Upgrade naar ssd, maar hoe hou ik mijn installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431401

Topicstarter
Goedendag tweakers,

Dit is mijn probleem. Ik heb nog een heel oud medion 10 inch notebookje met xp erop. Deze is ondertussen al erg traag aan het worden dus ik wil de harde schrijf vervangen door een ssd.
Nu heb ik bij de notebook niet de orginele xp installatie cd gekregen dus deze kan ik niet zomaar terugzetten. In het verleden heb ik dat opgelost door een ghost backup te maken en als hij dan gecrashed was of een virus had zette ik hem gewoon terug, geen probleem.

Toen ik mijn desktop upgrade naar een ssd dacht ik dus, ik maak een ghost, wissel de schrijven om en zet de ghost terug. Maar dat werkt dus niet zo. :-(
Die win 7 installatie cd had ik wel dus dat was geen probleem.

Met de notebook wordt het dus wel een probleem. Weet iemand een manier hoe ik de harde schrijf kan uitwisselen voor een ssd en toch mijn orginele xp en programmas kan behouden?

Ik hoop dat er een manier is.

Groeten

Ruben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:34

job

Anoniem: 431401 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:39:
Toen ik mijn desktop upgrade naar een ssd dacht ik dus, ik maak een ghost, wissel de schrijven om en zet de ghost terug. Maar dat werkt dus niet zo. :-(
Waarom werkt dat dan niet?
Ik heb het laatst nog gedaan, werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb dit 3 weken terug gedaan met HDClone (shareware) werkte perfect.

Nieuwe SSD aansluiten op een connector en clonen.

Nieuwe SSD plaatsen en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431401

Topicstarter
job schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:42:
[...]

Waarom werkt dat dan niet?
Ik heb het laatst nog gedaan, werkte prima.
Norton ghost pakkte hem niet, ik kreeg een error. Op 1 of andere manier kon hij een " normale" schrijf niet op een ssd wegschrijven. En de ghost cd had ik nog wel bij de ssd gekregen.
Maar volgens jouw moet het dus wel kunnen? Dan zal ik wel iets verkeerd gedaan hebben. Dan ga ik het nog eens proberen.
En anders probeer ik hem te clonen wat boomsma zegt.

@boomsma: lukt dat ook m.b.v. een docking station. De notebook heeft namelijk maar 1 connector.