[win8] Upgrade ongeactiveerde win7 naar win8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik heb een laptop gekocht met een werkende en (ik neem aan) geldige windows 7 erop. Nu heeft de harde schijf een vervelende fout en wil niet meer opstarten. De enige oplossing was om win7 volledig opnieuw te installeren. Goed, het spul werkt weer maar het probleem is dat ik de licentiecode van de oude installatie niet weet. Geen sticker aan de onderkant, vermoedelijk een bedrijfslicentie.

Nou kan ik van alles proberen om eea te herstellen / achterhalen, maar is het mogelijk om nu met een ongeactiveerde win7 een upgrade uit te voeren naar win8?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee, maar als je de juiste OEM installatie media van Windows 7 hebt, dus van de laptop fabrikant, dan moet Windows gewoon netjes activeren zonder een key te hoeven invullen.

Je kan het overigens makkelijk testen, je W7 is toch ongeactiveerd en net geïnstalleerd, dus wat kan er nou mis gaan? In 't ergste geval ben je weer bezig met W7 installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Dat is het probleem; die OEM installatie-cd heb ik niet. Ik heb win-7 opnieuw geïnstalleerd met een verse iso die ik van de Microsoft site heb gedownload.

Ik kan het proberen, dat kost 30 euro, maar als win8 dan gaat zeuren moet ik alsnog de volledige licentie kopen en dus zowel de upgrade als de volledige versie aanschaffen en dat vind ik een beetje sneu werk.

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 03-01-2013 11:13 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Je kan zelfs een ongeregistreerde 7 ultimate upgraden naar 8 pro voor € 29,95 (zelf getest)
Je kan ook de release preview van 8 upgraden naar 8 pro voor € 29,95 (zelf getest)

Denk dat microsoft allang blij is als iemand 8 op zijn/haar PC wil zetten.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)