uit naar geld.

De medewerker gaf dus aan dat dit niet kon. Maar goed, dan ga ik morgenochtend maar even bellen voordat ze langs komen om hem op te halen. Geen tegoedbon, maar geld terug vanwege ontbinding van de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zojuist gebeld met de betreffende winkel. De manager zei dat dit een regel is die vanuit het hoofdkantoor aan hun wordt doorgegeven o.i.d. Ik zei dat ik de consuwijzer heb gebeld en dat die zeggen dat wanneer de koop wordt ontbonden ik recht heb op mijn geld terug.

Hij ging morgenochtend contact opnemen met hun hoofdkantoor en zou mij daarna terugbellen. Stel dat ze gaan volhouden dat ik genoegen moet nemen met een tegoedbon, wat kan ik dan het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Ik zou daar niet mee akkoord gaan. In de link van DJSmiley is duidelijk jou situatie terug te vinden.
Heb je inmiddels al een nieuwe combi magnetron gekocht? Anders kun je bij de betreffende winkel natuurlijk meteen een nieuwe aanschaffen, dan heb je ook geen gezeur als ze wel moeilijk gaan doen.

Als je geen nieuwe wilt aanschaffen bij de betreffende winkel zou ik gewoon voet bij stuk houden en je cash eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Die link van DJSmiley gaat over Kleding :P Zie ik ook pas net. Maar volgens mij geldt precies hetzelfde voor elektronica: http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is en http://www.consuwijzer.nl...fwijzing-aanbod-tegoedbon

Punt is dat mijn zus gaat verhuizen en inbouwapparatuur krijgt. Ik mag haar combi hebben, dus ik ben voorzien. En aangezien ik niks anders nodig heb, wil ik gewoon het liefst geld. Student enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-03 20:30
Ach, voor elektronica geldt inderdaad hetzelfde principe. Zowel de site van Consuwijzer als de site van de Rijksoverheid zeggen exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Freakster86 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 19:06:
  • Dit verzoek is ingewilligd door LG en doorgestuurd naar de winkel.
ik denk dat je het in deze stap moet zoeken en dat je dat helaas zelf moet doen... ff contact met LG opnemen en de situatie voorleggen zal denk ik wel helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

P.O. Box schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:00:
[...]
ik denk dat je het in deze stap moet zoeken en dat je dat helaas zelf moet doen... ff contact met LG opnemen en de situatie voorleggen zal denk ik wel helpen
Je beseft wel dat dat LG helemaal geen partij is voor de TS? LG doet in principe alleen zaken met de leverancier, wat deze twee partijen hebben afgesproken heeft niets met TS te maken. ALs LG niets crediteerd is de leverancier nogaltijd verantwoordelijk voor de ontbinding van de aankoop en daar in hoeft de TS geen genoegen te nemen met een tegoedbon.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zojuist een telefoontje gehad. Meneer heeft contact gehad met het hoofdkantoor en kan mij de volgende opties aanbieden:
  1. Een nieuw model of nieuw apparaat naar keuze.
  2. Een tegoedbon t.w.v. het aankoopbedrag.
Geld terug doen ze niet aan en volgens hem zijn zij dat wettelijk ook niet verplicht. Als ik het hier niet mee eens ben kon ik contact opnemen met de betreffende afdeling.

Op de site van de rijksoverheid staat dat je ontbinding schriftelijk moet laten weten aan de verkoper. Dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb enkel bij de kopie van het aankoopbewijs een kort begeleidend briefje gedaan. Daarin geef ik enkel aan (kort gezegd) "bij deze de kopie bon die nodig is i.v.m. de creditering". Ik heb niks gezegd over ontbinding van de koopovereenkomst.

Wat nu?

edit

Zojuist even gebeld. De mevrouw aan de lijn begon in eerste instantie over de termijn van 2 jaar. Die is namelijk verlopen. De aankoopdatum is 18-11-2010.

Daarop zei ik dat er in die 2 jaar 5 keer een monteur is langs geweest om hem te repareren. Toen eind oktober / begin november er voor de 6e keer iemand moest komen heb ik het vertrouwen in het product opgezegd en een verzoek tot creditering ingediend. Daar is de fabrikant mee akkoord gegaan en die heeft het doorgezet naar u. U biedt mij vervolgens een vervangend apparaat naar keuze of een tegoedbon. De site van de rijksoverheid is bij ontbinding duidelijk. Ik mag gewoon vragen om mijn geld terug.

Een aanbod tot een vervangend apparaat vond ze een goed aanbod, maar mocht ik daar niet akkoord mee willen gaan, kon ik alles in de mail zetten en naar hun sturen. De juist afdeling zou dit dan beoordelen. Zij kon mij hier niet mee verder helpen...

