Slow Printing

Pagina: 1
Acties:

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-12 21:10
Beste,

ik zit met een, voor mij, rare situatie. We hebben een nieuw netwerk opgeleverd met SBS 2011 en 6 Windows 7 x64 werkstations.

De SBS 2011 draait op een VMware ESXi5.0 host, die weer op een HP ML350 Gen8 staat.
We zitten met het probleem dat het printen meestal niet vooruit de branden is. De ene keer vliegen de prints er binnen no-time uit, de andere keer duurt het letterlijk 1 of meerdere uren!

Wat hebben we allemaal geprobeerd om het op te lossen:
- Om de SBS2011 uit te sluiten een XP werkstation geplaatst met de printers hierop geinstalleerd (probleem blijft bestaan)
- Switches vervangen voor Procurve Switches (Probleem blijft bestaan)
- Nieuwe drivers & Firmware updates uitgevoerd (Probleem blijft bestaan)
- Netwerksnelheidstesten onderling tussen de werkstations, ook tijdens het langzame printen. Snelheid is dan de normale Gigabit snelheid
- bekabeling vervangen voor nieuwe netwerkkabels
- router uit het netwerk gelaten, dus 1 switch met de PC & server erop (Probleem is nog steeds aanwezig)

Wat kan ik nog meer testen?

Wat ik er nog bij moet zeggen (maar ik zie hier geen verband mee, maar ga het stiekem toch wel denken):
Het internet werkt qua snelheid heeeel erg wisselend en het lijkt er soms zelfs op dat de prints met de internetsnelheid naar de printers worden gestuurd.

Naar mijn idee hebben prints niets met de router/firewall te maken.

Ik hoop dat jullie mij nieuwe ideeen kunnen geven wat ik nog zou kunnen proberen, alvast bedankt voor het lezen!

Mvg,
Bas

[ Voor 3% gewijzigd door Sh1fty88 op 03-01-2013 11:17 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nu geef je echt heel veel informatie, behalve het type printer + driver ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 13:45
En hoe stuur je de printers aan? Op ip-poort?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Sh1fty88
WhizzCat schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:29:
Nu geef je echt heel veel informatie, behalve het type printer + driver ;)
betreft verschillende printers, varieert van HP Laserjet/Officejets tot Kyocera.
Probleem doet zich op alle printers voor.

• Sh1fty88
Remco schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:21:
En hoe stuur je de printers aan? Op ip-poort?
Printers worden inderdaad op IP-Poort aangestuurd.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:44
Probeer eens met te wisselen van drivers. Bij ons op het werk hebben de multifunctionals soms grote moeite met Postscript, terwijl ze er vervolgens op PCL6 of 5 zo uit vliegen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12 13:45
Unslaught schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:24:
[...]

Printers worden inderdaad op IP-Poort aangestuurd.
En het ip nummer van de printers zit in dezelfde range als de servers en werkstations?
Heb je ook al eens de spooling opties bekeken? Je kan namelijk meteen beginnen met printen, of wachten met printen totdat de hele job gespooled is.

Heeft toevallig niet een antivirus, mallware, firewall scanner invloed? Probeer deze eens uit te schakelen en te printen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 19:52
Probeer eens uit te sluiten of het te maken kan hebben met een eventuele standby stand van de printers. Het kan zijn dat zo'n probleem ontstaat wanneer de printer in standby staat, het zou zelfs kunnen dat de problemen blijven wanneer de printers eenmaal in standby zijn geweest.

Tweede wat je kunt nakijken is of je spooler niet op "offline" staat. Soms worden printers automatisch offline gezet wanneer ze een keer niet bereikbaar zijn. Wanneer je dan de print-que voor die printer op de server opent, kun je in het menu "Printer" een vinkje zien staan voor "Printer offline gebruiken"
Afbeeldingslocatie: http://files.computertotaal.nl/2010/6/printer-offline.png
Vinkje weghalen en je probleem is als het goed is verdwenen.

Tenslotte, wellicht een beetje een open deur intrappen maar toch: kun je de printers gewoon pingen in de periode dat je niet kunt printen?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Ik neem aan dat je de printers hebt geïnstalleerd op de server en vanaf daar deelt en als gedeelde printer toegevoegt op de werkstations? Gaat het printen wel goed als je de printer rechtstreeks lokaal installeert op het werkstation, dus zonder tussenkomst van de server (dus ook niet gedeeld)?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:21
Controleer ook eens bij de poort instellingen of de optie "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen" staat uitgevinkt. Mocht dit aanstaan, zet dit dan eens uit en probeer nog eens te printen.

En welk model driver heb je geïnstalleerd ? De HP driver specifiek voor de printer of de HP Universal Printer Driver PCL 5 / 5e / 6 ?

Staat er wellicht ook niet ergens een router DHCP-server te spelen (inzake je melding van de wisselende snelheid van internet verbinding) ? Wellicht dat hierdoor de PC's even in een ander subnet terecht komen dan de printers.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 22:06
PNS->NT

If it ain't broken, tweak it!

• Sh1fty88
Iedereen bedankt voor de input!

We hebben het probleem gevonden, ondanks dat we de switches al vervangen hadden
lag het hier toch aan. We hebben de switches toch nog een keer vervangen en het probleem is opgelost.
Pagina: 1