Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SEO & resultaten in Google

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gemaakt voor een advocatenkantoor. Ik heb alle SEO tips verwerkt (metatags, title, social media links, en verder alle tips die ik op internet mbt SEO kan vinden). Ook zijn er inmiddels al veel backlinks gemaakt.

Nu is het zo dat de website door google goed wordt gevonden op een aantal keywords. Meestal komt de website op de eerste pagina van google. Maar natuurlijk niet op nr. 1, 2 of 3.

Wat mij op valt is dat een relatief klein kantoor, dat ook pas onlangs is begonnen, ALTIJD als eerste scoort op de zoekwoorden "advocaat [plaatsnaam]". Ik heb via wat analyse tools gekeken of ik iets kan vinden mbt seo tips maar heb niets kunnen vinden dat ik ook niet al heb verwerkt.

Kan iemand me uitleggen hoe het kan dat deze relatief jonge site steeds zo hoog scoort op google? Deze site komt dus vóór de resultaten van bedrijven waar ook een google-maps vermelding bij wordt gegeven (locations A t/m G) maar dus niet in het gedeelte van de advertenties. Als ik de zoekwoorden verander naar "advocaten [plaatsnaam]" dan verdwijnt deze site naar onderen en staat een andere site hoger.

Ik heb al zoveel hierover proberen te vinden, maar kom er maar niet achter.....wie kan me op weg helpen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Het kan zijn dat het domein al ouder is en in het verleden al links heeft gekregen. Of hij spamt een beetje met advocaat+plaatsnaam pagina's voor elke individuele plaats. Moeilijk te zeggen op afstand zonder exact de situatie te kennen.

Verwijderd

Wellicht heeft hij een enorm bestand aan aan elkaar gekoppelde directories, heeft hij via social media of via forums enorm veel links? moet je niet hier zijn, want tweakers biedt no-follow links ;) hoewel die wel goed zijn voor je natuurlijke profiel, wat ook belangrijk is. Heb zelf ook een data bestand van duizenden zelf ingevoerde directories waarmee verschillende sites bovenaan in google staan. Het is kutwerk, maar het werkt wel.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Kwaliteit van links gaat boven kwantiteit, dit is in 2012 door Google flink onderuit geschopt.

Kennelijk vind Google die site het meest relevant voor "advocaat [plaatsnaam]", natuurlijke linkbuilding kan zorgen dat jou site boven aan komt.

Daarnaast is "advocaat [plaatsnaam]" redelijk specifiek met relatief weinig concurrentie gok ik en kan 1 link al een behoorlijk verschil maken.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Engagement telt ook vziw - als je site in eerste instantie hoog eindigt, maar weinig kliks krijgt, dan heeft dat invloed op je latere ranking, maar andersom ook. 'Start' je op page 5 maar krijg je verhoudingsgewijs veel kliks, dan beloont Google dat.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Het is het hem juist dat je door jezelf de links kwalitatief maakt. Een site wordt kwalitatief hoger beoordeeld wanneer je veel backlinks hebt. Indien je deze zelf genereert tellen ze ook. Je maakt een directory aan met 20 links, vervolgens gebruik je diezelfde links weer en plak je het oorspronkelijke directory erbij, zo kom je op steeds meer backlinks voor die eerste directory die er op een gegeven moment ook honderden zal hebben waardoor hij belangrijker gevonden wordt. En ga zo maar door met elke directory. Daarom zeg ik ook, het is kutwerk, maar het werkt wel. Vooral wanneer je eenmaal je databestand voor elkaar hebt met honderden directories en daarom duizenden links.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet wat er bedoeld wordt met "gekoppelde directories". Hoe maak je zo'n bestand aan: ik werk nu door zoveel mogelijk relevante backlinks te krijgen.....maar als het anders kan, dan leer ik daar graag van.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:25
Volgens mij heeft hij het over tiered link building. Goede uitleg op http://www.matthewwoodwar...red-link-building-part-1/ bv
Pagina: 1