[ Voor 36% gewijzigd door Freakster86 op 04-01-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Koop gewoon een andere magnetron voor dat geld bij die zaak en verder koop je er nooit meer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb geen behoefte aan een nieuwe magnetron of welk ander apparaat dan ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
heeft de winkel een niet goed geld terug regeling? anders magnetron kopen -> terugbrengen, indien in overeenkomst met hun eigen voorwaarden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Moet je dan ff online aankopen...

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 10:08
Hoeft niet perse.

Je kunt ook gewoon een magnetron kopen. Verpakking dicht laten en dan weer inleveren. Bij de meeste winkel kan dit binnen 7 a 14 dagen. Indien het in de Voorwaarden staat. Lees deze dan ook even goed door. Of vraag het aan het winkelpersoneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dan zul je zien dat je weer een tegoedbon terug krijgt. Ik heb onderstaande zojuist gemaild:
Geachte heer/mevrouw,

Op 18-11-2010 kocht ik bij winkel A een combi magnetron. Het betreft een LG MC 8088 HLC.

De combi magnetron heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik. In 2 jaar tijd is er 5 keer een monteur langs geweest om de combi magnetron te repareren. Toen de combi magnetron weer kapot ging en er voor de 6e keer een monteur langs zou moeten komen, heb ik het vertrouwen in dit product opgezegd. Herstel van de klachten bleek namelijk niet mogelijk te zijn en ik heb daarom een verzoek tot creditering ingediend. Dit is door de fabrikant goedgekeurd en doorgezet naar u, omdat u de service en garantie van winkel A heeft overgenomen.

U hebt mij een nieuw apparaat naar keuze of een tegoedbon ter waarde van het aankoopbedrag à 282,- euro aangeboden. Hier ben ik het niet mee eens en wijs uw aanbod af. Ik heb namelijk het wettelijk recht bij ontbinding van de koopovereenkomst op teruggave van mijn geld en hoef geen genoegen te nemen met een tegoedbon. Bij deze ontbind ik dan ook de koopovereenkomst met betrekking tot de LG MC 8088 HLC en verzoek ik u om een nieuwe afhaal afspraak met mij te maken en het aankoopbedrag terug te storten naar rekeningnummer xxxxxxx t.n.v. xxxxxx

Ik verzoek u vriendelijk om binnen twee weken per e-mail hierop te reageren.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 09:10
anders neem je contact op met het juridisch loket is gratis, kunnen je vast helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik zou ook even het wetsartikel erbij pakken betreft ontbinding en dit vermelden in je brief. De ontbinding van een overeenkomst is in het Artikel 6:265 Burgerlijk Wetboek geregeld.

Vaak al begin je met relevante wetsartikelen te smijten en je motiveert deze dan komen ze al snel over de brug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ja en dan..? Iedereen kan wel artikel 6:265 noemen.. maar dan heb je ook nog al je jo's nodig en bijbehorende jurisprudentie. Als jij gaat strooien met artikelen dan nemen ze je echt niet zo snel serieus, ze zien je eerder als een wijsneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
rayvonrk schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:35:
anders neem je contact op met het juridisch loket is gratis, kunnen je vast helpen.
10 cent per minuut jonguh! :9

Heb gewoon de standaard brieven van de consuwijzer erbij gepakt en lichtelijk aangepast naar de situatie. Leek me niet nodig om de betreffende wetsartikelen te gaan noemen, die weten ze zelf ook donders goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er moet, om een overeenkomst te kunnen ontbinden, wel sprake zijn van een koopovereenkomst. Deze was er met winkel A. Maar is die er ook met winkel B? Heeft winkel B de koopovereenkomsten "overgenomen" en kun jij je als koper daarop beroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Service en garantie hebben ze overgenomen volgens het persbericht.

Wel zei de medewerker laatst dat ze de 'administratie' niet hebben overgenomen. Ze hadden daarom een kopie van het aankoop bewijs nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Het overnemen van service en garantie zie ik toch anders dan het overnemen van koopovereenkomsten of alle verplichtingen die daaraan verbonden zijn. Het is meer het overnemen van een "klantenbestand", aangezien dat nog enige waarde heeft en dus wat oplevert voor de schuldeisers. Misschien is de koopovereenkomst al lang ontbonden vanwege het faillissement. In ieder geval zou ik wel stellen dat bij het overnemen van "garantieverplichtingen" je je wel kan beroepen op wat normaal is bij garantie: geld terug in het geval van geen reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik neem aan dat wanneer je de service en garantie overneemt je automatisch ook de koopovereenkomst honoreert. Ondertussen:
Uw klacht is door ons ontvangen, om u van dienst te zijn zal ik uw bericht doorsturen naar mijn collega van desbetreffende afdeling, zodra wij iets meer weten zullen wij u berichten.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 10:32
haribold schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:05:
Het overnemen van service en garantie zie ik toch anders dan het overnemen van koopovereenkomsten of alle verplichtingen die daaraan verbonden zijn. Het is meer het overnemen van een "klantenbestand", aangezien dat nog enige waarde heeft en dus wat oplevert voor de schuldeisers. Misschien is de koopovereenkomst al lang ontbonden vanwege het faillissement. In ieder geval zou ik wel stellen dat bij het overnemen van "garantieverplichtingen" je je wel kan beroepen op wat normaal is bij garantie: geld terug in het geval van geen reparatie.
Bij een volledige overname neem je alles over.
Als men stelt dat service en garantie zijn overgenomen dan wordt op zijn minst dat al bedoeld.
Waarschijnlijk zijn dan ook nog de uit te voeren contracten ook overgenomen.

