Ervaringen met micro/mini systemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:07
Na zelf wat verzamel-werk te hebben verricht topic toch een beetje omgegooid. En mijn alternieven op een rijtje gezet. Luisteren is helaas nog niet gelukt...

Doel blijft:
- Zijn er mensen met ervaringen?
- Is de kwaliteit van het geluid enigsinds te vergelijken met een reguliere stereo versterker?
- Welke typen zijn aan te raden en waarom?
- Waar op te letten

Aanvullingen (merken/types), maar ook reviews zijn welkom.

Marantz

Melody Music (MCR503)
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.nl/assets/images/products/M-CR503/L_M-CR503_D.png
Maximale afmetingen (b x d x h) in mm 280 x 302 x 111
Review (wel 502)

Melody Media (MCR603)
Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.nl/assets/images/products/M-CR603/L_M-CR603_D.png
Maximale afmetingen (b x d x h) in mm 280 x 302 x 111
Review

Denon

D-F109
Afbeeldingslocatie: http://www.denon-hifi.nl/Assets/images/Products/D-F109/L_dra_dcd_dnp_scf109_e2-jp_sp_bk_fr.png
Afmetingen (BxHxD mm) 250 x ?? x 283

D-M39
Afbeeldingslocatie: http://www.denon-hifi.nl/Assets/images/Products/D-M39/L_rcdm39_e2_sp_scm39_em_bk_st.png
Afmetingen (BxHxD mm) 210 x 115 x 308.5
Review

RCD-N8
Afbeeldingslocatie: http://www.denon-hifi.nl/Assets/images/products/New%20CEOL/L_rcdn8_e2_wt_fr.png

New CEOL
Afbeeldingslocatie: http://www.denon-hifi.nl/Assets/images/products/New%20CEOL/L_rcdn8_scn8_e2_bk_ot.png
Afmetingen (BxHxD mm) 280 x 112 x 299

TEAC

AI-501DA
Afbeeldingslocatie: http://www.teac-audio.eu/assets/2/4/4/0/5/TEAC_AI-501DA_Front_angled__S__R640x320.png
290(W) x 81.2(H) x 264(D) mm,

A-H01
Afbeeldingslocatie: http://www.teac-audio.eu/assets/2/2/8/0/0/TEAC_A-H01__S__Front_R640x320.png
Dimensions (W x H x D): 215 x 61 x 258 mm

Onkyo

Onkyo CR-N755
Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/imagecache/reviews_high_resolution/images/onkyo/OnkyoCRN755.jpg
Review

Pro-Ject
Afbeeldingslocatie: http://www.acsonbv.nl/media/538_sbk_StereoBoxDS-silver.jpg
afm.: 3,8 x 10,3 x 14,1 cm.

[ Voor 73% gewijzigd door reign-in-pain op 22-01-2013 17:06 . Reden: Topic aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-04 20:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Echt max 29? Marantz MCR503(603) is een leuke maar 30cm diep.
De 603 heeft een digitale ingang voor je TV.

Ook leuk zijn de DRA-N5 en RCD-N8 van Denon. N5 zonder CD, maar ook digitale ingangen.

[ Voor 52% gewijzigd door mr.paaJ op 03-01-2013 10:46 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:33
Ik heb zelf ook overwogen om een dergelijke set te kiezen, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik voor een kleine meerprijs een systeem aanschaf waar ik nu veel meer aan heb en die ik tevens later nog kan uitbreiden. Zelf wilde ik eerst gaan voor de D-M39 tuner van Denon samen met de Dali Zensor 1 speakers. Uiteindelijk bij hifi corner geweest en daar een Marantz NR1602 samen met de Dali Zensor 1 speakers aangeschaft, en ben erg tevreden over deze combinatie.
De reden dat ik voor deze set ben gegaan en niet voor de Denon is vanwege de latere uitbreidingsmogelijkheden.
Je geeft zelf al aan dat je het liefst ook je PS3 er op wilt aansluiten, je TV en de STB. Vergeet dan niet dat zo'n set die jij noemt geen beschikking heeft over HDMI ingangen. Omdat ik ongeveer dezelfde apparaten thuis heb staan en ook deze wilde aansluiten heb ik aldus gekozen voor een receiver (de NR1602) samen met twee speakers. Later kan ik dit altijd nog uitbreiden naar een 2.1, 5.1 of zelfs een 7.1. Deze mogelijkheid heb je niet als je besluit zo'n micro set aan te schaffen.

