Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Geluidskaart] Ik zie door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 21:21
Hallo medetweakers,

Ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik zoek een geluidskaart voor mijn Sennheiser PC 360 headset. Mijn huidige geluidskaart zit ingebouwd in het moederbord:
Gigabyte X79-UD3
Nu weet ik echt niet welke geluidskaart wel goed is, en welke niet.. Maar ik zoek gewoon een geluidkaart waarbij ik goed geluid krijg. Mag meer, niet minder. Nu heb ik zelf deze gevonden, maar ik weet niet of hij goed is...

Bvd,

Sander

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17
Tja, wat is je budget? Wil je later een betere headset kopen, wil je alleen gamen of luister je ook (kritisch) naar muziek? De x-fi xtreme audio heeft ondanks zijn naam géén x-fi chip, dus je moet al een stapje hoger gaan als je dat graag wilt. Als je goede info wilt kun je eens op head-fi.org rondkijken.

• Sandert98
Whoops, budget vergeten. 50 euro ;) . Heel kritisch zal ik niet zijn. Ik wil gewoon wat beter geluid dan dat uit mijn moederbord komt, want dat is niet super... Verder is dus ook een eis dat hij op het moederbord past.
Een stapje hoger... Ja, dus meer geld. Mijn max blijft echt 50 ;) .

Edit:
Na wat zoekwerk lijkt me de Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E de beste keuze, omdat deze ook een aparte headphone jack heeft, en die heeft de Sennheiser PC 360.

Is dit inderdaad de beste geluidskaart voor de prijs, of kan ik wat beters krijgen?

[ Voor 31% gewijzigd door Sandert98 op 03-01-2013 17:52 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

Wildfire

Joy to the world!

Against:

- Average sound quality
Review @ TechRadar

Met vijftig euro als budget ga je niet veel fatsoenlijks vinden vrees ik. Beste wat je zult vinden is zoiets als de Asus Xonar DSX.

[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 03-01-2013 22:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sandert98
Wildfire schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:18:
[...]

Review @ TechRadar

Met vijftig euro als budget ga je niet veel fatsoenlijks vinden vrees ik. Beste wat je zult vinden is zoiets als de Asus Xonar DSX.
Okay, dan is dat niet echt belachelijk veel nee. Maar nu zit ik nog met een paar vragen:
  • Met die Asus, kan ik daar instellen dat hij 1 van die jacks als headphone jack gaat gebruiken?
  • Is deze Asus beter dan mijn onboard geluidskaart?
  • Er is mij verteld dat ik beter door kan sparen tot een Astro Mix Amp, is dit ook zo? Of zijn er betere dingen te vinden in die prijsklasse?
Van computer hardware snap ik best veel, maar van geluidskaarten gaan mijn oren wel even klapperen, daar snap ik echt niets van xD

Edit:
Na een ochtendje reachers gedaan te hebben heb ik mijn keuze laten vallen op een Asus Xonar DGX. Deze voldoet wat ik van een geluidskaart wil hebben.

Bedankt voor de hulp :) .

[ Voor 18% gewijzigd door Sandert98 op 04-01-2013 10:46 ]

Verwijderd

Ai, wellicht heb je al besteld. En dat terwijl ik net heb geschreven: ;)

Gefeliciteerd: het soort geluidskaart maakt zo ongeveer compleet niks uit voor je geluidskwaliteit.
Dat zal je dus veel geld schelen.

Natuurlijk: wellicht is er een verschil tussen een 10 euro geluidskaart (die bromt en stoort en slechte drivers heeft) en een fatsoenlijke kaart van boven de 30 euro, maar wil je gewoon 'goed geluid', geloof me dan als ik zeg dat iedere consumentenkaart geen hoorbaar verschil oplevert: dat zit hem vooral in de speakers, daarna in mindere mate in de versterker (zit vaak in de -actieve- speakers).

Zo'n 20 jaar terug zouden er nog grotere verschillen zijn in geluidskwaliteit, maar de interne kloks en converters, waar de geluidskwaliteit grotendeels van af hangt, zijn geen factor van belang meer. Zelfs de meest krankzinnige audiofiel zal het verschil niet kunnen horen, al zegt hij natuurlijk stellig van wel.

De beste producties van meer dan een decennium terug werden gemaakt op geluidskaarten die nog niet half zo goed zijn als de gemiddelde consumertkaart van nu.

Natuurlijk kan ik het me wel voorstellen dat de programmatuur of features van belang voor je zijn. Zoals een galmsimulator voor in games ofzo....

Gefeliciteerd met je nieuwe kaart. Ben blij voor je dat je geen bak van 1000 euro hebt gekocht ofzo ;)
Overigens had die creative qua geluidskwaliteit dus niets onder gedaan voor die andere.

• Sandert98
HexaTonic, ik heb nog niks gekocht. Gaat deze week gebeuren ;) . Toch ga ik voor de Asus DG of DGX.

Edit, laat maar.

[ Voor 44% gewijzigd door Sandert98 op 24-01-2013 11:13 ]

Pagina: 1