Welke van de drie 22" monitoren?

Pagina: 1
Acties:

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik zou graag een groter scherm willen, kom van een 17" TFT.
Vandaag dus de Iiyama ProLite E2208HDSV gehaald, ik ben tevreden maar 1 ding wat mij tegenvalt is dat het scherm in de fysieke hoogte precies even groot is als mijn oude 17".

Ik zou graag een nog iets groter scherm willen, ik heb de keus uit:

- Iiyama ProLiteE2208HDSV (huidige): 386mm hoog / 1920*1080
- LG Flatron W2234s: 431mm hoog / 1680*1050
- BenQ T221WA: 509mm hoog / 1680*1050

Na mijn eigen research ben ik tot de conclusie gekomen dat de 3 schermen allemaal goed presteren en weinig van elkaar verschillen. Is het dan toch verstandig om de Iiyama voor de BenQ in te ruilen voor het iets grotere scherm?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:24
Liyama voor mij :), ziet er het beste uit

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Het zijn allemaal 22" schermen, dus het enige verschil in hoogte komt door de behuizing en/of voet (en omdat die andere 2 geen 16:9 zijn, maar dat is verwaarloosbaar).

En je huidige scherm heeft een hogere resolutie dan de andere twee.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 03-01-2013 16:06 ]

The devil is in the details.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het zijn allemaal dezelfde grootte schermen. Alleen de standaard maakt de verscheidene hoogtes. Aangezien je nu een Full-Hd resolutie hebt zou ik de Iiyama houden en er een telefoonboek onderzetten.

Best of both worlds.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11-2025
De Iiyama is 16:9 inderdaad, de LG en BenQ zijn 16:10.

De LG maar vooral BenQ zag er in het echt ook groter uit (ik bedoel echt het scherm alleen, zonder voet/randen etc.). Ik heb ze alle 3 naast elkaar gezien.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Hij zal in de hoogte ietsje groter zijn, maar in de breedte weer iets minder breed. En je hebt minder pixels op hetzelfde oppervlakte. Dus het is maar net wat jij wilt.

The devil is in the details.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:40
Hahn schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:10:
Hij zal in de hoogte ietsje groter zijn, maar in de breedte weer iets minder breed. En je hebt minder pixels op hetzelfde oppervlakte. Dus het is maar net wat jij wilt.
Ehh nee, normaal gesproken niet als de maten exact zijn. 22" 16:10 (1920x1200) is net zo breed als 16:9 (1920x1080), alleen de hoogte verschilt... het blijft 1920 pixels breed.

Uiteraard bestaan er nog wat fabrieksverschillen in de fysieke afmetingen waarbij de ene fabrikant een 21,7" scherm 22" noemt en een andere fabrikant juist een 22,3" paneel ook een 22" noemt. Dan zit je toch met een verschil van 0,6" wat metrisch vertaald een verschil van 1,5cm is!

@TS... er is vanuit jouw kant wel een beetje sprake van spraakverwarring. Want jij wilt simpelweg een monitor die hoger op de voet staat... jij wilt niet een grotere monitor... wezenlijk verschil.

Die Iiyama heeft de hogere resolutie en zonder het te checken durf ik vrijwel zeker te zeggen dat daar ook het beste paneel in zit van die drie. Het zal een stapje achteruit zijn qua resolutie en beeldkwaliteit als je die Iiyama zou inruilen voor een van die andere modellen.

Kan je niet beter kijken naar een in hoogte verstelbare poot? Marktplaats staat ook vol met plexiglazen (in hoogte verstelbare) monitorsteunen voor nog geen tientje... nieuw heb je ze al voor 40. De Iiyama heeft geen VESA dus je kan er helaas geen andere poot op zetten die je in hoogte kan verstellen.

Zoiets bijvoorbeeld, gewoon een simpele verhoger: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Of dit: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• slootje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-02 04:26
ik heb die limyama heel fijn ding echt een aanrader

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Degene die je hier vindt:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1