Toon posts:

Alienware Aurora R3 case moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag en moet toegeven dat ik al wel veel onderzoek heb gedaan, maar toch even de experts wil raadplegen.

Ik heb dus een case gekocht, de alienware aurora R3 met bijbehorende mioboard voor de lichten en de originele voeding.
Nu wist ik niet dat er een microATX in hoort; dus mijn oude moederbord gaat er niet inpassen. Opzich niet zo'n probleem aangezien ik toch graag mobo en processor wou gaan upgraden.

Nu is mijn oog gevallen op de Intel i5 2600k en ben dus opzoek naar het bijbehorende moederbord. Volgens veel sites wordt er gebruik gemaakt van een Intel p67 microatx mobo die ik niet zomaar vind.
Ik lees ook veel over dat men er bv een asus rampage in zou hebben gezet, maar de lichten niet meer werkte. Al met al een stuk meer zaken waar ik rekening mee moet houden dan ik oorspronkelijk dacht.
Maar ja ik vond die case geweldig en voor 100 euro mag ik niet klagen.

Anyway mijn vragen: Is de i5 2600k in combi met dat mobo the way to go of heeft iemand andere ervaringen met andere moederborden (bv degene die in de R4 zit ofzo)
Of zijn er nog andere moederborden die ik eventueel in dit systeem kan gebruiken zodat de lichten alsnog werken?

Alle op of aanmerkingen en adviezen zijn welkom! Ik ben een noob op dit gebied

Mvg Michael

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe moet dat mioboard aangestuurd worden? als je dat op een generieke manier kunt doen kun je er ieder bordje inhangen dat je wilt lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb werkelijkwaar geen idee.

Het is in ieder geval op een manier dat je dus niet ieder moederbord kunt gebruiken als ik de forums moet geloven die ik op google gevonden heb.

Ik hoop dan ook dat hier iemand een moederbord heeft verwisseld in een aurora zodat die mij wat wijsheid kan verschaffen.. ook in combi met een processor

Verwijderd

Schroef dan de case open, en kijk welk stekkertje er aan de lampjes vast zit.

Met een beetje geluk is het 'gewoon' een interne USB header, die kan je dan gewoon op een willekeurig moederbord hangen. Als het iets anders is, dan heb je waarschijnlijk pech.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Precies, dat ding moet ergens aanhangen. Zoek eens uit waaraan.

En wat hangt er in aan ledjes? Kun je die niet zelf aan gaan sturen met een microcontroller?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uit, ga niet lopen kloten met andere moederborden met als gevolg dat de boel niet meer werkt helaas ben ik technisch niet goed genoeg onderbouwd, PC in onderdelen in elkaar zetten geen probleem maar nog nooit met deze mio borden gewerkt.

Nu nog op zoek naar een origineel moederbord van Alienware, niet makkelijk te vinden en ben bang dat Dell zelf de hoofdprijs zal vragen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken mensen en de reacties!

MOcht iemand weten wie dit soort moederborden verkoopt hou ik me graag aanbevolen.
Nu maar eens kijken waar ik de I5 2500 voor een mooie prijs op de kop kan tikken

Met vriendelijke groet,

Michael

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.ebay.de/itm/De...rking&hash=item415d1cf9d8
kost zo'n GBP200

http://www.ebay.com/itm/D..._CPUs&hash=item3a78e9dc20
kost zo'n GBP130

http://www.ebay.com/itm/D...oards&hash=item231286a88c
USD 150

http://www.ebay.com/itm/D...oards&hash=item588fd1cfec
USD 174

Genoeg te vinden dus, ze zijn idd wel wat aan de prijs, maar als je per se dat bord wilt hebben dan zijn er iig wel wat te vinden.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

Deze plankjes zijn niet voor retail, je moet het zien als een soort btx bord.
Misschien kan je de moederbord vervangen en een bitfenix led atation eraan gooien. Succes

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

BTXbord? Het ding is gewoon µATX hoor. BTX ziet er heel anders uit.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

Ja dat weet ik, maar het is zon oem plank zoals de meeste btx borden.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1