Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twijfel tussen 3 laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb zelf een beetje rond zitten zoeken op internet en ik kwam uit op 3 verschillende laptops nl:

Lenovo ideapad u310 omdat ie zo lekker klein is maar ik weet niet precies wat de bouwkwaliteit is en (game)prestaties
Lenovo ideapad Z500 goede laptop maar eigenlijk iets te groot.
Alienware M14X werkt deze ook prima als multimedia/school laptop?

Ik ben opzoek naar een krachtige, mooie laptop die af en toe een game prima kan draaien. hij moet niet te groot zijn dus maximaal 15 inch omdat ik de laptop ook voor school ga gebruiken. verder natuurlijk een goede resolutie omdat ik ook wel eens film wil kijken op de laptop.
De prijs moet ex btw rond de 1000 euro zitten en daarom ben ik dus op deze 3 laptops uitgekomen.

zou iemand mij advies kunnen geven? desnoods nog een andere laptop aanraden?

Met vriendelijke groet,

Gugnit

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:46

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> LAA

Verwijderd

De afkorting van Laptop Aankoopadvies.

Verwijderd

Topicstarter
oow haha :$ niet zo actief sorry...

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
U310 kun je niet echt op gamen. Ik vind de bouwkwaliteit van de U410 (grotere broertje) prima. De Alienware als schoollaptop is zwaar en met beperkte accuduur. En je moet natuurlijk met zo'n geval in de les/college willen zitten.

Verwijderd

de M14x heeft een vergelijkbare accuduur dan de U310, hoor. Volgens anandtech gaat de R1 zelfs significant langer mee dan de U310.

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Je kan ook eens een keer kijken naar de Sony Vaio S13. Helaas heb je dan maar een resolutie van 1366*768. Dit scherm is slecht. zie bovenstaande reactie.De optie om een 900p scherm erin te stoppen is helaas verdwenen. Op deze laptop is gamen ook wel mogelijk, omdat deze laptop goede koeling heeft en ook nog eens een nvidia 640M LE. Het is mogelijk om deze te overklokken (dacht ik) maar daarvoor kan je even googlen of rondkijken op tweakers.

ik even deze configuratie samen gesteld
  • Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
  • Windows 8
  • 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
  • 4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
  • DVD-station
  • 33,7 cm LCD, 1366x768+camera
  • NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
  • Zonder Draadloos WAN
  • Standaardbatterij
  • Office 2010 Trial
  • Geen bescherming
  • Zonder Adobe Creation
  • Zonder Adobe Lightroom 4
  • Zonder Imagination StudioSuite
  • HDMI(TM) uitgang
  • 1 AC-adapter
  • Beveiligingsfuncties
  • Toetsenbord met backlight
  • Draadloos LAN(IEEE 802.11abgn)
  • 1x USB 2.0 + 2x USB 3.0
kosten: net onder de 970 inc. BTW. Je kan altijd nog meer geheugen of een grotere harde schijf erin stoppen. Of zelf de harde schijf vervangen door een SSD

/edit
Nog een minpunt bij de U310. Deze laptop heeft een ULV processor ( de s13 niet) en is daarom een heel stuk minder krachtig. ook nog toegevoegd van slecht scherm van S13

[ Voor 9% gewijzigd door scrat op 03-01-2013 16:22 ]

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Je vergeet alleen dat de S13 een slecht scherm heeft. Koop dan de S15, die heeft dezelfde specs, maar heeft dan een 1080 ips paneel. (Erg goed).

Het retailmodel (pricewatch: Sony SVS1512V1ES) komt met 640gb hdd en 6GB RAM.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

right... ik kan hier geen owrst uit maken. Neem contact met me op als je denkt dat deze post onterecht verwijderd is.

[ Voor 79% gewijzigd door Edmin op 03-01-2013 16:28 ]

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Hangt er van af welke games je speelt, lichte games zoals TF2, De Sims,... of zware zoals Black Ops 2 en Battlefield 3.