Een klantenbestand alleen kan ook worden overgenomen, maar dat werkt weer iets anders.
Dan neem je bijvoorbeeld geen contracten over, maar dus ook geen garantie en service zaakjes.
(dan ga je zeker niet gaan liggen stellen dat je service en garantie hebt overgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op Consuwijzer (mn http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is) staan ook gewoon voorbeeldbrieven he. Dat lijkt me een prima beginpunt. Het argument dat de garantietermijn 2 jaar zou zijn is volgens mij gewoon gezwets, heb ik even geen bron bij maar is ook vast te vinden op Consuwijzer. Bovendien had je al problemen binnen die 2 jaar, dus het is niet zo dat de problemen pas na de termijn waren ontstaan.
Dit is een typisch gevalletje waarin je (waarschijnlijk!) wel het recht aan je zijde hebt, maar waar het verrekte lastig is om je geld te krijgen doordat de winkel gewoon z'n poot stijf houdt. Een rechtzaak is eigenlijk de enige manier, maar dat kost zoveel geld, tijd en moeite dat dat het echt niet waard is voor een magnetron.. In de praktijk wordt dus ook veel aan name and shame gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
chime schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:26:
[...]

Bij een volledige overname neem je alles over.
Als men stelt dat service en garantie zijn overgenomen dan wordt op zijn minst dat al bedoeld.
Waarschijnlijk zijn dan ook nog de uit te voeren contracten ook overgenomen.

Een klantenbestand alleen kan ook worden overgenomen, maar dat werkt weer iets anders.
Dan neem je bijvoorbeeld geen contracten over, maar dus ook geen garantie en service zaakjes.
(dan ga je zeker niet gaan liggen stellen dat je service en garantie hebt overgenomen)
Maar juist uit de bewoordingen dat ze de service en garantie hebben overgenomen, kun je afleiden dat het zich ook strikt tot die zaken beperkt. De overeenkomsten zullen dus niet zijn overgenomen, deze zullen dan waarschijnlijk zijn ontbonden vanwege het faillissement. Dan heb je een vordering op een failliet bedrijf.

Als het gaat om de regeling van Expert m.b.t. It's of Prijstopper dan gold voor aanbetaalde goederen dat Expert een coulance bood van 50% van het aanbetaalde bedrag. Daaruit kun je ook weer concluderen dat er dus geen overeenkomsten zijn overgenomen (anders zouden die immers voor 100% moeten worden nagekomen). Dus het verhaal over ontbinding van de overeenkomst is volgens mij helemaal niet relevant. Wat relevant is, is dat Expert een garantieregeling heeft toegezegd aan de It's- en Prijstopper-klanten. De vraag is dan wat je precies kunt afdwingen in zo'n geval, en dat is niet per sé een juridische vraag. In ieder geval niet terugbetaling op basis van ontbinding van een overeenkomst waar Expert geen partij bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458160

Ik zou lekker de tegoed bon nemen , die verkoop je zo op internet voor 80 a 90%.

Normaal zou ik je helemaal gelijk geven maar in dit geval is de winkel wel failliet. Zo'n slechte deal is dat toch ook niet ? Als ze niet overgenomen waren had je nu recht op niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zojuist dit ontvangen:
Geachte heer,

Zoals tevens bij u bekend heeft LG bij ons het verzoek ingediend om uw apparaat te vervangen. Aangezien wij als Winkel B u de mogelijkheid willen bieden om een ander merk aan te schaffen, hebben wij u het voorstel gedaan om het door u betaalde aankoopbedrag van 282,-- euro in mindering te brengen op aankoop van een nieuw apparaat. Vanwege het feit dat wij u op deze wijze een correct voorstel doen (u mag voor uw aankoopbedrag immers een andere keuze maken) , kunt u geen aanspraak maken op ontbinding van de koop.

In het vetrouwen u via deze weg voldoende te hebben geinformeerd

Met vriendelijke groet,
:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Idd, tegoedbon nemen en verkopen via marktplaats oid vang je nog 200 euro misschien,*snip* onnodige offtopic rant Leg jouw probleem nog eens voor bij een juridisch iets en kijk wat zij zeggen. Anders gewoon tegoedbon verkopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 04-01-2013 16:55 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:22
Stef602 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:39:
[...]

