Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk laptop

Pagina: 1
Acties:

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 21:10
Beste,

Ik heb vaker om jullie hulp gevraagd m.b.t. laptops (er moest een spelletje opgespeeld kunnen worden, etc). Er hebben nu een aantal veranderingen plaats gevonden waardoor ik opnieuw jullie advies wil vragen.

Ik heb nu een Xbox 360, de bedoeling is geen spelletjes te spelen op mijn laptop. Uit ervaring weet ik dat de verleiding groot is en dat het nog wel eens zal gebeuren.

De laptop moet snel zijn, ik heb als budget 1.000 euro. Als een duurdere laptop veel meerwaarde heeft (uiteraard in relatie tot mijn werkzaamheden) ben ik bereid dat ervoor te betalen. Ik ben overigens van mening dat dit niet het geval zal zijn.

Vereisten:
- Snel
- Degelijk
- Mooi ontwerp (uiteraard subjectief, maar ik wil geen alienware of ander kitsch product)
- Goed scherm
- Minimaal 3 jaar mee

Wat doe ik ermee:
- Webdevelopment (apache servertje erop, netbeans, etc)
- Mobile development
- Photoshop (basic, folders, bestickering, websites, GUI elementen, etc)
- Browsen
- Stiekem af en toe toch een spelletje (moet 'ie in ieder geval kunnen)

Ik wil dat mijn laptop mijn pc gaat vervangen, dit is mijn huidige pc:
AMD Phenom II X4 955
HD4870 1gb

Ik wil sowieso niets inleveren t.o.v. mijn pc, ik ben ook van mening dat dit niet nodig is. Ik heb nog een samsung 830 256gb liggen, dus SSD is geen vereiste.

De keuze 15 of 17 inch heb ik nog niet kunnen maken, hierin laat ik jullie vrij. Ik heb nu een kantoor aan huis, over een half jaar heb ik een kantoor, dus dan moet ik 'm meenemen van huis naar kantoor (enkel auto in, auto uit), dus gewicht is voor mij niet zo'n probleem. Ook moet ik extern kunnen werken (bij de klant). Dit is enkel als ik echt een aantal dagen bij de klant ga werken. Voor het tonen van het e.e.a. heb ik een tablet. Dus het hoeft niet echt een mobiele laptop te worden denk ik.

Garanties van Dell e.d. vind ik zelf onnodig, ik heb nog wel een backup laptop, dus dat heeft niet per se een voorkeur van mij.

Wat heb ik zelf uitgekozen:
Lenovo Y500
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH

Lelijk uiterlijk, erg kitsch met de rode randjes.

Dell inspiron 17r se
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-17r-se-7720/fs

Vooral prijs technisch erg interessant. Minpunt is dat ik de laptop op een kinder laptop vind lijken vanwege de (te) afgeronde hoeken.

Asus n56
pricewatch: Asus N56 Series N56VZ-S4215H

Weinig over op te merken.

Sony Vaio S15
https://shop.sony.nl/shop...00FDE10080002BC29B71)/.do

Qua uiterlijk de perfecte laptop. Wel erg duur, 400 euro (t.o.v. de asus) voor enkel uiterlijk vind ik erg veel. Of mis ik hier wat?

Sony Vaio S15
http://www.laptopshop.nl/...sony-vaio-svs1512v1e.html

Een i5 processor. Scheelt qua snelheid in photoshop e.d. toch wel erg veel van een i7, nietwaar?

Dan heb ik nog een andere vraag, ik werk op 1 scherm, een LG scherm dat ik destijds leuk bij mijn tv vond staan. Halen jullie veel meer uit met 2 schermen werken? Ik kan mij hier wel wat bij voorstellen. Wat raden jullie aan? (scherm, standaard)

[EDIT]

Samsung Series 5
pricewatch: Samsung Series 5 NP550P7C-S03NL
Qua uiterlijk erg mooi, maar ook stevig geprijsd.

[ Voor 3% gewijzigd door Angilo op 03-01-2013 18:34 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Je link voor de Sony doet het niet ;) Voor Photoshop en office/internet werk is een i5 prima. De Sony heeft wel een IPS 1080p scherm met matte coating dus van de opgenoemde laptops wel het beste scherm. Zeker handig als je veel mer Photoshop doet. Ook is hij erg licht met 1.89kg.