Nu je inderdaad maar max. 29cm aan diepte hebt wordt e.e.a. wel een stuk lastiger. De meeste receivers zullen hierdoor al afvallen (denk ik?). Ik zou toch als ik jou was nog even overwegen wat je precies wil. Ik ben er echter van overtuigd dat de Denon D-M39 opzich wel waar voor zijn geld is.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
Tja en dan reken ik al ruim door achterboard uit te zagen (was ook officieel geen audio-meubel).
Kwartslag draai kan mag de breedte max 29cm zijn.

Beide alternatieven zien er goed uit (iig 1 toslink en 1 analoog input signaal [MCR 503 valt dus af]), maar ervaring mee? Is de output ook aan te horen of is het wekkerradio kwaliteit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
VeeGee schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:07:
Ik heb zelf ook overwogen om een dergelijke set te kiezen, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik voor een kleine meerprijs een systeem aanschaf waar ik nu veel meer aan heb en die ik tevens later nog kan uitbreiden. Zelf wilde ik eerst gaan voor de D-M39 tuner van Denon samen met de Dali Zensor 1 speakers. Uiteindelijk bij hifi corner geweest en daar een Marantz NR1602 samen met de Dali Zensor 1 speakers aangeschaft, en ben erg tevreden over deze combinatie.
De reden dat ik voor deze set ben gegaan en niet voor de Denon is vanwege de latere uitbreidingsmogelijkheden.
Je geeft zelf al aan dat je het liefst ook je PS3 er op wilt aansluiten, je TV en de STB. Vergeet dan niet dat zo'n set die jij noemt geen beschikking heeft over HDMI ingangen. Omdat ik ongeveer dezelfde apparaten thuis heb staan en ook deze wilde aansluiten heb ik aldus gekozen voor een receiver (de NR1602) samen met twee speakers. Later kan ik dit altijd nog uitbreiden naar een 2.1, 5.1 of zelfs een 7.1. Deze mogelijkheid heb je niet als je besluit zo'n micro set aan te schaffen.

Nu je inderdaad maar max. 29cm aan diepte hebt wordt e.e.a. wel een stuk lastiger. De meeste receivers zullen hierdoor al afvallen (denk ik?). Ik zou toch als ik jou was nog even overwegen wat je precies wil. Ik ben er echter van overtuigd dat de Denon D-M39 opzich wel waar voor zijn geld is.
Bedankt voor de feedback.
Uitbreiding lijkt me niet zo'n issue, het belangrijkste is muziek en af en toe een filmpje; maar heb nooit veel meerwaarde gehecht aan surround, dus goede stereo kwaliteit is voor mij meest bepalend.
Ten aanzien van HDMI lijkt me ook niet echt noodzakelijk, aangezien het mij uitsluitend voor de audio te doen is en er toslink of 3,5mm aansluiting is.

Zelf nog wel geluisterd naar de M39?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:33
reign-in-pain schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor de feedback.
Uitbreiding lijkt me niet zo'n issue, het belangrijkste is muziek en af en toe een filmpje; maar heb nooit veel meerwaarde gehecht aan surround, dus goede stereo kwaliteit is voor mij meest bepalend.
Ten aanzien van HDMI lijkt me ook niet echt noodzakelijk, aangezien het mij uitsluitend voor de audio te doen is en er toslink of 3,5mm aansluiting is.

Zelf nog wel geluisterd naar de M39?
Nee heb zelf de D-M39 niet beluisterd, dit omdat deze voor mij te weinig mogelijkheden bood tot latere uitbreiding. Persoonlijk denk ik niet dat je een miskoop kan doen aan de D-M39. Als het budget het toe laat zou ik echter wel kijken of je de tuner los kan krijgen en er andere speakers bij kopen, dan heb je denk ik het meeste plezier van de set.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
Nog even verder zitten zoeken; staat niet op whathifi als micro, maar lijkt wel een alternatief:

