[PS3 / Xbox360][moba] LOTR: Guardians of Middle-earth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.guardiansofmiddleearth.com/assets/images/ui/en_US/main-logo-en_US.png

Intro
A shadow grows over Middle-earth as the greatest armies of the Third Age prepare for the coming battle. Take up arms in the clash over Middle-earth with the most powerful heroes from the greatest fantasy epic of all time. Form memorable and unlikely alliances with and against friends as the wildly popular Multiplayer Online Battle Arena genre comes to Xbox Live Arcade and PlayStation Network.
  • Enter the fray in epic 5 versus 5 engagements with live players or AI combatants
  • Fight as over 20 iconic guardians from Middle-earth — each with different strengths and abilities to develop and master
  • Purchase items and buffs between matches using in-game currency earned through combat
  • Track victories and defeats at any time through stat and leaderboard systems
  • Coordinate with allies using in-game voice communication for a uniquely social Multiplayer Online Battle Arena experience
  • Engage in the continuing conflict over Middle-earth with new guardians to be revealed post launch, with several released in conjunction with The Hobbit: An Unexpected Journey motion picture to deliver gamers a deeper connection to Peter Jackson's epic film
De eerste moba-game voor de Xbox 360 en PlayStation 3... een gat in de markt? ik denk het wel, maar net als bij zoveel games kan de uitwerking/uitvoering de game compleet verpesten.

Een veel gehoorde klacht bij strategy-achtige games op een console is de besturing, Bij GoMe zijn ze er imho in geslaagd om een prima besturing te maken, ik speel het spel nu 2-3dagen en heb nooit het gevoel een muis/toetsenbord combinatie te missen... maar dit spel is dan ook specifiek voor consoles gemaakt

Guardians
De heroes Guardains zijn uiteraard de hoofdrolspelers van de game en uiteraard zijn dit allemaal personages uit de bekende boeken van Tolkien. Er zijn op dit moment 26 te "bespelen" Guardians en hier komen binnenkort nog 5 nieuwe karakters bij, een overzicht van de Guardians met hun specs vindt je hier.

Media
Afbeeldingslocatie: http://www.guardiansofmiddleearth.com/assets/images/media/screenshots/1338904592-4fce1010a5413_preview.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.guardiansofmiddleearth.com/assets/images/media/screenshots/1338904943-4fce116f06b4e_preview.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.guardiansofmiddleearth.com/assets/images/media/screenshots/1355356136-50c917e861e3f_preview.png

gameplay video:

Hier vindt je een overzicht van diverse screenshots en videos

Aanschaf
Je kunt GoMe aanschaffen via de playstation store en xbox live voor €14,99 voor de PS+ leden is GoMe op dit moment gratis te downloaden. De "offline" versie is te koop voor rond de 30,- deze versie is incl. season pass waarmee je de nog uit te komen extra Guardians gratis kunt downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 03-01-2013 16:41 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb op dit moment geen uitgebreide startpost gemaakt omdat er misschien totaal geen belangstelling is voor deze game... Ik hoop natuurlijk van wel maar aangezien er bijna 1 maand an de release nog geen topic voor gemaakt is.

Imho is de game zeker het proberen waard, zeker voor de PS+ abonnees die het spel nu gratis kunnen spelen, maar ook de 14,95 die het spel normaal kost is het wel waard: de Tolkiee/middle earth sfeer zit er goed in en de gameplay is gewoon goed.

Er zijn ook minpunten:
-er zijn slechts 2 soorten maps, 1-lane en 3-lane waarbij elke soort weer 2 varianten heeft qua looks. zelfs zou ik wel meer variatie in de maps willen zien.
-De max level in een potje is lvl 14 en dat haal je eigenlijk met gemak na een 15-20 minuutjes spelen... van mij mag het levelen nog wel verder doorgaan.
-Je characters stijgen ook met de algemene rank, de voordelen hiervan zijn klein, de te gebruiken potions zijn erg zwak en ook de invleoden van je belt-layout zijn minimaal.

pluspunten:
-Grafisch een lekker middle earth sfeertje
-Leuke herkenbare karakters (Guardians) maar ook minder bekende figuren.
-Geen steile leercurve zoals bij andere moba games... als je even de moeite neemt om de gehele tutorial door de nemen ben je al een heel eind.
-controls werken prima icm met een (in mijn geval) PS3 controller.

[ Voor 111% gewijzigd door Chaoss op 03-01-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Ik heb hem al gedownload maar nog niet gespeeld. Heb jammer genoeg niet veel tijd om uberhaupt te spelen de afgelopen tijd. Heb daarom eerst de andere PS+ games een tryout gegeven. Maar deze staat zeker in mijn lijstje om te proberen.

Ik zal dit topc bookmarken en terug komen als ik hem gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
dus het is weer een DOTA kloon? Hebben we er niet genoeg van? :( Ik ga hem zeker proberen als PS+ member, maar ik ga er huiverend in (Vind DOTA altijd lastig spelen omdat ik me niet vertrouwd kan maken met de setting, misschien omdat ik Middle Earth fan ben, dat het wel lukt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ben ook geen Dota fan maar deze heeft mij tot nu ook geinterreseerd kunnen houden onder andere door de ME setting en karakters.

En voor de consoles is dit wel de ee eerste "dota kloon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Chaoss schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:36:
En voor de consoles is dit wel de ee eerste "dota kloon".
Nope, dat is Awesomenauts al.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
jah is ook een soort van data-kloon maar dan wel in platform setting.

en 2 noem ik nog steeds niet veel, zolang de spellen maar verschillend genoeg zijn, er zijn ook tig racegames, FPS, platform etc. games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
Nou heb hem vandaag geporbeerd. Zou een leuk spel kunnen zijn ware het niet dat ik geen zin heb om 15+ minuten te gaan wachten ik een lobby. Als ik dan een keer tijd heb om te spelen wil ik ook wel iets doen. :) Is een kip en ei verhaal weet ik ook wel, maar toch. Als je nu eens kon zien hoeveel mensen online zijn en welke battles bijna klaar dan weet je waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Jan dat kan heel vervelend zijn.

Overigens heb ik ook meegemaakt dat ik binnen 2 min in een game zat, toen ik nog vakantie had zat ik overdag eigenlijk altijd snel in een game.

Ik doe altijd quick match en dan is het in mijn ogen ook onacceptabel om langer dan een paar minuten te wachten. En dat probleem ontstaat inderdaad op de momenten dat er te weinig spelers online zijn om een geschikte game te maken, ik had verwacht dat het aantal spelers wel flink toe zou nemen nu het spel voor plus abbonee's gratis te spelen is maar blijkbaar valt het aantal spelers toch nog tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoMoreMusic
Denk het ook. Ik heb van alle battle type steeds de quick match genomen. En iedere keer boven de 10 minuten uit gekomen met wachten. Affijn bijna 40 minuten later ben ik zelf een custom begonnen met alleen maar AI's erin.

Niet echt leuk voor een online spel en was er dan ook snel op uitgekeken. Ook omdat ik er heeeeeel erg slecht in was maar niet alleen daaom hoor 8)
Pagina: 1