Toon posts:

Nieuwe videokaart voor HDMI aansluiting in HP slimline PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben hier thuis nog een HP Pavilion Slimline s5310 pc staan, waar het volgende inzit:Graag wil ik er een andere videokaart inzetten met HDMI uitgang zodat ik de pc als HTPC kan gebruiken naast de TV (alleen voor afspelen films 1080P)

Mijn keuze was gevallen op deze videokaart: pricewatch: Club3D Radeon HD 6450 Noiseless Edition

Mijn vraag is nu, kan deze voeding dat aan? Dit aangezien er geen games gespeeld gaan worden, maar alleen films bekijken. En als er een andere voeding in moet, wat raden jullie aan?

Groeten,
Jordy

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12 11:10

player-x

Disruptive by design

Tenzij je Linux wild gebruiken, dan is er een voordeel voor nVidia, maakt het niet veel uit welke kaart je gebruikt, en de voeding is zwaar genoeg, daar de HD 6450 27W max verbruikt

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Verwijderd

Je hebt kans dat door de matige snelheid van de CPU het niet gaat lukken om 1080p af te spelen. Het zal er in ieder geval om hangen. Volgens mij zijn er geen vervangende voedingen ook voor deze SFF kasten (typisch Dell/ HP etc). Maar ik kan het mis hebben en je kan geluk hebben, voor dat geld zou ik het gewoon proberen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:36

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:49:
Je hebt kans dat door de matige snelheid van de CPU het niet gaat lukken om 1080p af te spelen.
Onzin, elke moderne GPU doet aan hardwareacceleratie waardoorje CPU nog niet eens 15% word belast. Een ouder systeem wat hier tot vrij recentelijk gebruikt werd (AMD Sempron 2600+ en een HD5450) trokt ook gewoon 40Mbit blu-rays.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 03-01-2013 18:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor beide snelle reacties! :)

@player-x: Ik heb gister Windows 8 erop gezet, en deze draait heel soepel dus daar blijf ik lekker bij denk ik. Ben blij dat de voeding dan gewoon goed is. Ik begrijp dat de minimum 400W voeding aanbevolen door Club3D zelf dan overdreven is? (zie hier: http://www.club-3d.com/in...50-noiseless-edition.html)

@larsiano: Heb al diverse 1080p filmpjes afgespeeld en gaat gewoon goed :)

Ik begrijp dus goed dat ik niet hoef bang te zijn mijn voeding op te blazen o.i.d.? :)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die aanbevolen voedingseis van 400W is meer om mensen met cheap-ass Sweex voedingen voor zichzelf te beschermen. Een HD6450 (27W) of de nog zuinigere HD5450 (18W) voldoen aan jouw eisen, en zullen vrijwel zeker geen upgrade van de voeding vereisen.

• player-x

player-x

Disruptive by design

D4NG3R schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:58:
Die aanbevolen voedingseis van 400W is meer om mensen met cheap-ass Sweex voedingen voor zichzelf te beschermen.
Correct. ;)
Een HD6450 (27W) of de nog zuinigere HD5450 (18W) voldoen aan jouw eisen, en zullen vrijwel zeker geen upgrade van de voeding vereisen.
Zou niet de HD 5450 adviseren, daar die heel soms met sommige files problemen kan hebben, van wegen te weinig GPU kracht, de 6450 is 2x zo krachtig.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ach met 1080p content mag een HD5450 geen problemen hebben. De huidige PC van m'n ouders heeft er ook een en deze heeft ook nog geen problemen gegeven. Standaard blu-ray content (Tot en met 40Mbit/s) geeft geen problemen.

De HD6450 is daarintegen wel weer een stuk sneller ja. Het verbruik ligt wel 50% hoger (27W boven 18W). Al is dit voor de meeste voedingen verwaaroosbaar klein :P .

• player-x

player-x

Disruptive by design

D4NG3R schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 18:03:
Ach met 1080p content mag een HD5450 geen problemen hebben. De huidige PC van m'n ouders heeft er ook een en deze heeft ook nog geen problemen gegeven.
Het probleem zit hem niet in het afspelen, maar lagere kwaltijd van de weergave bij enkele formaten.
De HD6450 is daarintegen wel weer een stuk sneller ja. Het verbruik ligt wel 50% hoger (27W boven 18W). Al is dit voor de meeste voedingen verwaaroosbaar klein :P .
TDP staat niet gelijk aan verbruik, maar aan maximaal verbruik, tijdens weergave zal je niks meer verbruiken, geloof zelfs dat de 6450 iets zuiniger is daar ze er wat betere powermanagement in hebben gebouwd, alleen als je de kaart met bv spelletjes belast, zal hij meer verbruiken.

Als je die redenering door zou treken, dan zou mijn HTPC met 2x 6870s al 2x 150W van de GPUs, plus 95W van de 2500K, en dus totaal 395W trekken tijdens het afspelen van een film, terwijl in de praktijk ik van 57W idle maar +/-71W watt ga qua verbruik tijdens video playback, en met games gemiddeld 250 tot 325W volgens mijn Voltcraft Energy-Logger 4000.

En ja 2x 6870s voor een HTPC is eigenlijk overkill, maar WoW, BF3 of NFS op een 2.4m breed scherm spellen is heel erg cool op hoge settings. Afbeeldingslocatie: http://sisoffroad.com/forums/images/smilies/DevilSmiley.gif

Pagina: 1