Idd, tegoedbon nemen en verkopen via marktplaats oid vang je nog 200 euro misschien, *snip* onnodige offtopic rant Leg jouw probleem nog eens voor bij een juridisch iets en kijk wat zij zeggen. Anders gewoon tegoedbon verkopen.
Je gewoon met verlies laten afschepen dus. Geen wonder dat deze winkels er steeds vaker mee wegkomen en alsmaar arroganter worden.

Ik zou hier alleen maar gedrevener van worden om het geld te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 04-01-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

TS heeft een overeenkomst met bedrijf A.
TS maakt 5 keer aanspraak op garantie bij A en zegt bij defect 6 het vertrouwen in het product op. De fabrikant crediteert het product aan bedrijf A.
Bedrijf A gaat failliet. Op dit moment heeft TS geen aanspreekpunt en kan hij officieel geen aanspraak meer maken op garantie in geval van een defect aan zijn product.
Bedrijf B neemt een deel van bedrijf A over. In ieder geval zullen aanspraken op garantie worden behandeld door bedrijf B. TS heeft opnieuw een aanspreekpunt voor garantiegevallen.

Zover de feiten. Nu de vraag of TS de oorspronkelijke koop kan ontbinden bij bedrijf B. Hiervoor lijkt het mij noodzakelijk om te begrijpen welk deel van bedrijf A bedrijf B precies heeft overgenomen? Is bedrijf A integraal opgenomen in bedrijf B of heeft bedrijf B slecht delen overgenomen van A en indien dit het geval is, welke delen? Het lijkt mij dat er weinig zinnigs is te zeggen over de rechten van TS voordat er antwoord is gegeven op deze vraag.
Daar aan toevoegend vind ik het ronduit vreemd dat de algemene consensus in dit topic lijkt te zijn dat TS recht heeft op ontbinding van de koop bij winkel B. Imo is de huidige situatie voor TS aanmerkelijk beter dan wanneer winkel A gewoonweg failliet was gegaan. Dat winkel B dan niet volledig wil crediteren (kortom, zelfs een deel winst terug betalen) voor een product dat zij nooit hebben verkocht, vind ik niet heel vreemd. Ik denk dat de geboden oplossing dan ook een zeer nette oplossing is en het kan niet het probleem van de winkel zijn dat TS momenteel geen magnetron nodig heeft. Dit staat uiteraard los van de jurische rechten van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Net maar even het juridisch loket gebeld.

Het komt erop neer dat ik juridisch gezien gelijk heb. Het product kan niet meer gerepareerd worden (is reeds 5x geprobeerd) en er kan geen vervangend model worden aangeboden (model is niet meer leverbaar.) Om die reden kan ik de koop ontbinden door een ingebrekestelling te versturen.

Ik kan dan dus mijn gewoon mijn geld terug eisen. Er zit zoals gewoonlijk weer een addertje onder het gras. Omdat ik heb product nu al 2 jaar in gebruik heb, kun je een discussie krijgen over hoelang ik het product probleemloos heb kunnen gebruiken. Stel dat dat 1 jaar is (dat is ook zo) en het product kent een levensduur van 8 jaar, dan trekken ze dus mogelijk 35,25 euro van het aankoopbedrag af. Dan krijg ik dus i.p.v. een tegoed bon van 282,- euro slechts 246,75 euro contant terug.

Dus 2 opties:
  1. Het er niet bij laten zitten. Een ingebrekestelling sturen en geld terug eisen. Zal weer tijd overheen gaan, waardoor ik nog steeds vastzit aan die combi magnetron en uiteindelijk na wat getouwtrek een onbekend bedrag contant terug ga krijgen.
  2. Ik neem de tegoedbon aan van 282 euro en verkoop deze met wat verlies. (uitgaande dat de bon niet op naam komt te staan bedenk ik me net...)
Ik denk dat ik maar voor de tegoedbon ga... Het gaat me anders weer teveel tijd kosten (cq. slechte energie, zoals de dame van het JL het mooi verwoorde). Gewoon maar die bon aannemen en kijken of iemand in mijn omgeving er gebruik van wilt maken. En anders naar V&A denk ik maar.

Weer zo'n gelijk hebben ≠ gelijk krijgen verhaaltje :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:04:
TS maakt 5 keer aanspraak op garantie bij A en zegt bij defect 6 het vertrouwen in het product op. De fabrikant crediteert het product aan bedrijf A.
Nee, bij de fabrikant, als ik het goed lees. Als dit de eerste keer mocht zijn dat de winkel dit hoort, mogen ze dan niet alsnog een werkend product aanbieden? Naar mijn weten moeten ze de kans krijgen om te vervangen of repareren, maar ik weet niet of dat nog geldt als LG kan bevestigen dat het product al meerdere malen gerepareerd is.

Als dit via de fabrikant is gegaan, maar met instemming van de winkel, dan is het sowieso wel duidelijk natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 04-01-2013 17:16 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Repareren is uitgesloten. Na 5 pogingen van de fabrikant is dat geen optie meer.
Vervangen zou kunnen als het model nog leverbaar zou zijn. Dat is niet het geval.

