Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst allemaal een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Op de valreep heb ik op oudejaarsdag nog een nieuwe telefoon gekocht, de Samsung Galaxy S3.
Hiervoor had ik een Galaxy S1, welke eigenlijk al sinds ik 'm had kuren vertoonde, maar ik hoorde over de S3 wel goede berichten dus toch maar weer voor een Galaxy gekozen.

Nu heb ik een paar vragen waarop ik via Google geen antwoord heb kunnen vinden, en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

1. Hoe verwijder ik de Google contacten die ik bij een synchronisatie perongeluk heb binnengehaald?
Dat ik de optie kan kiezen om alleen de telefooncontacten te laten weergeven weet ik wel, maar daarmee verbergt hij alleen de google contactpersonen die niet óók in de telefooncontacten voorkomen, de telefooncontacten die óók in mijn google contacten voorkomen zijn wel gewoon zichtbaar met alle contactinformatie en dus ook de (foutieve) contactinformatie vanuit google.
Ik update mijn contacten op google niet zovaak dus daar staan vaak verouderde telefoonnummers in.
Daarnaast was het "vroeger" ook niet mogelijk aangepaste labels aan contactgegevens toe te voegen, daarom heb ik er destijds voor gekozen in het zelfde vak als waar ik ook het nummer in typte ook een label neer te zetten, dus bijvoorbeeld "06-123456789 zakelijk mobiel"

Stel ik heb in mijn telefoon een contact opgeslagen onder de naam Peter met het nummer +316123456789.
Op Google heb ik hem ook staan maar op google heb ik veel nummers opgeslagen beginnende met gewoon 06 ipv +316.
Dat alleen zorgt er al voor dat er bij het contact Peter, 2 dezelfde nummers staan
Daarnaast heb ik zoals ik net al zei op google bij een redelijk aantal contacten ook nog een label achter het nummer staan, dus stel dat ik één van die nummers wil bellen, dan zet'ie dat label om naar nummers, dus als er bij Peter staat "06-123456789 zakelijk mobiel" dan maakt'ie daar "06-12345678992535455662435" van.

Ik wil dus heel graag alle contactgegevens van Google dus echt verwijderen van mijn telefoon, want het zorgt alleen maar voor dubbele en vaak onjuist contactgegevens.

2. Hoe krijg ik de oude Gmail app die ook op de Galaxy S1 stond op mijn S3?
De nieuwe Gmail app in de S3 vind ik in vergelijking met de oude versie niet altijd erg praktisch en ook zit er naar mijn mening te weinig contrast in de interface, waardoor o.a. nieuwe mailtjes niet erg opvallen ten opzichte van reeds gelezen mailtjes.
Ook zie je in deze nieuwe versie van Gmail in de Inbox in het groot de naam van de afzender staan en daarna in kleinere letters en twee regels het onderwerp. Bij de oude versie was die andersom, in grote letters het onderwerp op één regel, en in kleine letters (ook één regel) de afzender. Dit was een stuk minder vol en daardoor een stuk overzichtelijker, en daarom wil ik heel graag de mogelijkheid hebben de oude versie te gebruiken, maar ik weet niet waar ik deze vandaan kan halen en hoe ik 'm erop krijg.

3. Hoe kom ik aan de oude standaard ring-/notificationtones van de S1?
Op andere fora las ik dat je de standaard geluiden uit de rom/firmware kunt halen.
Nou heb ik van Samfirmware.com zo'n .TAR bestand gedownload, maar ik zou niet weten wat ik daar verder mee moet en hoe ik die geluiden (.ogg-files?) kan "extracten".

