Wireless G sneller dan Wireless N?!

Pagina: 1
Acties:

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Ik had een wireless G PCI kaartje van Icidu in mijn PC zitten, maar bij het verplaatsen van mijn PC was de antenne gebroken. Aangezien mijn modem van Zyxel een 150N exemplaar betreft dacht ik dat het een mooi moment was om mijn wireless G kaart te vervangen voor een 150N exemplaar. Bij MyCom vervolgens een wireless 150N PCI kaartje van Icidu gehaald en na deze geplaatst te hebben wat testen gedaan, maar nu is de snelheid bij alles lager (bv. speedtest.net 8mbit ipv 14mbit) en ook valt de verbinding regelmatig helemaal weg, terwijl het signaal wel gewoon goed is (4/5 streepjes).

In het logboek van Windows zag ik ook regelmatig deze foutmelding voorbij komen:
Name resolution for the name wpad.home timed out after none of the configured DNS servers responded.

Ik heb zowel de laatste drivers van Atheros geprobeerd als de drivers die op de meegeleverde CD stonden en met beide is de snelheid lager dan voorheen (met G stabiel zo'n 1700kb/s met N onstabiel zo'n 1300kb/s).

In mijn router staat wireless ingesteld op b/g/n, de andere opties zijn b/g of alleen b.

Heeft iemand hier een verklaring voor of is het gewoon een brakke kaart van Icidu?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt eerder als een ander probleem. Ga je kanalen eens langs. Ik doe dat met Kismet, en iStumbler, maar op Windows kan dat vast ook wel. NetStumbler is er dacht ik. Neem een kanaal dat vrij is.

Als je trouwens wil weten waar het probleem zit, kijk dan ook eens wat er gebeurt als jij je PCI kaartje op G forceert. Als dat opeens goed werkt heb je een probleem met radioverbindingen in het N-spectrum. Als dat ook niet goed gaat ligt het aan je PC/Kaart/software en moet je tussen die drie aan zoeken.

Meldingen over wpad.home die niet geresolved kan worden: je DNS is verkeerd ingesteld. Laat alles via DHCP instellen. De melding kan ook komen door dat iets wou resolven terwijl er geen verbinding was.

Verwijderd

Programmaatje voor Windows is InSSider.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kan een oorzaak ook niet de nieuwe locatie zijn van de machine?
Maw: werkt het op een andere locatie wel naar behoren? Bijvoordeel de oude locatie?
Heeft de nieuwe kaart ook een antenne? Is die antenne mogelijk van slechtere kwaliteit?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, je verandert kaart, drivers, antenne en locatie. Doe eens een voor een die dingen uitsluiten...

Oslik blyat! Oslik!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Met verplaatsen bedoelde ik de PC uit de kast halen waar die in staat om de nieuwe kaart erin te zetten, qua locatie is er dus niets veranderd. Antenne is visueel identiek aan de oude kaart, dat drivers anders zijn is logisch aangezien het dus een andere kaart is.

Voor wat betreft de DNS hoe kan dat nu opeens niet goed gaan alleen omdat ik een andere kaart erin zet? Zodra ik de oude kaart weer teruggezet is dat probleem weg en is de snelheid ook weer in orde.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DNS issues geven puur aan dat de verbinding steeds even wegvalt. Dat is wat je anders ook al geconstatered hebt.

Hoe zit het met het kanaal waar je op werkt?

Is dat hetzelfde of een andere? Heb je met bijv InSSIDer of Kismet gekeken wat er allemaal in de lucht hangt en of je op een handige zit of niet?

Oslik blyat! Oslik!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-12 22:46
Laguna schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:30:
Ik had een wireless G PCI kaartje van Icidu in mijn PC zitten, maar bij het verplaatsen van mijn PC was de antenne gebroken. Aangezien mijn modem van Zyxel een 150N exemplaar betreft dacht ik dat het een mooi moment was om mijn wireless G kaart te vervangen voor een 150N exemplaar.
Laguna schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:13:
Met verplaatsen bedoelde ik de PC uit de kast halen waar die in staat om de nieuwe kaart erin te zetten, qua locatie is er dus niets veranderd
Huh?
Probeer eens in de geavanceerde instellingen van je netwerkadapter deze te forceren op 802.11g, kijken of dat misschien net zo goed werkt als voorheen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:30:
DNS issues geven puur aan dat de verbinding steeds even wegvalt. Dat is wat je anders ook al geconstatered hebt.

Hoe zit het met het kanaal waar je op werkt?

Is dat hetzelfde of een andere? Heb je met bijv InSSIDer of Kismet gekeken wat er allemaal in de lucht hangt en of je op een handige zit of niet?
De kanalen had ik in het verleden reeds bekeken, kanaal 3 ligt het gunstigste, de rest is niet vrij. Overigens begrijp ik niet hoe het kanaal van invloed zou kunnen zijn op dit probleem.

Hetzelfde geldt voor het forceren op G, het is een 150N router waarom zou het dan met G beter gaan dan met N? Ter info de router maakt gebruik van de 2.4ghz frequentie, 5ghz is niet mogelijk.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Iemand nog een logische verklaring?

Pagina: 1