Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Help mij een goede receiver te vinden

Pagina: 1
Acties:

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 12:15
Want ik wordt knettergek van alle "leugens", ik wil namelijk gewoon flink vermogen hebben staan.
Gewoon echte RMS watten en zat ook. Alleen blijkt dus nu dat zelfs fabrikanten hier lafjes mee omgaan. Een apparaat te koop zetten met 100 watt RMS per kanaal wat dan (zoals bij de stekker aangegeven) max 70 watt opneemt, yeah right. Dan heeft mijn 15 jaar oude 2 kanaals versterker nog meer vermogen en waarschijnlijk ook nog gewoon een veel betere geluidsweergave.

Waarschijnlijk wordt het wel een tweedehandsje, maakt niet zoveel uit, want mijn budget is toch wel een beetje beperkt.

Waar zouden jullie voor gaan voor rond de 300 euro ?

too weird to live too rare to die

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom wil je zoveel Watts? Wat voor een luidsprekers ga je er aan hangen en in wat voor een ruimte ga je afspelen?
Ik ben het met je eens dat de opgegeven getallen tegenwoordig bijna nergens meer over gaan. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat je met enkele Watts al ongelooflijk veel geluid kunt maken.

Life is not about specs, it is about joy!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:09
Als ik jou was zou ik met die 300 euro alvast doorsparen voor een paar gehoorapparaten.

En ja, een stereoversterker gaat voor 300 euro altijd meer vermogen leveren, ook als hij 15 jaar oud is.

• terror538
bartvl schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:49:
Waarom wil je zoveel Watts? Wat voor een luidsprekers ga je er aan hangen en in wat voor een ruimte ga je afspelen?
Ik ben het met je eens dat de opgegeven getallen tegenwoordig bijna nergens meer over gaan. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat je met enkele Watts al ongelooflijk veel geluid kunt maken.
Ik wil er gewoon, oud hout, full range speakers aan hangen :) Geen kleine schelle plastic sateliet speakertjes. Ik vind het geluid dat je krijgt als je zware grotere speakers gebruikt gewoon fijn klinken, en dan is minimaal 60 echte rms watt wel prettig.
Mijn ruimte is niet zo bizar groot ;) Dus waarschijnlijk zou de versterker bij lange na niet vol staan te werken, maar dat is dan dus juist fijn omdat er dan wat meer dynamisch bereik is met mijn grotere speakers :)

De versterker die ik nu heb staan zou nu 2e hands nog geen 20 euro kosten waarschijnlijk ;) Dus dan vind ik het niet raar dat ik wel iets meer verwacht voor 300, in ieder geval wat meer echt vermogen dan wat er als nieuw wordt geadverteerd. Helemaal als je X watt RMS van 1 kanaal al hoger is dan het totaal opgenomen vermogen van de hele versterker.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

Wat is de gevoeligheid van je speakers? Zoals gezegd zou ik me echt niet blindstaren op vermogen, een paar Watt is voor normaal gebruik meer dan voldoende. Maar als je dat toch doet kan je net zo goed naar PA gaan kijken. Lekker veel vermogen en over het algemeen een stuk goedkoper dan de HiFi-merken. Zal alleen lastig worden om daar een receiver in te vinden, is een heel andere markt.

En wat zijn de verdere eisen aan de receiver? HDMI, Netwerk, 3D, USB, et cetera? Als je trouwens maar twee speakers aan een receiver gaat hangen dan is vermogen nooit een probleem aangezien elke voeding dat met gemak trekt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• terror538
De overige eisen zijn eigenlijk alleen HDMI en 5.1/7.1

Pagina: 1