Presentatie en development PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 12:18

vandeGerrit

Well, this can't be right

Topicstarter
Na 6.5 jaar is het wel weer is een keer tijd voor een nieuwe PC. Daarom ben ik bezig het een en ander samen te stellen.

Doel van PC
Meest belangrijkste is wel dat het systeem stabiel draait. Overklokken zal daarom niet gebeuren.
  • De PC zal gebruikt worden, voornamelijk voor software development. Ben bezig met een eigen presentatie pakket ( output is DirectX, en later ook opgenGL) en dit zal ook op deze PC gebouwd worden. Hiervoor zal de PC het meeste voor gebruikt worden.
  • Naast de bouw van het pakket, zal het pakket zelf ook gebruikt worden tijdens conferenties / kerkdiensten. Dit houdt in: camera stream tonen op de projectors, met hierover heen de tekst, video filmpjes. Het pakket zal een engine gaan krijgen zoals ook AE werkt. Met layers, en daarover heen effecten. (Particles enzo). Tijdens een dienst / conferentie, mag de PC niet klappen, daarom is stabiliteit wel vereist.
    Camera / video mixers worden aangesloten via SDI, en soms ook wel via composiet. Ook zou het kunnen gebeuren dat de PC zijn output naar de video mixer moet sturen.
  • Video-editing, het maken van filmpjes / en templates voor in de filmpjes voor tijdens een dienst. (after effects en premiere vooral)
  • Veel spellen spelen doe ik nu niet meer maar hoop dit wel weer wat meer te doen. En dan met name Generals 2 en Company of Heroes 2, RTS games dus.
Kosten
Wat het systeem mag gaan kosten is niet een harde lijn. Had zelf in gedachte zo rond de 2000 euro, maar met de huidige configuratie zit ik op de 2250. Iets meer kan prima, als er een goede argumentatie voor is. Minder mag altijd.

Huidige spullen wat ik meeneem van huidig systeem
  • De kast, deze is van staal, en kan daardoor prima tegen een stootje (is al is gebeurd). Hij is iets beschadigd, maar dat zal een nieuwe kast denk ik ook snel zijn. (pricewatch: Thermaltake Armor VA8000BWS)
  • 2 monitoren. Heb nog de SyncMaster 930BF staan, waar ik erg blij mee ben. Iets meer pixels tijdens development is wel handig, dus vandaar toch een nieuwe monitor erbij. (pricewatch: Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart)
  • Toetsenbord + muis + Wacom Bamboo
Wat denk ik nodig te hebben
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 259,95€ 259,95
1MSI Intel Z77 Express Z77A-G45 Thunderbolt€ 138,50€ 138,50
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 274,-€ 274,-
1Dawicontrol DawiControl DC-FW800 PCIe€ 49,10€ 49,10
1Blackmagic Design Decklink Studio 2€ 707,85€ 707,85
1Dell Ultrasharp U2410 Zwart€ 414,-€ 414,-
1Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G€ 69,90€ 69,90
1Seasonic X-650 80+ Gold V2€ 124,90€ 124,90
2Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,95€ 199,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.238,10

De BlackMagic kaart is goedkoper te verkrijgen, bij Cameranu.nl, alleen deze staat niet in de pricewatch.(648 ipv 707 euro.) Voor het totaal plaatje, heb ik deze in deze lijst toch even staan.
Ook komt er nog een USB - midi interface bij, deze kosten zo rond de 40 euro. Dit om te communiceren met de lichttafel, (vooral input te krijgen).

Merkvoorkeur
Niet echt, zelf prima ervaring met MSI, Asus en Gigabyte. Qua voeding echt geen idee, weet alleen dat deze wel goed stabiel moet zijn, voor een wat stabieler systeem. De tweakers buy guide, had een Seasonic dus vandaar deze in de lijst.
Wel lichte voorkeur voor nvidia kaarten, weet niet hoe erg de microstutter issues zijn, en dergelijke. Maar als presentatie pc, moet het beeld vooral rustig zijn.

