Laptop heeft een DVD-rom drive, maar boot alleen maar cd's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:42
Hallo tweakers,

ik heb een laptop staan waar een dvd-rom drive inzit, deze wordt ook zo gevonden in de bios.
Alleen wel één probleem, de drive boot alleen cd's ( dus om op deze laptop van 3 jaar oud win 7 te zetten heb ik een DVD nodig ) Booten vanaf USB wordt niet ondersteunt. De win7 installatie dvd werkt op elke andere pc. De laptop blijft ook hangen op de DVD drive, je hoort hem zoeken als er een dvd in zit maar hij spint deze niet op. Zodra ik de drive open gaat de laptop verder. Eenig idee?? het betreft een:

Acer aspire 9410Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Werken andere DVD's wel op de laptop en is de Windows DVD te zien als hij opgestart is? Zo ja heb je een boot probleem. Zo nee > troubleshoot DVD drive. Als eerste stap voor DVD problemen moet je de firmware van de drive upgraden. Kijk naar het exacte type drive in het configuratiescherm en zoek deze op op de website van de fabrikant of leverancier (Acer.com). en flash hem en probeer het nogmaals :) Anders moet de drive mogelijk vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21
Een laptop van 3 jaar oud die niet van usb kan booten?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
Anoniem: 91626 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:52:
Werken andere DVD's wel op de laptop en is de Windows DVD te zien als hij opgestart is? Zo ja heb je een boot probleem. Zo nee > troubleshoot DVD drive. Als eerste stap voor DVD problemen moet je de firmware van de drive upgraden. Kijk naar het exacte type drive in het configuratiescherm en zoek deze op op de website van de fabrikant of leverancier (Acer.com). en flash hem en probeer het nogmaals :) Anders moet de drive mogelijk vervangen worden.
Het probleem is dat het oude OS dood is :P dus dat kan ik niet controleren. Heb even verder zitten kijken en de handleiding opgezocht, schijnt dat je advanced boot options moet aanzetten in de bios... oeps.

De dvd drive staat in de bios als IDE CD-rom, terijl er bij de beschrijving staat CD/DVD RW. Nou ja ben nu dan toch maar even de win7 installatie aan het plakken op een usb drive. want de optie boot from USB key is nu wel beschikbaar, omdat advanced boot options nu aanstaat. Had er nog nooit van gehoord maar zag het staan in de bios.

keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
gelukt, mag gesloten worden