Vandaar ook de reactie van winkel B --> product vervangen --> u mag een ander product uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 00:22
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:04:
Imo is de huidige situatie voor TS aanmerkelijk beter dan wanneer winkel A gewoonweg failliet was gegaan.
Dat kan wel zo zijn, maar staat hier los van. Als bedrijf A is overgenomen door bedrijf B, inclusief de plichten die bedrijf A had aan haar klanten, doet het failissement van bedrijf A niet meer ter zake.
Dat winkel B dan niet volledig wil crediteren (kortom, zelfs een deel winst terug betalen) voor een product dat zij nooit hebben verkocht, vind ik niet heel vreemd.
Gezien hun winstoogmerk niet nee. Klanten met garantieissues afpoeieren levert dan geld op. Maar zoals ik al zei: ze hebben ook de plichten overgenomen. Ongeacht of het product in bedrijf A of B gekocht is.
Ik denk dat de geboden oplossing dan ook een zeer nette oplossing is en het kan niet het probleem van de winkel zijn dat TS momenteel geen magnetron nodig heeft. Dit staat uiteraard los van de jurische rechten van TS.
Dat de winkel uberhaupt met een tegoedbon komt, is al bijna lovenswaardig gezien de houding van veel winkels bij garantiekwesties buiten de garantieperiode. Maar het is niet de oplossing waar TS recht op heeft (aangenomen dat het juridisch loket gelijk heeft). Dat heeft hij heel duidelijk aangegeven en nog steeds proberen ze hem af te poeieren met een kort briefje. Dat is de typische arrogantie die je tegenwoordig van een winkel lijkt te kunnen verwachten.
SD2000 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:02:
[...]

Maar je mag toch een nieuw/vervangend model kiezen (staat ergens op de eerste pagina)?
Daar hoef je dus niet mee akkoord te gaan. Je mag dus ook gewoon je geld terug eisen (zie reactie van TS na telefoongesprek met juridisch loket).

[ Voor 10% gewijzigd door SlaadjeBla op 04-01-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:40
Freakster86 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:17:
Vervangen zou kunnen als het model nog leverbaar zou zijn. Dat is niet het geval.
Maar je mag toch een nieuw/vervangend model kiezen (staat ergens op de eerste pagina)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
SD2000 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 18:02:
[...]

Geen behoefte aan een nieuwe nu ik die van mijn zus krijg. Verder ben ik voorzien in huishoudelijke apparatuur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 13:40
Maar volgens het juridisch loket in een van de vorige posts:
Het komt erop neer dat ik juridisch gezien gelijk heb. Het product kan niet meer gerepareerd worden (is reeds 5x geprobeerd) en er kan geen vervangend model worden aangeboden (model is niet meer leverbaar.) Om die reden kan ik de koop ontbinden door een ingebrekestelling te versturen.

Ik kan dan dus mijn gewoon mijn geld terug eisen.
Als een nieuw model dus geldt als vervangend model lijkt me dat de koop niet zomaar mag ontbonden worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Raar advies van het Juridisch Loket. Het zou helemaal kloppen, als er sprake van was dat winkel A gewoon had blijven bestaan en je daar nu je garantie claimt. Volgens mij stappen ze er even overheen dat winkel A failliet is en je nu bij een andere winkel aanklopt. Winkel B heeft waarschijnlijk geen 'overname' gedaan van winkel A, maar na faillissement met de curator afgesproken dat zij een deel van het personeel, de panden, het klantenbestand, etc, overnemen. Dat doen ze uiteraard op een manier dat de bestaande overeenkomsten die door winkel A gesloten zijn, niet meer op winkel B van toepassing zijn. Ik ben meerdere keren betrokken geweest bij zo'n soort overname in de retail, en nooit worden alle verplichtingen 1:1 overgenomen door de overnemende partij.

Weet je zeker dat je aan het juridisch loket hebt uitgelegd dat je nu bij een andere partij aanklopt dan waar jij ooit een koopovereenkomst mee hebt gesloten? En weten zij ook hoe die overname destijds is geregeld, met als bron de stukken van de curator en niet een persbericht?

Ik denk namelijk dat je gewoon een vordering hebt op winkel A, die failliet is, dus als je meent nog 200 euro van ze te krijgen moet je die curator even bellen, maar ik gok niet dat er nog iets in de boedel zit waarmee ze je kunnen betalen.

Gewoon die tegoedbon aannemen, of de tegoedbon op marktplaats zetten tegen 10% korting. Vast wel iemand die iets bij die winkel nodig heeft en 10% korting wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij kan die winkel je wel een vervangend exemplaar bieden. Alleen niet precies hetzelfde model. Wel een model dat precies hetzelfde kan.

Dat jij een magnetron van je zus krijgt, is geen reden om de koop van een eerder exemplaar te ontbinden. Alleen als die winkel jou niet een vergelijkbaar of vervangend exemplaar kan of wil leveren kan je de koop ontbinden.