Een RAM en SSD upgrade moet je niet bij sony kopen, daar zit een 10000000000% winstmarge op. Je kunt het basismodel via Sony kopen met de 640MLE en dan de SSD en RAM zelf upgraden. Of je kan het retailmodel kopen (sneller in huis).

Voor Photoshop hangt het er ook weer vanaf wat je ermee doet. Licht photoshop werk zal met een i5 en i7 al goed gaan. Persoonlijk liever een goede ssd + i5 dan een i7+hdd. Maar als je perse een i7 wilt, koop dan de Asus. De Lenovo heeft een glossy scherm en reflecteert nogal.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Angilo
Bedankt voor je reply.
Oh, ik dacht dat ik de sony net zoals een Dell configuratie kon sturen.
Hier alsnog de S15:
http://www.sony.nl/customise/vaio-s-serie

Deze komt met enkel de GPU en CPU upgrade op 1.337,99 euro. Vind ik vrij prijzig, komt nog een RAM upgrade bij (welke overigens niet heel duur zal zijn).

Ik heb al een SSD liggen, dus de afweging SSD + i5 of i7 + HDD hoef ik gelukkig niet te maken.

Ik heb benchmarks gezien (welke ik niet meer terug kan vinden, maar natuurlijk...) waarin de i7 zo'n 30% sneller is in photoshop met renderen. Ik weet niet wat de grootte van de bestanden waarmee zij gewerkt hebben is. Mijn bestanden zijn in ieder geval nooit groter dan 100mb.
De echte vraag is eigenlijk, zou de i5 een winst zijn tov mijn phenom? Dat is namelijk mijn enige persoonlijke ijkpunt. De phenom voldoet qua snelheid aardig. Maar dit ding is te groot en maakt teveel herrie.

Mijn oordeel neigt toch echt erg naar de Dell 17R SE, maar dat is enkel vanwege de prijs. Ook heb ik nergens kunnen vinden dat de laptop echt ergens in uitblinkt. Op prijs/prestatie (wat uiteraard erg belangrijk is) na.

De lenovo streep ik weg. Slecht touchpad en glossy scherm, ook heb ik gelezen dat 't scherm zelfs storend reflecteert.

Blijven de Dell, Asus en Sony over.

Verwijderd

De 17R SE is goedkoop, heeft een goed touchpad en, met een beetje geluk, een goed schem. De bouwkwaliteit is echter slechts matig en gigabit ethernet ontbreekt. De grootste reden om voor deze laptop te kiezen is het scherm en GPU in combinatie met de prijs: slechts € 764 met i7.

Verder, de i7 is een quadcore, de mobiele i5-jes zijn een dualcore. Het verschil in Photoshop? Reken op 70 tot 90%. Die extra cores maken heel veel uit terwijl de kloksnelheden nauwelijks lager liggen.

Het alternatief is wat mij betreft de asus N56 en eventueel de 17" variant. Mindere grafische kaart en wat duurder, maar net ietsje meer kwaliteit. Het budget is helaas ontoereikend voor een echte zakelijke notebook a-la thinkpad of latitude, tenzij je bereid bent deze 2e-hands te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 21:59 ]

• Angilo
Top, hier kan ik wat mee. De keuze i7 staat nu vast. (ik kan je wel om bronnen vragen, maar ik weet dat jij dit altijd uit betrouwbare bronnen haalt)

Het budget kan er wel voor gemaakt worden, dat is geen enkel probleem. Ik vind het echter belangrijk dat het altijd de meerwaarde oplevert, en dat verwacht ik niet.

Ik heb zojuist besloten dat de S15 ook te duur is voor wat 'ie biedt. De asus N56 is de grootste kandidaat hebber. Ik mis hier niets, toch? Niet dat er over 2 weken bijvoorbeeld een nieuwe inspiron lijn o.i.d. uit komt.

Verwijderd

De inspiron is nauwelijks een jaar op de markt, terwijl dell voor de consumentenmarkt een cycli hanteert tussen de 1.5 en 2.5 jaar.
Pagina: 1