DRA-F109DAB
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.co.uk/Assets/images/products/DRA-F109DAB/L_draf109dab_e2_sp_fr.png
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.co.uk/Assets/images/products/DRA-F109DAB/L_draf109dab_e2_sp_re.png

Heeft 2x65w output ipv 30 en geen componenten die ik ws niet ga gebruiken (CD speler; netwerk connectiviteit). Maar verder nog weinig reviews gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Je kunt de versterker eventueel enkele centimeters aan de voorkant of achterkant laten uitsteken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
Anoniem: 368035 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 15:17:
Je kunt de versterker eventueel enkele centimeters aan de voorkant of achterkant laten uitsteken...
Helaas niet; de kast heeft klep/deur welke nauw sluit en aan de achterkant hangt deze aan de muur...

Lijkt heel sterk hierop:
Afbeeldingslocatie: http://www.thuismeubelenkopen.nl/wsize/detail/hangkast-dormund-met-klep.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23

Bestla

M/M -> V/F

Dan nog heb je te maken met de diverse stekkers waar je ook ruimte voor moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
*Topic aangepast naar algemener karakter*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

je kunt zo'n mini / microset natuurlijk ook zien als een sierraad in je kamer en hem pontificaal OP de kast zetten ipv er in. Problem solved :Y)

Of heb je dan last van de WAF?

Edit: maar hou er rekening mee dat je rond de 5 cm extra diepte nodig gaat hebben voor welke kabel dan ook.

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2013 22:14 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
The Eagle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:13:
je kunt zo'n mini / microset natuurlijk ook zien als een sierraad in je kamer en hem pontificaal OP de kast zetten ipv er in. Problem solved :Y)

Of heb je dan last van de WAF?

Edit: maar hou er rekening mee dat je rond de 5 cm extra diepte nodig gaat hebben voor welke kabel dan ook.
Wel een klein beetje last van, maar zo'n mini-set wordt inderdaad een stuk beter geaccepteerd dan volwaardige receiver/versterker.
En zeker als de de luisprekers nog een beetje in het design passen komt het wel goed.
Zelf heb ik goede hoop (als t allemaal een beetje klinkt) op een Dali Zensor 5:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifissimo.com/store/html/images/produits/faces/34798face.jpg
En dan aangestuurd door Denon F109 of TEAC systeem (kende de laatste niet eens.... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een Marantz MCR501 (of 502, weet niet precies), inclusief de bijgeleverde speakers. Dit was toendertijd een flinke verbetering t.o.v. de goedkope alles in één set die ik ervoor had, maar de bijgeleverde speakers missen m.i. wat laag. Ik heb er daarom ook een sub bijgehaald. Ik gebruikte deze vooral om de muziek van mijn PC af te spelen en ook om spul van een USB af te spelen als de PC niet aanstond. Dat werkte op zich best goed.

Later merkte ik toch dat ik wat detail miste in de muziek met deze set (t.o.v. een Sansa Fuze + VSonic GR07 in-ear). Na wat luistersessies kwam ik er in ieder geval achter dat de speakers bij dit Marantz setje niet bijzonder uitblonken in detail weergave. Uiteindelijk heb ik de speakers ge-upgrade naar een setje Audio Physics Step 25. Een totaal andere prijsklasse, uiteraard (letterlijk 10x zo duur als de Marantz speakertjes). Ik ben later nog een keer in de winkel gaan luisteren naar deze speakers, maar dan met m'n eigen Marantzje mee.

De resultaten waren (niet geheel onverwacht) enigzins teleurstellend. Ik miste het detail en de ruimte die de speakers op de eerst gehoorde Denon (een PMA1510AE, denk ik). Het was meteen duidelijk dat ik zonder een nieuwe versterker ook niet lang tevreden zou zijn met de nieuwe aanschaf.

