We hebben een webapplicatie gemaakt, met ASP.NET MVC 3.0. Deze applicatis is al een tijd in gebruik en het is ons opgevallen dat het geheugengebruik vrij hoog is. Wat ons ook opviel is dat bij het uitvoeren van verschillende acties op de website de unmanaged code groter wordt (in MB's).
Dit hebben we gemeten met ANTS Memory Profiler.
Wat we nu graag zouden willen weten is wat er nu in die unmanaged code zit. We hebben een WebDev (Cassini) proces dat nu 238 MB gebruikt, waarvan (volgens ANTS) 200 MB unmanaged code.
Hier zal ook vast wat bij zitten van Cassini en Visual Studio zelf, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er op de een of andere manier toch unmanaged code bij zit, die niet goed opgeruimd wordt door ons.
Wat het probleem nu is: Hoe kan ik dus zien wat daar nou precies in zit? Wat ik voornamelijk wil zien is welke code daarvan door onszelf gemaakt is en dus blijkbaar niet goed wordt opgeruimd.
We hebben windbg al geprobeerd, leakdiag, ANTS.
Het moet toch wel mogelijk zijn om dit te zien?
Edit:
Ik lees op verschillende plekken dus dat het mogelijk moet zijn om te zien met windgb, maar ik kan daarna alleen voorbeelden vinden hoe ik dat van managed code kan zien. Ik zoek juist unmanaged code.
Dit hebben we gemeten met ANTS Memory Profiler.
Wat we nu graag zouden willen weten is wat er nu in die unmanaged code zit. We hebben een WebDev (Cassini) proces dat nu 238 MB gebruikt, waarvan (volgens ANTS) 200 MB unmanaged code.
Hier zal ook vast wat bij zitten van Cassini en Visual Studio zelf, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er op de een of andere manier toch unmanaged code bij zit, die niet goed opgeruimd wordt door ons.
Wat het probleem nu is: Hoe kan ik dus zien wat daar nou precies in zit? Wat ik voornamelijk wil zien is welke code daarvan door onszelf gemaakt is en dus blijkbaar niet goed wordt opgeruimd.
We hebben windbg al geprobeerd, leakdiag, ANTS.
Het moet toch wel mogelijk zijn om dit te zien?
Edit:
Ik lees op verschillende plekken dus dat het mogelijk moet zijn om te zien met windgb, maar ik kan daarna alleen voorbeelden vinden hoe ik dat van managed code kan zien. Ik zoek juist unmanaged code.
[ Voor 9% gewijzigd door Tanuki op 03-01-2013 17:28 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?