Zie ook hier bijvoorbeeld:
http://www.consumentenaut...ucten-repareren-vervangen
is een kosteloze oplossing niet mogelijk dan heeft de consument het recht de overeenkomst alsnog te ontbinden. Daarover leest u hieronder verder.

[...]

Ontbinden van de koopovereenkomst
De consument kan niet verplicht worden tot bijbetaling bij herstel of vervanging. Is een kosteloze oplossing niet mogelijk, dan kan de consument de koopovereenkomst, wanneer het product non conform is, ontbinden. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het recht heeft op volledige terugbetaling van de aankoopsom. Alleen wanneer de consument geruime tijd probleemloos gebruik heeft gemaakt van het product kan het redelijk zijn dat u niet de volledige aankoopsom retourneert.
Mocht u het niet eens zijn met het feit dat de consument de koopovereenkomst wil ontbinden, dan kan de consument naar de geschillencommissie of de rechter. Deze zal de ontbinding moeten bekrachtigen.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 06-01-2013 13:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 18:42

geerttttt

Manisch positief

Over welk bedrijf hebben we het eigenlijk.... Is dit een product van It's wat nu administratief door Scheer & Foppen is overgenomen ofzo?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:51:
Raar advies van het Juridisch Loket. Het zou helemaal kloppen, als er sprake van was dat winkel A gewoon had blijven bestaan en je daar nu je garantie claimt. Volgens mij stappen ze er even overheen dat winkel A failliet is en je nu bij een andere winkel aanklopt. Winkel B heeft waarschijnlijk geen 'overname' gedaan van winkel A, maar na faillissement met de curator afgesproken dat zij een deel van het personeel, de panden, het klantenbestand, etc, overnemen. Dat doen ze uiteraard op een manier dat de bestaande overeenkomsten die door winkel A gesloten zijn, niet meer op winkel B van toepassing zijn. Ik ben meerdere keren betrokken geweest bij zo'n soort overname in de retail, en nooit worden alle verplichtingen 1:1 overgenomen door de overnemende partij.

Weet je zeker dat je aan het juridisch loket hebt uitgelegd dat je nu bij een andere partij aanklopt dan waar jij ooit een koopovereenkomst mee hebt gesloten? En weten zij ook hoe die overname destijds is geregeld, met als bron de stukken van de curator en niet een persbericht?
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik bij Winkel A heb gekocht, maar dat die failliet zijn gegaan. Winkel B heeft volgens hun persbericht (zelf geen verdere info gevonden) de service en garantie overgenomen van Winkel A. De fabrikant heeft het verzoek tot creditering doorgezet naar Winkel B en die laat mij nu kiezen tussen een vervangend apparaat naar keuze of een tegoedbon t.w.v. het aankoopbedrag.

Hoewel ik moet toegeven dat de mevrouw aan de lijn niet 100% zeker van haar zaak klonk, bleef ze van mening dat Winkel B nu voor de overeenkomst in stond en dat ik juridisch gezien deze gewoon mag ontbinden.

In hoeverre de informatie die zij mij geven correct is... tja... ik mag toch hopen dat ze weten waar ze het over hebben.
JvS schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:07:
volgens mij kan die winkel je wel een vervangend exemplaar bieden. Alleen niet precies hetzelfde model. Wel een model dat precies hetzelfde kan.

Dat jij een magnetron van je zus krijgt, is geen reden om de koop van een eerder exemplaar te ontbinden. Alleen als die winkel jou niet een vergelijkbaar of vervangend exemplaar kan of wil leveren kan je de koop ontbinden.

Zie ook hier bijvoorbeeld:
http://www.consumentenaut...ucten-repareren-vervangen

[...]
Dus ik koop een Panasonic TV en die gaat kapot. Repareren is niet meer mogelijk en dit model kunnen ze niet meer leveren. Moet ik dan akkoord gaan met een Samsung?
Lijkt mij nogal vreemd. Ik koop product A, dan wil ik product A. En niet ineens product B wanneer A niet te repareren/leveren is.
geerttttt schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:13:
Over welk bedrijf hebben we het eigenlijk.... Is dit een product van It's wat nu administratief door Scheer & Foppen is overgenomen ofzo?
Ik weet niet of het noemen van namen gewaardeerd wordt, vandaar dat ik dat vooralsnog achterwege heb gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan gewoon geld vragen. LG stort ze immers geld terug. LG koopt als hEt ware de combi terug. De winkel wil graag dat je weer bij hun koopt, daarom geven zeje die bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Freakster86 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:26:
[...]
Dus ik koop een Panasonic TV en die gaat kapot. Repareren is niet meer mogelijk en dit model kunnen ze niet meer leveren. Moet ik dan akkoord gaan met een Samsung?
Lijkt mij nogal vreemd. Ik koop product A, dan wil ik product A. En niet ineens product B wanneer A niet te repareren/leveren is.
Nee, maar je moet wel akkoord gaan met een oplossing. De winkel kan jou niet een keuze door de strot duwen, maar dat doen ze ook helemaal niet. Als je Panasonic TV stuk is, zal een winkel jou kosteloos een vervangend exemplaar moeten geven, of een vergelijkbaar exemplaar. En dat is niet elke willekeurige TV.

