Beeld en geluid niet in sync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 10:19
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs de Onkyo NR-TX609 aangeschaft en deze werkt grotendeels naar alle tevredenheid.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat beeld en geluid bij Nederland HD 1 tm 3 en Discovery HD niet synchroon loopt.

Mijn setup:
Digitale TV van UPC, mediabox verbonden met reciever
Onkyo NR-TX609 verbonden met 2 A25's van boston acoustics (alleen fronts momenteel)
Samsung UE46ES8000, verbonden met Onkyo en maakt gebruik van ARC / Anynet.

Ik heb lipsync op de Onkyo al aangezet en voor de andere HD kanalen rtl, sbs etc helpt dit, alleen ik heb geen idee waarom die 4 kanalen niet in sync lopen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik zou de verantwoording bij UPC neerleggen. Je bewijst overigens zelf dat het niet aan de versterker ligt? Het enige wat je kan doen is testen met andere kabel (HDMI 1.4 of hoger bv.) en de TV firmware en Onkyo upgraden (kan nooit kwaad bij problemen). Reset alles een paar keer om het een en ander uit te sluiten. Test ook alle beeld instellingen van de pixel engine (beeld kwaliteit). Wat vond UPC ervan? Heeft het ooit gewerkt in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Momenteel gebruik ik een "high speed" HDMI kabel welke ik bij de reciever geleverd kreeg. Ik weet niet zeker of dit ook een 1.4 kabel is. Ik weet wel dat iBood vandaag toevallig een aanbieding heeft voor 3 Phillips 1.4 kabels voor 13,-.
Firmware van de TV en de recviever zijn volledig up-to-date. Het enige wat ik gek vind, is dat voor het plaatsen van de reciever ik deze problemen niet gehad heb.
Overigens bij het streamen van films van mijn NAS via de plex-app op mijn TV, heb ik ook geen problemen.

Wat is precies het idee van de verschillende instelling in de pixel-engine? Zit nu op mijn werk, dus kan sowieso niets testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
Pabz schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:53:
Momenteel gebruik ik een "high speed" HDMI kabel welke ik bij de reciever geleverd kreeg. Ik weet niet zeker of dit ook een 1.4 kabel is. Ik weet wel dat iBood vandaag toevallig een aanbieding heeft voor 3 Phillips 1.4 kabels voor 13,-.
Firmware van de TV en de recviever zijn volledig up-to-date. Het enige wat ik gek vind, is dat voor het plaatsen van de reciever ik deze problemen niet gehad heb.
Overigens bij het streamen van films van mijn NAS via de plex-app op mijn TV, heb ik ook geen problemen.

Wat is precies het idee van de verschillende instelling in de pixel-engine? Zit nu op mijn werk, dus kan sowieso niets testen.
Het probleem van lipsync is dat het geluid direct door de receiver wordt weergegeven maar het beeld dat wordt doorgestuurd naar de TV eerst nog allerlei beeldverbeteringen ondergaat voordat het getoond wordt. Dat kost tijd en dan heb je een verschil. Bij ARC wordt de tijd die nodig was voor de beeldverbeteringen teruggegeven naar de reciever die het geluid dan kan vertragen. Het kan zijn dat door de kwaliteit van sommige zenders (heel goed of juist heel slecht) het bewerken van het beeld langer duurt dan de receiver kan vertragen.

Ikzelf had bij mijn oude UPC mediabox (Cisco DVR) zelfs met ARC ingeschakeld een lipsync verschil. Met de nieuwe (Horizon) is dat opgelost (maar krijg ik veel andere problemen/ergernissen ;-).

Je kunt eens wat beeldverbeteringen uit zetten op de TV of de HDMI rechtstreeks op de TV aansluiten om zo uit te sluiten dat de lipsync niet al in de originele bron zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
Anoniem: 195780 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:10:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat er in de nieuwe Horizon box een optie zit om de sync in te stellen.
Ik heb er nog niet mee gestoeid, dus ik weet niet of dat per zender is af te regelen.
Van de vorige Cisco weet ik dat niet meer. :+
Handmatig de geluidsvertraging instellen is een laatste noodoplossing als ARC niet werkt: het verschil is namelijk niet constant (afhankelijk van resolutie, beeldkwaliteit, beeldinhoud, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 23:48

CeesKees

I rest my Kees

Ik zou eens beginnen met alle "beeldverbeteringen" (shit in = shit out) uit te zetten, daarna zou je probleem al een stuk minder, zo niet afwezig moeten zijn.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
EMDB schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Bij ARC wordt de tijd die nodig was voor de beeldverbeteringen teruggegeven naar de reciever die het geluid dan kan vertragen. Het kan zijn dat door de kwaliteit van sommige zenders (heel goed of juist heel slecht) het bewerken van het beeld langer duurt dan de receiver kan vertragen.
Moet deze correctie niet automatisch werken per zender? Is toch vervelend als de settings per kanaal zouden verschillen...
CeesKees schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:18:
Ik zou eens beginnen met alle "beeldverbeteringen" (shit in = shit out) uit te zetten, daarna zou je probleem al een stuk minder, zo niet afwezig moeten zijn.
Kan je deze beeldverbeteringen ook alleen uitzetten voor het UPC signaal? Films bekijk ik via de plex-app op mijn TV en die stuurt dan het geluid door naar de reciever. Bedenk me trouwens nu dat dan alleen de audio wordt doorgestuurd, omdat de TV zelf via LAN de data binnenhaalt en je dan niets aan eventuele beeldverbeteringen hebt 8)7 .
Pagina: 1