Speel je voornamelijk lichte dan kun je een 15" van rond de €700-800 gebruiken, die is dan ook nog goed voor school.

Als je zware games speelt dan zul je moeten uitkijken naar een gaming laptop en dan wordt dat te zwaar voor naar school mee te nemen.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Je hebt altijd nog de Y500, Asus N56 en De Dell 15/17R SE. Daar kun je wel Black Ops 2 en BF 3 op spelen hoor. Ook op de Sony trouwens.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• beast1909
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:59:
de M14x heeft een vergelijkbare accuduur dan de U310, hoor. Volgens anandtech gaat de R1 zelfs significant langer mee dan de U310.
En volgens laptopmag gaat de Lenovo dik een uur langer mee.

Verwijderd

http://www.laptopmag.com/.../lenovo_ideapad_u310.aspx
During the LAPTOP Battery Test (continuous Web surfing over Wi-Fi), the U310 lasted 5 hours and 19 mintues.
http://www.laptopmag.com/...ps/aleinware-m14x-r2.aspx
Alienware m14x Battery Life During the LAPTOP Battey Test, the Alienware M14x R2 lasted 5 hours and 38 minutes
Niet echt.

En sowieso vind ik laptopmag maar een prutssite, maar dat terzijde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 18:31 ]

• beast1909
Ah, ik had niet bij de R2 gekeken, vandaar het verschil.

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Ik heb de U310 en het is inderaad geen gamelaptop. Mager scherm, magere prestaties. Speel atm BF3, maar nou niet bepaald op goede kwaliteit of überhaupt vlekkeloos.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kunt ook een Sony Vaio s13p nemen, die heeft nog wel 1600x900. Het scherm is niet zo verschrikkelijk als sommige mensen zeggen. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je gewend bent. Ik heb een TN 24 inch scherm en in vergelijking met dat scherm is het Vaio scherm prima. Als je dure IPS schermen gewend ben is dat misschien anders. Het scherm is in ieder geval een stuk beter dan de gemiddelde laptop die ik bij vrienden en in de mediamarkt zie staan.

[ Voor 82% gewijzigd door Cobiwan op 03-01-2013 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle reacties!! Ik denk dat ik veel offline games er op ga spelen en misschien hon ofzo.. Denk bij offline aan bekende rpg's en aan Mafia en GTA etc...
beast1909 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:51:
U310 kun je niet echt op gamen. Ik vind de bouwkwaliteit van de U410 (grotere broertje) prima. De Alienware als schoollaptop is zwaar en met beperkte accuduur. En je moet natuurlijk met zo'n geval in de les/college willen zitten.
Ik hoor van alle kanten dat de 410 heel slecht gebouwd is klopt dat niet?
Sj44k13 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:47:
Je kunt ook een Sony Vaio s13p nemen, die heeft nog wel 1600x900. Het scherm is niet zo verschrikkelijk als sommige mensen zeggen. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je gewend bent. Ik heb een TN 24 inch scherm en in vergelijking met dat scherm is het Vaio scherm prima. Als je dure IPS schermen gewend ben is dat misschien anders. Het scherm is in ieder geval een stuk beter dan de gemiddelde laptop die ik bij vrienden en in de mediamarkt zie staan.
Deze is wat te duur....

• beast1909
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:06:

Ik hoor van alle kanten dat de 410 heel slecht gebouwd is klopt dat niet?
Daar ben ik het in ieder geval niet mee eens. Ik vind het apparaat prima in elkaar zit qua bouwkwaliteit. De gebruikte materialen voelen redelijk luxe aan. ook heeft hij een lekker toetsenbord en een redelijk touchpad. Mijn vriendin gebruikt hem al een paar maanden zonder klachten.

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Likewise voor de U310 overigens.

Verwijderd

Volgens zowel tweakers als notebookcheck is de bouwkwaliteit prima.
Pagina: 1