Ik had nog een vraag maar die ben ik ff kwijt :P Hoop dat jullie mij in ieder geval met bovenstaande opweg kunnen helpen. Alvast bedankt!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

1 lijkt mij dat je via je internet gewoon naar google moet gaan en ze zo moet verwijderen
2 google voor gmail [versienummer] .apk en installeren die hap
3 geen idee

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Stef602 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 04:14:
1 lijkt mij dat je via je internet gewoon naar google moet gaan en ze zo moet verwijderen
Nee dat kan ook niet, want als ik dan een mailtje wil versturen vanuit gmail heb ik daar weer geen adressen in m'n adresboek. Ik wil gewoon echt de contactgegevens die afkomstig zijn van google verwijderen van mijn telefoon.
2 google voor gmail [versienummer] .apk en installeren die hap
Dat heb ik net geprobeerd met Swype 2.6.47, installeren gaat prima, maar zodra ik 'm wil gebruiken gebeurt er eerst niets en krijg ik even later de melding "Swype is gestopt". Ik kan dan alleen op OK drukken.
Ben bang dat't met deze versie van Gmail (2.3.6) ook zo zal zijn. Had net zelfs een betaalde app gedownload van de Samsung Appstore en zelfs die gaf de melden "...is gestopt"
Zijn er ook fixes voor om dat (compatibiliteits?) probleem op te lossen?
Ik ga'm sowieso ff proberen te installeren

Samsung is daar trouwens wel slordig in, bijvoorbeeld de Samsung remote (waarmee je je tv kunt bedienen) werkt ook niet op de S3, daar is nog geen update voor, dat vind ik gewoon slecht.
3 geen idee
Thanks in ieder geval

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 21:36
Tijd om je Google Account fatsoenlijk te gaan gebruiken dan _O-

Het grootste voordeel aan Gmail + Android is de onafhankelijkheid van simkaarten, kwijtgeraakte telefoons en al dat soort ongein. 1 database waar alle relevante gegevens bewaard kunnen worden.
Wil je je contacten niet onderhouden? Dan moet je ze gewoon niet synchroniseren. Erg dom als je het mij vraagt, maar wie ben ik.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
Synchroniseren stond standaard aan, en m'n contacten waren al gesynchroniseerd voordat ik dat uit kon zetten.
Ik heb de contacten naar m'n SD kaart geëxporteerd, werkt voor mij ook prima.

Magoed, iemand enig idee hoe ik de contactgegevens van Google uit m'n telefoon verwijder zonder meteen m'n hele telefoon te hoeven leeghalen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
1. Gewoon zorgen dat je Google contacten niet worden weergegeven of gesynct. Dit kan je o.a. instellen bij instellingen > accounts
2. Hoogstwaarschijnlijk werken die apps niet op 4.1. Het devies is "Get used to it".
3. Er staan .ogg files in die TAR (Die ik je aanraadde)? Die gewoon kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:55:
1. Gewoon zorgen dat je Google contacten niet worden weergegeven of gesynct. Dit kan je o.a. instellen bij instellingen > accounts
Ja die heb ik nu ook uitstaan, maar het kwaad is al geschied, ze staan er al in.
2. Hoogstwaarschijnlijk werken die apps niet op 4.1. Het devies is "Get used to it".
Tja dat moet ik dan misschien maar doen :P
3. Er staan .ogg files in die TAR (Die ik je aanraadde)? Die gewoon kopieren.
Je bedoelt die van Samfirmware neem ik aan? Ik heb het TAR file hier niet, maar ik zal thuis even kijken, maar voor zover ik me herinner stonden daar geen .ogg files in.

Edit: Ik heb het even nagekeken en er zitten inderdaad geen ogg files in, alleen deze files:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/fne2ie.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 01:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik weet ook weer wat m'n 4e vraag was. Een probleem wat ik ook met m'n Galaxy S1 had:

Alle MP3's op m'n telefoon krijgen automatisch een willekeurige foto als thumbnail, het verwijderen van deze foto helpt niets, de foto blijft gewoon als thumbnail staan.
En laat die thumbnail nou net een foto zijn van m'n ex. Hoe krijg ik die foto weg en hoe zorg ik ervoor dat MP3's gewoon een standaard thumbnail krijgen?
Kan namelijk ook nergens een optie vinden de foto te wijzigen
Pagina: 1