Wensen / eisen
  • Had besloten om Thunderbolt er op te zetten. Dit omdat je toch wel veel samenwerkt met Mac computers, en externe video / audio devices toch steeds vaker met Thunderbolt worden uitgerust. Zo is het wat meer future proof denk ik.
  • Een moederbord met een thunderbolt en firewire poort ben ik nog niet tegen gekomen, wat één met een firewire header, maar zonder bracket. (de MSI Z77A-GD80 ) Kan ook niet terug halen of dit nu een 800 of 400 firewire poort is. Voordeel van los kaartje is dan weer, dat deze prima mee kan naar een volgende pc.
  • SDI in en output
  • Composition in
  • Gebalanceerde audio output voor naar de geluidstafel.
  • Midi interface voor communicatie met andere appratuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-07 15:29
Van de specifieke onderdelen die je kiest ken ik niet zo veel. Blackmagic Design.. nooit van gehoord :)

In ieder geval, de rest van het systeem:
- Voeding: 650w is wel wat overkill. Een goede 450w voeding is normaal gezien ook al voldoende en met een 550W zoals de XFX 550W Pro zit je dan zeker safe. Kost wel maar de helft.
- Waarom 2x SSD ipv 1 grotere?
- Volgens mij ga je aan deze monitor ook veel plezier beleven. 150€ goedkoper en kwa specs redelijk gelijkaardig. Zowieso een pak beter dan je Samsung scherm.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

[ Voor 29% gewijzigd door Inrage op 03-01-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Wat dacht je van dit systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 203,10€ 203,10
1MSI H77MA-G43€ 66,95€ 66,95
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 204,01€ 204,01
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 65,85€ 65,85
1Cooler Master Silencio 550€ 62,40€ 62,40
1Scythe Shuriken Rev. B€ 25,35€ 25,35
1Corsair CML16GX3M2A1600C10B€ 69,90€ 69,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 171,82€ 171,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,87

De behuizing is aan te passen, dit is persoonlijke voorkeur altijd hè
+ dat je hier je eigen monitor en die andere dingen nog even bij moet voegen.
Qua PC alleen is dit PRIMA in jouw geval. En relatief goedkoop.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Topicstarter
Inrage schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:46:
In ieder geval, de rest van het systeem:
- Voeding: 650w is wel wat overkill. Een goede 450w voeding is normaal gezien ook al voldoende en met een 550W zoals de XFX 550W Pro zit je dan zeker safe. Kost wel maar de helft.
- Waarom 2x SSD ipv 1 grotere?
- Volgens mij ga je aan deze monitor ook veel plezier beleven. 150€ goedkoper en kwa specs redelijk gelijkaardig. Zowieso een pak beter dan je Samsung scherm.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
- Voeding zal ik is doorrekenen, dit had ik eerlijk gezegd nog niet gedaan, maar denk inderdaad dat 650w wel beetje te veel van het goede is.
- Het idee van de 2 ssd's is, dat je deze in RAID0 zet, zodat ze samen weer 1 schijf zijn. Qua kosten maakt dit niet uit. De 256GB versie kost evenveel als 2 128GB versies.
- De monitor had ik gekozen vanwege de meer kleur echtheid, hoorde gisteravond dat een vriend de U2410 ook heeft staan, dus die kan ik mooi eerst even proberen.
- Was vergeten om er 1 ding bij te vermelden. Er moeten meerdere video outputs zijn. 1 scherm om mee te werken, 2 projectors, en een monitor op het podium. Waarbij dan het podium en werk display op de i7 kunnen draaien, en de hoofd output op de videokaart.
- Het moederbord wat je hebt gekozen, heeft geen Thunderbolt. Is hiervoor een reden dat je dat achter wegen laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:04
Je weet dat wanneer je SSD's in RAID0 zet, je de TRIM functie verliest? Daarbij kun je naar mijn inziens beter één grotere SSD halen. Van de snelheidswinst in RAID0 merk je in de praktijk vrijwel niets.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

vandeGerrit schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:44:
[...]