Met dit laatste in gedachten, is het misschien ook verstandig om eerst eens te gaan luisteren of de combinatie van die Dali speakers ook wel een beetje goed klinkt met een Denon of TEAC. Ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk de Dali Zensor 5 aan te sturen is, en ik weet niet hoe de Denon en TEAC zich verhouden tot de Marantz, maar ik zou twijfelen of mijn Marantzje zulke speakers aan zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In geval van de WAF is dit misschien iets voor je:
quatro33 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Ik weet alleen niet of die Piega's in je budget passen. Maar die Denon zou ze denkik wel aan moeten kunnen sturen hoor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 09:37
Als je voor echt klein wil gaan dan kun je voor Pro-ject kiezen.
http://box-designs.com/ma...ier&cat=amplifier&lang=en
Ik heb zelf een pre-box met amp-box en dac-box fl. Maar 11 cm breed en ook zoiets diep.
Als je niet alteveel vermogen nodig hebt prima! (ik heb er Scandyna Bigpods aan hangen, geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
henkie196 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:59:

[..]
Met dit laatste in gedachten, is het misschien ook verstandig om eerst eens te gaan luisteren of de combinatie van die Dali speakers ook wel een beetje goed klinkt met een Denon of TEAC. Ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk de Dali Zensor 5 aan te sturen is, en ik weet niet hoe de Denon en TEAC zich verhouden tot de Marantz, maar ik zou twijfelen of mijn Marantzje zulke speakers aan zou kunnen.
Het lijkt mij toch dat een output van 60w @ 6 ohm toch wel genoeg zou moeten zijn voor legio luidsprekers.
The Eagle schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:01:
In geval van de WAF is dit misschien iets voor je:
quatro33 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Ik weet alleen niet of die Piega's in je budget passen. Maar die Denon zou ze denkik wel aan moeten kunnen sturen hoor :)
Zijn wel mooi maar helaas we beetje boven het budget > €500 per stuk wil ik niet betalen en zeker aangezien in verwacht dat daar nog wel sub bij moet...
Jasper1975 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:39:
Als je voor echt klein wil gaan dan kun je voor Pro-ject kiezen.
http://box-designs.com/ma...ier&cat=amplifier&lang=en
Ik heb zelf een pre-box met amp-box en dac-box fl. Maar 11 cm breed en ook zoiets diep.
Als je niet alteveel vermogen nodig hebt prima! (ik heb er Scandyna Bigpods aan hangen, geen probleem)
Ziet er wel heel chique en compact uit. Ken het merk alleen totaal niet, ik zie dat ze bij Hobo verkopen, toch ook maar eens naar gaan kijken :). Nadeel is wel het vermogen (max. 35w @ 8 ohm bij duurste [DS]). Maar wie weet is het gewoon genoeg. Voeg ik toe aan openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
reign-in-pain schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:03:
Het lijkt mij toch dat een output van 60w @ 6 ohm toch wel genoeg zou moeten zijn voor legio luidsprekers.
Wellicht, maar er is meer dan alleen de cijfertjes. Als je op een beetje normaal volume luistert, heb je toch niet meer dan een paar Watt nodig, en toch hoor je ook daar verschil tussen de ene versterker en de andere. Of in mijn geval tussen de Marantz MCR502 en de NAD C375BEE (maar ook met de stuk goedkopere C356BEE). De Marantz geeft 50W @ 6 Ohm en de C356BEE geeft 80W @ 4-8 Ohm. Het verschil is een stuk groter als de specs doen vermoeden. In mijn geval, in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

reign-in-pain schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:03:
[...]

Dat ligt maar net aan de speaker en de versterker. Wattage zegt niks namelijk, impendantie bij stereo ook weinig tot niks. Zie ook Audio FAQ: belangrijke begrippen :)
[...]

Zijn wel mooi maar helaas we beetje boven het budget > €500 per stuk wil ik niet betalen en zeker aangezien in verwacht dat daar nog wel sub bij moet...
Daarom nogmaals de vraag: wat is je voorgenomen budget? Anders komen we morgen met heel gaaf high end design spul afzetten dat je minimaal 5k per unit kost. Bij deze heilig beloofd :P
[...]

Ziet er wel heel chique en compact uit. Ken het merk alleen totaal niet, ik zie dat ze bij Hobo verkopen, toch ook maar eens naar gaan kijken :). Nadeel is wel het vermogen (max. 35w @ 8 ohm bij duurste [DS]). Maar wie weet is het gewoon genoeg. Voeg ik toe aan openingspost.
Pro-ject is met name bekend van de platenspelers die ze maken, en dus idd ook om hun mini-audio. Het is iig niet je standaard hifi-set zullen we maar zeggen. Qua geluid durf ik er niks over te zeggen, maar qua aansturend vermogen ben ik bang dat ze sneller tekort zullen schieten, zeker bij flinke speakers. Niet om nou meteen over wattages te praten, maar in een kleine behuizing past ook maar een beperkte voeding en dus maar een beperkte hoeveelheid output. Die kan tekort schieten - maar dat hoeft uiteraard niet. maar da's een kwestie van luisteren en testen in de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
The Eagle schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:30:
[...]

