Cisco logo veranderen op Cisco 7912 IP Phone

Pagina: 1
Acties:

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12 21:50
Ik heb 2 Cisco 7912 IP Phone gekocht voor studiedoeleinde. De IP Phones hebben nog het oude logo van Cisco System en vind het zelf een "lelijk" logo. Ik wil graag een eigen logo erop.
Op internet zie ik op youtube dat het mogelijk is maar er wordt niet uitgelegd hoe het moet. Documentatie van is Cisco zelf is ook vaag hoe je het logo moet vervangen. Op google heb ik ook rond gekeken maar daar wordt niet duidelijk uitgelegd hoe men het moet doen in stappen.

Misschien iemand die me hier kan helpen in vorm van "step by step"? _/-\o_

Ik gebruik een Cisco 2801 met Call Manager Express 8.0 en IOS:c2801-ipvoicek9-mz.151-1.T2.bin.
SSCP Image van de telefoons: CP7912080004SCCP080108A.sbin.
SIP image van telefoons: CP7912080001SIP060412A.sbin

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:23
Zoiets ?
Of is het een ander toestel ?

http://www.cisco.com/en/U...ration/guide/LowPlog.html

• plizz
Het is de juiste telefoon. Op de voorkant staat het zonder G en op de achterkant wel.
De link van jouw is die vage documentatie van Cisco.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 22:06
Disclaimer: Ik ben meer van Alcatel VoIP, maar heb een blauwe maandag ook met Cisco gewerkt.
Volgens mij was er een aparte applicatie die je op je pc kon draaien om de achtergrond en audio bestanden in je telefoon aan te passen. Ik ga even zoeken of ik nog iets kan vinden.

Edit:
Bingo. Eerste hit op Google: http://www.voicecerts.com...-ip-phone-background.html
Cisco Phone Designer moet vast wel ergens te vinden zijn (geen idee of het freeware is trouwens).

[ Voor 27% gewijzigd door MuddyMagical op 03-01-2013 17:53 ]

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-11 14:23
plizz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:45:
Het is de juiste telefoon. Op de voorkant staat het zonder G en op de achterkant wel.
De link van jouw is die vage documentatie van Cisco.
En wat is er vaag aan ?

1// Maak een logo dat voldoet aan de genoemde specs
2// Gebruik de aangegeven *.EXE tool om het formaat compliant Cisco te maken
3// Zet dit logo-bestand klaar in de TFPT-folder zodat je phone by boot dit kan komen ophalen ?
4// Pas de profile-file aan + regenerate nieuwe binary profile

Ik heb het zelf niet gedaan, ben helemaal niet met Cisco IPTel bezig, maar dit lijkt me behoorlijk goed gedocumenteerd ;-)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 22:06
PNS->NT
Daar past dit beter :-)

If it ain't broken, tweak it!

• plizz
Het is met gelukt. Ik heb de logo van de telefoon veranderd. Ik had de verkeerd logo2bmp.exe gebruikt, waardoor de logo niet lukt.

Letop: Wel de image.bmp opslaan al monochrome bitmap. Anders laat de telefoon strepen zien op de display i.p.v. je eigen logo.

[ Voor 33% gewijzigd door plizz op 06-01-2013 23:40 ]

Pagina: 1