[...]

- Was vergeten om er 1 ding bij te vermelden. Er moeten meerdere video outputs zijn. 1 scherm om mee te werken, 2 projectors, en een monitor op het podium. Waarbij dan het podium en werk display op de i7 kunnen draaien, en de hoofd output op de videokaart.
- Het moederbord wat je hebt gekozen, heeft geen Thunderbolt. Is hiervoor een reden dat je dat achter wegen laat?
De PC moet dus geschikt zijn om 4 beeldschermen tegelijk op te kunnen draaien... De GTX 660 ondersteunt er maximaal 3 dacht ik. Twee via HDMI, DVI, VGA. De derde moet je dan via displayport aansluiten. Ik weet niet hoeveel schermen de display port ondersteunt (en of je dat hebt op je schermen als aansluiting). Als de Displayport op iig 2 beelden zou kunnen werken dan zouden er 4 schermen op aangesloten kunnen worden, al weet ik niet of dit kan (Ik denk het niet, maar heb er nog nooit onderzoek naar gedaan).
Het probleem met de i7 is dat je om de IGP te gebruiken Lucid MVP software moet hebben. Ik had laatst ergens begrepen dat je hiervoor een abbonoment of iets dergelijks voor moest hebben :s, misschien iets om rekening mee te houden, het kan ook zou zijn dat je er geen abbonoment voor hoeft ;), het zou iig meegeleverd moeten worden met het moederbord... (niet bij alle moederborden hebben dit erbij namelijk)
Echter kun je ook voor een eyefinity kaart gaan, met meerdere beeldscherm ondersteuning. Of voor de SLI/Crossfire optie.
Als je de i7 met lucid viru MVP werkende kan krijgen is dat de goedkoopste optie. De xeon + andere videokaart opstelling biedt wat meer grafische kracht bij SLI, al weet ik niet of je dit echt nodig zal hebben. Ik zal even op zoek gaan naar een eyefinity kaart. zoals deze : pricewatch: Club3D Radeon HD 7870 Eyefinity 6

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oja, thunderbolt heb ik niet naar gekeken en ook overheen gelezen trouwens.
Ik vind het zelf te duur. Maar als je zeker weet het nuttig te besteden kan je het doen. Echter zou ik voor een ander, met name goedkoper, alternatief gaan dan Thunderbolt. USB3.0 vind ik wel prima :p.
Wat zijn nou echt de voordelen van het Thunderbolt als ik vragen mag?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Nog wat info over thunderbolt (heb het zelf nog niet gelezen btw, andere keer zal ik dat doen)
http://www.hardwaresecret...underbolt-Connection/1580

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:56:
Je weet dat wanneer je SSD's in RAID0 zet, je de TRIM functie verliest? Daarbij kun je naar mijn inziens beter één grotere SSD halen. Van de snelheidswinst in RAID0 merk je in de praktijk vrijwel niets.
Ja dat weet ik, maar hadden ze dit juist niet in de 7 serie toegevoegd aan de chipset?
http://www.anandtech.com/...s-motherboards-we-test-it

En een test: http://www.xbitlabs.com/a...rx-ssd-raid0_7.html#sect0

Unfortunately, our today’s tests do not provide a clear answer to the question if building a RAID0 out of modern SSDs makes sense.
....
Thus, a RAID0 will only be superior to a single SSD at linear operations whereas random-address operations will expose its weakness. That’s why we can’t prefer the RAID0 solution to a single SSD without reservations. On the other hand, most of our lifelike benchmarks do show the RAID0 to be overall faster. In other words, the RAID0 is better on average, especially as it doesn’t involve any investment: the cost per gigabyte is the same for a RAID0 and an SSD of the same capacity.

Als ik het zo lees, en de ervaring die ik heb met SSD (niks dus), denk ik dat ik beter gewoon voor een 256Gb kan kiezen.
Pagina: 1