Bestelling uit VS via Frankrijk - belasting betalen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik heb een pakketje met een waarde van ~€110 (incl. verzendkosten) besteld uit de VS, die wordt bezorgd met FedEx. Normaal is het zo dat je 'inkomstenbelasting' van 21% over het pakketje moet betalen als deze aankomt in Nederland. Ik zag in mijn track & trace echter dat het pakketje via charles de gaulle (Frankrijk) aankomt in Europa.

Moet ik dan Franse belasting betalen aan FedEx? Of wordt er geen belasting geheven door de Franse douane omdat het niet voor Frankrijk is bestemd en hoef ik (dus) niks te betalen omdat er hier aan de grens (aannemend dat het met een busje verder wordt vervoerd naar Nederland) toch geen controle is?

Scheelt toch weer ~€30 :) Ik kon hier niks over vinden op Google (wel goed gezocht).

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 03-01-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:42

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nee je pakketje wordt in Nederland pas ingeklaard. Maakt verder niet uit hoe het in Nederland terecht komt, het gaat er om waar het vandaan komt en wat de eindbestemming is (land).

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 03-01-2013 16:01 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het wordt pas ingeklaard in het land van de ontvangende partij natuurlijk (want die moet de belasting betalen, aan zijn eigen overheid). Zou beetje raar verhaal zijn als het overal ingeklaard moet worden waar het langskomt, want soms doen pakketjes tig landen aan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Oke, volgens de calculator zou ik zo'n €35 extra moeten betalen.

Uit nieuwsgierigheid: hoe werkt dat dan als er vanuit Frankrijk een busje met pakketjes hierheen wordt verstuurd? Rijdt die dan vrijwillig langs een belastingskantoor om aangifte te doen over alle goederen die geïmporteerd zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ze komen als het goed is langs de douane en die controleert het, als je pech hebt moet je belasting betalen, als je geluk hebt glipt het er doorheen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ach ik ga er gewoon van uit dat ik moet betalen :) Thanks voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Avalaxy schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:08:
Oke, volgens de calculator zou ik zo'n €35 extra moeten betalen.

Uit nieuwsgierigheid: hoe werkt dat dan als er vanuit Frankrijk een busje met pakketjes hierheen wordt verstuurd? Rijdt die dan vrijwillig langs een belastingskantoor om aangifte te doen over alle goederen die geïmporteerd zijn ofzo?
Als 't uit frankrijk komt niet, want dat is een EU-land en daarbinnen geldt vrij verkeer van goederen.

As dat echter een bus pakketjes op doortocht is dan gaan die inderdaad langs een soortement van autoriteit. Niet bij de grens aan de snelweg maar gewoon bij het distributiecentrum.

In sommige gevallen is de inklaring al vantevoren gedaan trouwens. Bijvoorbeeld UPS heeft een product wat World Ease heet. Daarbij doet de verstuurder het inklaren en het betalen van wat er te betalen valt vantevoren en dan kan de hele zending zonder problemen langs de douane. Bijvoorbeeld Apple maakt hiervan gebruik om pallets vol computers en telefoons en dergelijke tegelijk vanuit China te versturen naar klanten, zonder dat de klant opeens nog een extra rekening krijgt en zonder de vertragingen die daar over het algemeen bij komen kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 03-01-2013 16:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 19:16

paQ

mijn Fedex pakketjes uit de VS (Mouser) komen altijd via Frankrijk en worden in Paris gecleared.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij binnenkomst in de EU inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
paQ schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:59:
mijn Fedex pakketjes uit de VS (Mouser) komen altijd via Frankrijk en worden in Paris gecleared.
Wat bedoel je met gecleared?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 19:16

paQ

customs clearance (invoeren)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:22

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit is een vraag die beter in SF past.
Pagina: 1