Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 18:51
Ik heb een reeks uitgeschreven gesprekken met een kennis die ik uit wil printen in boekvorm, als pocket of zo. Het format is niet heel belangrijk, maar ik wil niet zelf alles op A4 uitprinten en dan met een ringbandje aan de slag. Het moet een handzaam formaat zijn, zoals pocket, maar het mag ook wat groter zijn. Ik heb maar twee exemplaren nodig.

Zoekende op internet kom ik natuurlijk de nodige sites tegen die dit aanbieden. Dat is het probleem niet. Het punt is dat ik het bestand het liefste niet wil uploaden en dus uit handen wil geven.

Ik heb ooit gehoord van een apparaat waarmeer je boeken ter plekke kunt uitprinten. Dat zou hetzelfde werken als met foto's bij de Mediamarkt of de fotograaf. USB-stick erin, bestanden selecteren en printen maar.

Weten jullie waar ik zoiets kan vinden? Hebben jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Loop eens een copyshop binnen en kijk eens wat ze voor je kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:41

Nikeo

Jawelles

Je kunt alles zelf uitprinten op je gewenste formaat en papier en het laten inbinden bij een boekbinderij of copyshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11
Als het om één exemplaar of heel kleine oplage gaat, is een fotoboekservice misschien handig. In zo'n editor van Pixum of een ander bedrijf kun je ook altijd stukjes tekst bij je foto's kwijt. Waarschijnlijk kun je ook wel hele pagina's vol zetten met tekst in puntgrootte 10.

edit: Sorry, ik las over je bezwaren tegen uploaden heen. Dan gaat bovenstaande niet werken...

[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 03-01-2013 15:18 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:41

Nikeo

Jawelles

Als je zijn bericht leest dan zie je dat hij het bestand niet wil uploaden / uit handen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik denk ook dat alles uitprinten op het gewenste formaat, wat wel moet lukken met een goede printer, en dan laten inbinden het beste/makkelijkste is.

Of eventueel bij een copyshop, betwijfel of ze daar je "boek" gaan doorlezen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
Zoek eens op printing on demand.
Je hebt speciale printers die specifiek boeken kunnen printen en inbinden.

Vroeger bij een bedrijfje gewerkt waar sommige boeken niet op voorraad waren en slechts enkele stuks speciaal gemaakt werden. kosten waren < 5 euro per boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 17:04
Ik weet niet hoe ver je van Amsterdam vandaan woont/werkt, maar in de American bookstore staat als het goed is nog steeds een Espresso Book Machine. Daar stop je een jouw usb-stick met het bestand als pdf(weet dit niet zeker) in en dan print de machine het en bindt het meteen als een echt pocket editie. Volgens mij komt dit het dichtstbij wat je graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
@Pompi - _/-\o_ - fantastisch! Dat is precies wat ik zoek. Maakt me niet uit al moet ik naar Groningen, maar Amsterdam is slechts een half uurtje reizen dus dat ga ik uitzoeken.

http://www.abc.nl/frontpage/ebm/index.php?pod=Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik weet niet wat je bezwaar is tegen uploaden, maar let er wel op dat zo'n ding altijd een kopie maakt van je boek en dat deze kopie bijna nooit automatisch verwijdert wordt (hij zit echt in het apparaat, zo goed als niemand behalve een technicus kan hem eruit krijgen maar toch)

Is het echt een groot principieel bezwaar dan moet je hier even rekening mee houden (maarja een kopieermachine doet dit bijv ook)

Plus dat er nog een medewerker naast staat die het ding bedient etc dus als echt niemand 1 letter mag lezen dan moet je dit ook even van te voren regelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gomez12 op 05-01-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
Ik besef goed dat zo'n apparaat ook een kopie moet maken, dat ie het inleest en moet verwerken, dat het in de cache komt te staan, etc. Ik verwacht echter niet dat het document langdurig bewaard wordt, en ik ga er ook vanuit dat deze machines niet gehackt zijn etc. Je moet ergens erop kunnen vertrouwen dat het alleen de PDF uitprint, en er verder niks mee doet. De kans dat mijn computer hier een virus heeft is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

sumac schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:02:
@Pompi - _/-\o_ - fantastisch! Dat is precies wat ik zoek. Maakt me niet uit al moet ik naar Groningen, maar Amsterdam is slechts een half uurtje reizen dus dat ga ik uitzoeken.

http://www.abc.nl/frontpage/ebm/index.php?pod=Y
Maak je wat foto's als je dat laat doen? Ik ben wel benieuwd naar die machine en de uitkomsten ervan.

Ben ook wel benieuwd naar de prijs en de mogelijkheden, ik lees zelf eigenlijk alleen nog op de ereader, maar ik heb altijd in de boekensector gewerkt en dit klinkt wel erg erg leuk.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-01-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:23:
[...]
Ben ook wel benieuwd naar de prijs en de mogelijkheden, ik lees zelf eigenlijk alleen nog op de ereader, maar ik heb altijd in de boekensector gewerkt en dit klinkt wel erg erg leuk.
Prijs en mogelijkheden staan toch in de link (12,50 per 200 pagina's, 0,06 per volgende pagina)

Wat ik trouwens verassend laag vind, in principe (rechtenkwesties even daargelaten) kan ik daar dus goedkoper een e-book laten drukken dan in de winkel kopen... Sta ik van te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Gomez12 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:31:
[...]

Prijs en mogelijkheden staan toch in de link (12,50 per 200 pagina's, 0,06 per volgende pagina)
Link? Dat had ik even gemist. Ik ga hem even aanklikken :+
Edit: ook even youtube filmpje bekeken. Erg tof. Maar volgens mij moet je 25 euro betalen voo 200 pagina's, je vergeet de 12,50 handling kosten namelijk in jouw voorbeeld. Dus helaas wat duurder.

Lijkt me een leuk cadeau. Of voor allerlei wikipedia materiaal wat ik heb (daar kan je ook een boek aanmaken en dan als pdf opslaan, ook van heel veel verschillende wikipagina's en er komt dan ook een inhoudsopgave enzo bij).

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-01-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Zelf alles doen en deze DIY guide volgen :) : http://nomediakings.org/d...tyourself_book_press.html of deze http://lifehacker.com/586...t-and-bind-your-own-books of een andere die je via Google kunt vinden :).

Meer werk maar niemand heeft een digitale kopie van jouw werk. Bovendien heb je het helemaal zelf gemaakt :). Als programma kun je denk ik wel iets als Adobe InDesign gebruiken 30 dagen trial versie.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 05-01-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 17:04
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:38:
[...]
Edit: ook even youtube filmpje bekeken. Erg tof. Maar volgens mij moet je 25 euro betalen voo 200 pagina's, je vergeet de 12,50 handling kosten namelijk in jouw voorbeeld. Dus helaas wat duurder.
Moet ook wel als de leasekosten bij een 5-jarig contract ongeveer 5000 dollar per maand zijn. Dit zag ik in een artikel voor bij komen toen ik even op probeerde te zoeken hoeveel zo'n apperaat kost.

Heb de machine zelf ook nog nooit gebruikt, wist er toevallig van omdat ik een artikel in de krant had zien staan toen hij werd geplaatst. Dus ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat als de TS het gaat doen.
Pagina: 1