[...]

Daarom nogmaals de vraag: wat is je voorgenomen budget? Anders komen we morgen met heel gaaf high end design spul afzetten dat je minimaal 5k per unit kost. Bij deze heilig beloofd :P
[...]
*Gaat begrippenlijst nog maar eens lezen* :P 8)7

Budget +- €1500 max
Liever zou ik rond €1200 uitkomen

Hierin opgenomen:
- 2 zuil luitsprekers (bookshelves hebben een te hoge WAF :? )
- Stereo versterker
- minimaal 2 digitale ingangen eventueel via DAC gerealiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Pro-ject is met name bekend van de platenspelers die ze maken, en dus idd ook om hun mini-audio. Het is iig niet je standaard hifi-set zullen we maar zeggen. Qua geluid durf ik er niks over te zeggen, maar qua aansturend vermogen ben ik bang dat ze sneller tekort zullen schieten, zeker bij flinke speakers. Niet om nou meteen over wattages te praten, maar in een kleine behuizing past ook maar een beperkte voeding en dus maar een beperkte hoeveelheid output. Die kan tekort schieten - maar dat hoeft uiteraard niet. maar da's een kwestie van luisteren en testen in de winkel :)
[/quote]

Vermogen is niet het belangrijkst, kijk maar naar buizenversterkers, hebben vaak ook niet hoge vermogens. Wat de voedingen van deze componenten betreft, deze zitten niet in de behuizing. Voor de amp is dit een soort laptop voeding en voor de overige componenten een soort telefoon oplader(wat grote betreft )

Je kan natuurlijk ook eens naar actieve speakers kijken, ik ben erg gecharmeerd van Adam, maar die zijn niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Dit is ook een optie:
http://www.wifimedia.eu/c...xeo3setmatwit-p-3082.html
Zijn wel geen zuilen (die kosten het dubbelen) maar klinken geweldig en twee digitale ingangen versterker ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reign-in-pain
Jasper1975 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:07:
Dit is ook een optie:
http://www.wifimedia.eu/c...xeo3setmatwit-p-3082.html
Zijn wel geen zuilen (die kosten het dubbelen) maar klinken geweldig en twee digitale ingangen versterker ingebouwd
Ziet ook wel heel nice uit (vooral die 5), wat ik alleen afvraag maar niet direct heb kunnen vinden; je hebt dan toch weer een net-snoer per luidspreker nodig?
En persoonlijk vind ik luidspreker kabel wat makkelijker en mooier weg te werken dan een stekkerdoos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik zie hier dat er op de achterkant van de speaker inderdaad een voedingskabel aansluiting zit, dus daar lijkt het dan wel op inderdaad. Het zijn ook actieve speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:12
Mijn oog viel op de Denon DRA-N5. Zijn er mensen met ervaringen? Hoe is de geluidskwaliteit van het ding? En welke speakers kun je hier het beste op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zou deze versterker combineren met gevoelige 4 ohm speakers. Ik vermoed dat de THD omhoog schiet als de volumeknop open gaat bij deze versterker. Dat zie je bij veel goedkopere klasse D versterker chips die in dit soort apparatuur worden gebruikt.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die Denon is eigenlijk het broertje of zusje van de Marantz Melody. Denon maakt gewoon goed spul, Marantz idem. Kun je je niet echt een buil aan vallen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoe zou het geluid klinken? En welke speakers passen goed met dergelijke setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Geen idee, ik vermoed redelijk vol (Denon maaakt redelijk warme versterkers), maar da's ook compleet afhankelijk van de speakers die je er aanhangt :)
Aangezien geluidssmaak persoonlijk is, ben jij alleen degene die kan beoordelen of iets lekker klinkt of niet. En de enige manier waarop dat kan is simpelweg een hifi winkel binnenstappen en gaan luisteren :)

Overigens worden die setjes meestal met bijpassende speakers uitgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Sorry voor de bump, maar even jullie mening. Kies ik voor:
  1. Audioengine A5+ icm Audioengine D1: klik Totale kosten: rond 600 euro.
  2. Een mini-setje zoals de hiervoor besproken Denon. Totalae kosten: rond 400 euro
  3. Iets compleet anders...

