[Windows Server] Android tablet gebruiken als client

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:25
Zoals de titel zegt, is het mogelijk om met een Samsung Galaxy Note 10.1 met een Windows server te verbinden, net als je met een Windows client doet?

Als ik op Google zoek dan kom ik thuisservers en Outlook tegen, dus ik krijg twijfels. :?
Dit is namelijk zakelijk en wordt dus professioneel gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door WK100 op 03-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verbinden hoe? AD authenticatie? RDP? Netwerk shares? Printers?

Je kan een vraag hier haast niet vager stellen 8)7

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
Hero Of Time schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:45:
Verbinden hoe? AD authenticatie? RDP? Netwerk shares? Printers?

Je kan een vraag hier haast niet vager stellen 8)7
Sorry, ik dacht dat het duidelijker was :X
In ieder geval, ik bedoel op dezelfde manier als dat je met een laptop met een server verbindt, je verbindt met een extern ip-adres, je logt in op jouw account en je krijgt toegang tot de server en de bestanden daarop.

Afbeeldingslocatie: http://www.sharepointgenius.com/images/windows-2003/log-on-to-windows.png

[ Voor 8% gewijzigd door WK100 op 03-01-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
WK100 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:07:
[...]

Sorry, ik dacht dat het duidelijker was :X
In ieder geval, ik bedoel op dezelfde manier als dat je met een laptop met een server verbindt, je verbindt met een extern ip-adres, je logt in op jouw account en je krijgt toegang tot de server en de bestanden daarop.

[afbeelding]
Je wilt een terminal server oplossing op een tablet hebben.

Je moet dan op zijn minst lijkt me een RDP client hebben op je tablet. Maar welke je moet hebben voor Android zou ik niet weten. Lijkt me dat je ook een VPN verbinding moet kunnen maken met je terminal server.

Je hebt ook oplossingen dat mensen via een website waar ze moeten inloggen terminal server diensten kunnen krijgen, maar die vereisen vaak een client van de maker van de oplossing, dan moet die client er ook zijn voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
CMD-Snake schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:18:
[...]

Je wilt een terminal server oplossing op een tablet hebben.

Je moet dan op zijn minst lijkt me een RDP client hebben op je tablet. Maar welke je moet hebben voor Android zou ik niet weten. Lijkt me dat je ook een VPN verbinding moet kunnen maken met je terminal server.

Je hebt ook oplossingen dat mensen via een website waar ze moeten inloggen terminal server diensten kunnen krijgen, maar die vereisen vaak een client van de maker van de oplossing, dan moet die client er ook zijn voor Android.
Oke, bedankt. Na wat zoeken op het internet (Google is your friend), kwam ik hierop uit:

Demonstratievideo Xtralogic RDP client

mocht dit eventueel nog nuttig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk dan naar de gratis 2X Client. Heeft dan niet een gelijksoortige muisfunctie, maar het is wel point en click zoals je 't met een touchscherm zou verwachten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:45

RammY

Dát!

Ook Remote RDP Lite is een (gratis) variant van een RDP client op Android. Hier heb je ook de mogelijkheid om een "muis" te besturen en een resolutie te kiezen voor de weergave.

Uiteraard kun je ook meerdere profielen opgeven (voor eventueel intern als extern gebruik).

2X vind ik persoonlijk zelf niet echt een top client.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1