Toon posts:

wachten op nieuwe GPU series?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen om mijn oude videokaarten te verkopen (6970 crossfire), en nu een 680 of 7970 terug tekopen. Of om even te wachten op de nieuwe series van amd of nvidia? Ik zit namelijk beetje tegen het probleem van het niet goed ondersteunen van dual gpu's bv bij far cry 3, crysis.
Maar heb gister op steam max payne 3 gekocht en die loopt als een kanon in CF! Nu zit ik dus te twijfelen, aankomende game die ik moet spelen is Bioshock Infinite, en die wil ik wel op z'n hoogst kunnen weg knallen!

Verwijderd

Je hebt al veel kracht in huis echter kan het CF /SLI driver support wel is tegen vallen. Je kan voor de grap is een GTX680 proberen om het verschil te zien tussen beide kampen, de 7970 is nog best wat waard. Max pain 1 werkte ook beter als menig ander spel 6/8 jaar geleden dus het is gewoon een goed programeer team, dit zijn de meeste niet nl. Echter kan je het ook zien als 'weer geld in je PC steken' terwijl het probleem de drivers en game patching zijn. Ik blijf bv. voorlopig lekker met de GTX590 spelen ;)

• Gert Pronk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 11:50
Ik heb een beetje gegoogled en als ik kijk op wikipedia duurt de nieuwe NVidia serie (bron) nog wel even. De aankomende AMD serie (bron) lijkt dichter bij. Maar nog altijd Q2 voor de high-end.

Maar zoals larsiano zei, zolang je niet grote problemen hebt zou ik niet overgaan op iets nieuws. Of er moet echt geen geld beschikbaar zijn rond de launch van Bioshock: Infinite. Ben zelf ook van plan hem te gaan spelen, maar kijk het eerst met mijn single GTX460 wel aan.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had ongeveer het zelfde probleem. Ik had 2 7970, en wou terug naar het Groene kamp na 5 jaar. Heb ze allebei verkocht en heb er een 680GTX asus top voor weer gekocht. Super blij met men keuze. Hoewel de 7970 echt een fijne kaar was, lopen sommige games toch een stuk fijner. Vooral Trackmania waar ik nogal fan van ben xD

Crossfire was voor mij echt een ramp. Of er was veel microstuttering, of er was negatieve scaling. En als dat al niet het geval was, liep het vaak nauwelijks beter dan met 1 kaart. Als ik jou was zou ik beide 6970 verkopen voor 150/200 per stuk (afhankelijk van type 6970) en er een 670 voor weerkopen. Het verschil met de 680 is minimaal en je kunt practies gratis die switch maken.

De volgende serie van amd staat nu op Q2. Nvidia komt eigenlijk altijd na AMD met hun nieuwe serie. Ik verwacht dat nu weer. En tegen de tijd dat er een mooieren (geen reference) versie uit is, denk aan een lightning of asus top of zotac AMP editie van de 780GTX ben je weer 2 maand verder. En dan is het nog wachten op goede beschikbaarheid. Dus eer dat er een mooie versie van de 780 te koop is zitten we ergens in Q3.

Je kunt tegen die tijd ook gewoon je 670 weer verkopen en je hoeft dan over 6-9 maand pas weer geld te investeren xD Dus NU (bijna) gratis naar een 670 en over 6-9 maand naar een 780 voor 250 euro bijbetaling.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

is er nog steeds slechte schaling en stutter?

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
A87 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:59:
[...]

is er nog steeds slechte schaling en stutter?
Ja dat is er zeker Far Cry 3, Crysis zijn bv bij mij niet speelbaar in CF.

Verwijderd

Topicstarter
j0ppie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:51:
Ik had ongeveer het zelfde probleem. Ik had 2 7970, en wou terug naar het Groene kamp na 5 jaar. Heb ze allebei verkocht en heb er een 680GTX asus top voor weer gekocht. Super blij met men keuze. Hoewel de 7970 echt een fijne kaar was, lopen sommige games toch een stuk fijner. Vooral Trackmania waar ik nogal fan van ben xD

Crossfire was voor mij echt een ramp. Of er was veel microstuttering, of er was negatieve scaling. En als dat al niet het geval was, liep het vaak nauwelijks beter dan met 1 kaart. Als ik jou was zou ik beide 6970 verkopen voor 150/200 per stuk (afhankelijk van type 6970) en er een 670 voor weerkopen. Het verschil met de 680 is minimaal en je kunt practies gratis die switch maken.

De volgende serie van amd staat nu op Q2. Nvidia komt eigenlijk altijd na AMD met hun nieuwe serie. Ik verwacht dat nu weer. En tegen de tijd dat er een mooieren (geen reference) versie uit is, denk aan een lightning of asus top of zotac AMP editie van de 780GTX ben je weer 2 maand verder. En dan is het nog wachten op goede beschikbaarheid. Dus eer dat er een mooie versie van de 780 te koop is zitten we ergens in Q3.

Je kunt tegen die tijd ook gewoon je 670 weer verkopen en je hoeft dan over 6-9 maand pas weer geld te investeren xD Dus NU (bijna) gratis naar een 670 en over 6-9 maand naar een 780 voor 250 euro bijbetaling.
Goede tips, had nog helemaal niet aan de 670 gedacht thnx!

• A87
  • Niet online

A87

Welke crysis?

Ik heb net 3 seconde dus een dual 7950 Black edition gekocht.. waarom??
Far cry 3.. uitgespeeld ... op een 680 op 1,3 Ghz

BF3 speel ik nog =)

Nvidia GTX 480 SLI gehad... 580 SLI gehad op 950mhz.
Nvidia kan ik nu wel.

Ben beniuewd wat AMD doet anders retourneer ik de kaarten wel als het een en al ellende wordt :+

[ Voor 92% gewijzigd door A87 op 03-01-2013 11:06 ]

• A87
  • Niet online

A87

dat speel had ik 6 jaar geleden al af =)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-02 20:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Glazenbollen hebben we hier niet. Of je moet kopen of niet is aan jou en de discussie daarover is niet erg nuttig. Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.