Punt is alleen dat jij nu gewoon helemaal geen oplossing wilt (naast je geld terug), omdat je een magnetron van je zus krijgt. Dat doet niet ter zake. Alleen als jij voor het bedrag van die bon geen vergelijkbaar exemplaar kan kopen dat minimaal dezelfde functionaliteit, kan je de winkel daarop aanspreken. Zij zullen je dan tegemoet moeten komen. Willen ze dat niet dan kan je de koop ontbinden.

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 06-01-2013 13:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dus consumeren omdat het moet... ik snap je redenatie wel, maar vind het nogal frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Moeilijke zaak, met imho nog wel een paar spraakverwarrende mogelijkheden die eerst 100% uitgezocht mogen worden :
- Onder welke voorwaarden is winkel A overgegaan naar winkel B
- Wat heeft LG nou tegen winkel B gezegd ,jij hebt het de hele tijd over creditering maar het bedrijf zegt :
Freakster86 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:29:
Zoals tevens bij u bekend heeft LG bij ons het verzoek ingediend om uw apparaat te vervangen.
Op zich niet 100% relevant (want je hebt niets met de fabrikant te maken) maar het scheelt wel qua aanpak of hun geld van LG hebben gekregen of een toezegging voor een gratis model.

En bovenal weet waarvoor je strijdt : Zoals het vrouwtje van JL al heeft aangegeven heb je te maken met bedragen die in mindering gebracht mogen worden qua qua gebruiksduur etc (en jouw schatting van 1 jaar ongestoord gebruik vind ik wel erg optimistisch, dit betekent dat dat ding 1 jaar in reparatie is geweest, dat is meer dan 2 maanden per reparatie).
Als je het hebt over 2 weken per reparatie (vanaf tijdstip van melden) dan heb je het maar over 10 weken dat hij niet gebruikt kon worden. Daarnaast vind ik een levensduur van 8 jaar redelijk hoog op een magnetron van <250 euro.

Als ik het allemaal zo neerzet dan denk ik dat je beter af bent als je de bon aanpakt (gelijk afgehandeld) en die voor 80/90% op marktplaats verkoopt (geen idee hoe reeel dit is).
Want anders ga je de mallemolen in en ik betwijfel in ieder geval of je aan het einde daarvan >80% van je geld terugkrijgt (naast de moeite)
brilsmurfffje schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:30:
Je kan gewoon geld vragen. LG stort ze immers geld terug. LG koopt als hEt ware de combi terug.
Kleine correctie, dit is wat TS de hele tijd zegt, maar de winkel zegt iets anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Gomez12 op 06-01-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-07 18:42

geerttttt

Manisch positief

Freakster86 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet of het noemen van namen gewaardeerd wordt, vandaar dat ik dat vooralsnog achterwege heb gelaten.
Tja je quote zelfs correspondentie, dus het lijkt me redelijk objectief. Goed om te weten voor anderen hoe de garantieafhandeling werkt toch? Zelfde principe als de pricewatch waar bedrijven ook reacties krijgen...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:54
Zelfs al zou LG het geld aan de winkel terugstorten: ik neem aan dat dat de inkoopprijs is. Dus als winkel B volledig geld terug zou geven, dan moet deze winkel het verschil tussen in- en verkoopprijs zelf bijleggen. Dat doen ze liever niet, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
dVandaag is de combi magnetron opgehaald. De mannen wisten niets van een tegoedbon af.. Op de afhaalbon stond "Reparatie Halen".

Na 2 telefoontjes kreeg ik een man te spreken die zei dat de bon naar het filiaal is gestuurd. Ik kan met een bonnummer en mijn naam bij dat filiaal een nieuw product kopen en het aankoopbedrag in mindering laten brengen.

Ik kan geen fysieke bon krijgen. Dat maakt de kans op doorverkopen weer een stuk groter gemakkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-07 17:38
Ik denk dat vele Tweakers het alsnog zouden appreciëren als je na de afhandeling hiervan een shopreview zou invullen. Met dit bedrijf willen -denk ik- weinig mensen nog zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dit verhaal heeft toch nog een goed einde gekregen :)

Ik wist voorheen niet wat ik in vredesnaam moest gaan kopen. Ik leek in alles voorzien. De wasmachine in huis bleek van mijn huisgenoot te zijn en die ging ineens verhuizen. Weg wasmachine...

Nu met de BTW dagen van de Media Markt dacht ik daar dus ook gebruik van te kunnen maken. De betreffende winkel doet namelijk aan een "laagste prijs garantie". Gisteravond kreeg ik echter niet een duidelijk antwoord in de winkel. Laagste prijs garantie ja, maar lager dan dit kan echt niet kreeg ik te horen.