[ Voor 4% gewijzigd door smeerbartje op 22-11-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

smeerbartje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:44:
Sorry voor de bump, maar even jullie mening. Kies ik voor:
  1. Audioengine A5+ icm Audioengine D1: klik Totale kosten: rond 600 euro.
  2. Een mini-setje zoals de hiervoor besproken Denon. Totalae kosten: rond 400 euro
  3. Iets compleet anders...
Hoe moeten we nou weten wat jij gaat kiezen? Je geeft je wensen/eisen en voorkeuren totaal niet aan, noch budget of waar je het voor wil gebruiken.

Ik zou iets compleet anders kiezen: goede versterker met goede speakers. Hoeft niet meer dan 600 euro te kosten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Die wensen staan in dat andere topic :). Ik streef naar eenvoud. Enkel m'n airport express (of Apple TV) wordt aangesloten. Meerdere HDMI / sources heb ik dus niet. Verder wil ik gewoon goed geluid, ook op een normaal volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-04 15:33
Heb zojuist een Denon D-M39 bestelt bij Hificorner. Zal in de loop van volgende maand eens mijn ervaring delen. Vooral benieuwd in de kwaliteit van mijn mp3's op mijn Mac via toslink. De oude Philips MCM190 was wel aan vernieuwing toe. Redenen voor de Denon:

- Compact, moet passen in mijn slaapkamer meubelen
- Radio en CD-speler kunnen nog handig van pas komen
- Toslink (dit komt zelden voor in microsystemen)
- Goede deal via black friday (€ 295 ipv € 400)

Update: toestel werd zojuist geïnstalleerd. Wat een verschil in grootte met de Philips :) Ook kwaliteit is stukken beter (radio). Binnenkort maar eens banana plugs en een toslink kabel bestellen om het pakket te vervolledigen. Als FM al zo goed klinkt, wat moet CD of 320kbps MP3's dan wel niet geven :D

Voor een volledige review: productreview: Denon D-M39 Zilver + bruine speakers review door Henry_01

[ Voor 69% gewijzigd door Henry_01 op 08-12-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die Denon ga je geen spijt van krijgen. Denon bouwt over het algemeen een behoorlijke DAC en dito versterking in. Dat verschil met je Philips zul je wel gaan merken / horen :)

@Smeerbartje: Als je wensen in je andere topic staan, hou je vraag dan ook daar. Nu kaap je het topic half ;)
Inhoudelijk: De Denon D-M39 heeft een optical in. Als jij een digitale out op je Apple TV of Airport express hebt kun je die prima aansluiten en ben je voor relatief weinig geld de eigenaar van een prima apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:22
smeerbartje schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:26:
Mijn oog viel op de Denon DRA-N5. Zijn er mensen met ervaringen? Hoe is de geluidskwaliteit van het ding? En welke speakers kun je hier het beste op aansluiten?
Dat is een zeer complete netwerkspeler met dezelfde 65W specificaties als de duurdere Denon F109 en Marantz MCR603 modellen. Het enige wat mij wat minder aan staat is de kleine omvang van de versterker, en het gebrek aan goede passieve ventilatie. De behuizing lijkt namelijk helemaal gesloten, en het is het enige model dat een kleine ventilator aan de achterkant heeft.

Qua geluidskwaliteit heb ik geen idee hoeveel het verschilt met de eerder genoemde Denon en Marantz setjes, maar voor 269 euro heb je er een en dat lijkt mij een hele mooie deal. Als grootte je verder niet uitmaakt denk ik echter dat een Denon AVR X1000 (285 euro) nog meer functies (en geluidskwaliteit?) biedt in het klassieke versterkerformaat.

Hier een foto van de Denon Ceol Piccolo N5 met de DM39 als vergelijking voor de grootte:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24np2zr.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cyclonist op 07-12-2013 18:33 ]

Pagina: 1