Vandaag maar eens gebeld naar de klantenservice. Ik vroeg aan de mevrouw aan de andere kant wat zij bedoelen met "de laagste prijs garantie" en hoe ik daar gebruik van kon maken. Het antwoord wat ik kreeg was nogal apart.
  • In de webshop geldt dat niet
  • In de filialen bepalen de filiaalmanagers of ze meegaan met de prijs.
Waarop ik vroeg wat zij dan precies bedoelen met 'garantie'. Als een manager zelf mag bepalen of hij meegaat, dan is er dus geen sprake van een laagste prijs garantie. Garanderen doen ze niks.
Na 2x in de wacht te zijn gezet, gaf de mevrouw het na 15 minuten op. Ik zou worden terug gebeld.

2,5 uur later nog niks gehoord. Laat ik zelf dan nog maar een keer bellen. Ik kreeg dezelfde dame aan de lijn _O- Ze moest gelijk zuchten haha. Ze zei dat ze het had nagevraagd en op een papiertje had ze hetzelfde staan als wat ze daarvoor zei. Hierop herhaalde ik het feit dat hetgeen op hun site staat dus niet overeen komt met wat zij nu beweerde. Ik werd weer in de wacht gezet :) Na een minuut zei ze dat ik werd doorverbonden naar iemand anders (wat was die blij om van mij af te zijn haha).

Deze mevrouw maakte het nog bonter. Ze vroeg of ik het wilde weten voor de webshop of voor de winkels. Ik vroeg of dat wat uitmaakte? Haar collega had al gezegd dat deze garantie niet geldt voor de webshop. Vervolgens vroeg ze naar welk specifiek product ik keek, terwijl het mij ging om die laagste prijs garantie in het algemeen. Afijn, ik noemde haar een product dat bij de MM nu ~345 is en bij hun voor ~450 op de site stond. Ze ging overleggen met de webmanager. Uiteindelijk zei ze dat ze konden zakken naar 438,- maar lager kon echt niet. De MM stond niet in het lijstje volgens de webmanager. Daarop zei ik dat ik de site open had staan en de MM er toch echt tussen stond. En voor de winkel mevrouw? Geldt daar hetzelfde voor? Want wat stelt die 'garantie' dan voor?

Toen werd het helemaal leuk. Weer in de wacht. De MM stond inderdaad in het lijstje. Foutje. De webshop kon niet lager. Wat de winkels betreft antwoordde ze dat het aan de filiaalmanager was om te beslissen of hij meeging met de prijs. Volgens haar werd er gekeken naar:
  • Welk product het betrof
  • Om welke klant het ging
Ik: Dus de garantie is selectief en u maakt onderscheid tussen klanten? In de voorwaarden wordt namelijk niks gezegd over het uitsluiten van producten en onderscheid maken tussen klanten klinkt mij als discriminatie. Daarop reageerde ze wat geïrriteerd. Ik zou haar woorden in de mond leggen. Ik herhaalde enkel wat zij net had gezegd. "Meneer, in welke regio woont u?" En bam... ze zette me door naar het dichtsbijzijnde filiaal.

De beste man vroeg me om welk product het ging. Hij zou me even later terug bellen. 5 minuten later werd ik gebeld. Het betreffende artikel kon hij gewoon voor dezelfde prijs aanbieden als wat de MM ervoor vroeg.
Toen ik vroeg of dit nou voor alle producten geldt? Daarop was hij heel duidelijk. In alle prijzen gaan zij mee, mits aantoonbaar en voldeed aan de eisen die in de voorwaarden stonden. Hij had kieskeurig als bron gebruikt. Prima dacht ik zo. Kan ik even rustig kijken welke wasmachine ik ga nemen.

Bijna hetzelfde artikel stond in hun krantje. Verschil? Kleur deur ofzo. Wel nieuwer en een stuk duurder overal. Ik werd enkele minuten later weer gebeld. Dat artikel in de folder stond voor ~400,- mocht ik ook voor die prijs van 362,- meenemen. (MM prijs 450 :D). Ik snel naar de winkel en de deal gesloten!

Bij het afrekenen: "Ik heb als het goed is hier nog een tegoed van 282 euro open staan" Die man :| "loop maar even mee". Ze moesten het even opzoeken, maar niet veel later stond ik weer buiten. 95 euro bijgelegd voor een wasmachine die elders minimaal 450,- kost. Thuisbezorgd en geïnstalleerd (2 hoog sjouwen) _/-\o_

Al met al een heel gedoe, maar ik heb er van genoten. Vooral die vrouwen van de klantenservice O+
Ik zal als alles staat een shopreview plaatsen en dat ook in dit topic vermelden. Dan kan iedereen zijn eigen conclusies trekken. In ieder geval een dikke +1 voor de filiaalmanager (of medewerker? twijfel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 09:10
Komt alles toch nog goed, Succes met je aankoop.
Pagina: 1